"העולם שאחרי: הכחדה"– נטלי פורטמן עושה סגן ריפלי בטריילר חדש

אלכס גרלנד הוא אחד הקולות היותר מיוחדים שיש בעשור האחרון בקולנוע, הוא החל את דרכו בכלל כסופר, כשכתב בשנות התשעים את הספר "החוף" שהפך גם לסרט של דני בויל בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו (גרלנד כתב את התסריט לסרט). מאוחר יותר הוא כתב תסריטים ל"28 יום אחרי", "סאנשיין" (שני הסרטים הללו בבימוי דני בויל), הדרמה המדע בדיונית המרגשת Never Let Me Go בכיכובם של אנדרו גארפילד וקירה נייטלי, ו"דרד", העיבוד המחודש ל"השופט דרד" שיצא ב- 2012.

ב-2015 יצא סרטו הראשון כבמאי, "אקס מכינה" שהפך כמעט באופן מידי לאחד הסרטים הטובים של אותה שנה. כעת, אחרי שהוציאו טריילר ראשון ומסקרן, מגיע אלינו, תודות לאולפני "פאראמונט" טריילר חדש לסרטו השני של גרלנד כבמאי, "העולם שאחרי: הכחדה", בכיכובה של נטלי פורטמן.

כזכור, סרטו הקודם של גרלנד, "אקס מכינה", היה גם סרט הבכורה שלו כבמאי, סרט שתפס את רובנו בהפתעה – גם בגלל העובדה שהוא הגיע לכאורה משום מקום, אך בעיקר משום שהוא היה  כל כך טוב. לטעמי, הוא אחד מסרטי המד"ב המרשימים של כל הזמנים.

הסרט החדש, Annihilation" " (או "העולם שאחרי: הכחדה" כפי שיקרא בארץ), מבוסס על ספר באותו שם מאת ג'ף ונדרמיר שפורסם ב-2014 הראשון בטרילוגיה בשם Southern Reach Trilogy.  גרלנד הצהיר כי הוא עיבד את החלק הראשון בלבד, ללא מחשבה מתוכננת על סרטי המשך.

Annihilation 03

הסיפור עוסק בקבוצה של נשים חוקרות אשר נשלחות לסייר ב"אזור X", אזור מסתורי ומנותק מהעולם. הן המשלחת ה-12 שנשלחת לסקור את האזור, כאשר כל אחת מהמשלחות הקודמות סבלה באופן טרגי מאסונות משונים. גיבורת הסיפור היא ביולוגית, שבעלה היה חלק מהמשלחת הקודמת, נעלם יחד עם חבריו וחזר באופן מפתיע כשהוא במצב קריטי. כעת היא מנסה לגלות מה קרה לו באותו אזור מבודד.

אני חייב לציין כי הטיזר טריילר הראשון סקרן עם לא מעט מסתורין, בעוד שהטריילר החדש, למרות שהוא מאוד מרשים, נותן יותר רושם של "קבוצת אנשים נכנסת למקום שבו יש מפלצות עם הרבה שיניים". אני ממש מקווה שזה נובע מעריכה סלקטיבית שנועדה לפנות לקהל רחב יותר ופחות מאפיין את התוכן האמיתי של הסרט. אחרת, לא יכול להיות דבר רחוק יותר מרוחו של "אקס מכינה".

Annihilation 04

בחזית הכוח הנשי ניצבת נטלי פורטמן שמגלמת את לנה הביולוגית, ג'ניפר ג'ייסון לי הוותיקה ("דרושה שותפה רווקה") כפסיכולוגית, ג'ינה רודריגז ("ג'יין הבתולה") כאנתרופולוגית, טסה ת'ומפסון (ולקירי ב"תור: ראגנרוק") כסיירת, טובה נובוטני כבלשנית ואוסקר אייזיק (פו דמרון ב"אחרוני הג'די" וכוכב "אקס מכינה") כבעלה של לנה.

אלכס גרלנד שב לשתף פעולה עם רוב הצוות שעבד איתו ב"אקס מכינה": המפיקים אנדרו מקדונלד ("טריינספוטינג") ואלון רייש', הצלם הראשי רוב הארדי והמוזיקאים ג'ף בארו (פורטיסהד) ובן סליסברי שמופקדים שוב על הפסקול.

Annihilation 001

השאלה הגדולה היא, האם אנחנו נזכה לראות את הסרט בבתי הקולנוע? לא מכבר הודיעו בחברת פאראמונט (כנראה בעקבות הקרנות מבחן לא מאוד מוצלחות שהיו במהלך חודשי הקיץ) כי הסרט ייצא לבתי הקולנוע בארצות הברית קנדה וסין, אולם בשאר המדינות ברחבי העולם הוא לא יוקרן בבתי הקולנוע אלא יופץ דרך ענקית הסטרימינג נטפליקס! 17 ימים בלבד אחרי עלייתו בבתי הקולנוע בפברואר.

מבירורים שעשינו עם מחזיקת הזכויות של חברת פאראמונט בישראל, גלובוס, נאמר לנו כי כרגע אין הודעה רשמית של האולפן ונכון לכתיבת שורות אלו הסרט עדיין מתוכנן לצאת לבתי הקולנוע, אם כי, תאריך היציאה שלו, שהיה אמור להיות ב-22 בפברואר, נדחה לתאריך לא ידוע. כמובן, שעם יהיה לנו מידע חדש, נשתף.

השאר תגובה