ביקורת: מה אם…?, עונה 1 פרק 3 – מותם של הנוקמים

אמרתי שיהיה קשה. שאחרי פרק 2 של "מה אם"? יהיה לא קל לבקר את הסדרה באותו רף. צדקתי… במידה מסויימת. פרק 3 אכן מרגיש כמו הורדת הילוך, אך התפנית המפתיעה שלו עוזרת לו להחזיק את הראש מעל המים ולשמור על הרמה הגבוהה מאוד שהסדרה הזו מציגה (נכון לעכשיו לפחות), המשך הקריאה, כוללת ספוילרים לפרק:

הפעם השאלה היא, מה היה קורה לו הנוקמים כלל לא היו מתאספים? הפרק שואב עלילה מכמה סרטים המתרחשים במקביל בשלב אחד של היקום הסינמטי של מרוול: "איירון מן 2" , "הענק הירוק", "ת'ור", "הנוקמים" וכמה נספחים מפתיעים משאר השלבים.

בזה אחר זה חברי "הנוקמים" מוצאים את מותם עוד לפני שהכירו והתגבשו לצוות. האלמנה השחורה (לייק בל) מופללת ברציחות ויורדת מתחת לרדאר בזמן שניק פיורי (סם ג'קסון) והסוכן קולסון (קלארק גרג) ניצבים בפני האיום האסגארדי בהובלת לוקי (טום הידלסטון) שבא "לנקום את מות אחיו" (אין מספיק מרכאות בעולם…).

what if 0104.01

המימיקה אחר סרטי המקור מהנה מאוד, גם אם שתלו לנו את מארק ראפולו במקום אד נורטון, וליב טיילר עדיין מסרבת לחזור לתפקיד בטי רוס. מה שמרגיש מאוד חלש השבוע היא איכות האנימציה. בעוד שבפרק הקודם העיצוב והסגנון תמכו בתנועה ובעיצוב הפרק, הפעם הכל הרגיש כאילו הניחו לנו פילטר על סרט קיים, ואנימציית השפתיים של הדמויות לא עזרה בעניין כלל.

מה שהציל את הפרק מכל הבחינות היה הטוויסט העלילתי המבריק שנתן במה גם למקורות מהקומיקס עצמו. מתברר שמי שרצח את הנוקמים הוא לא אחר מאשר האנק פים (מייקל דאגלאס) כנקמה על נפילת בתו הופ בתפקידה כסוכנת של שילד. דאגלאס עושה כאן עבודת דיבוב יוצאת מן הכלל כמי שבקומיקס מנהל אישיות מפוצלת: לפעמים אנט-מן החנון והגיבור, ולפעמים יילו-ג'אקט הפסיכופט והאלים.

what if 0104.02

בסרט "אנט-מן" בחרו לפצל את הדמויות בצורה חביבה, מה שגרם לכמה צופים להרים גבה. ובכן הינה לכם תיקון עולם קאנוני לחלוטין. בנוסף לטוויסט הזה, נראה שגם ביקום החדש הזה נזכה לראות עוד התפתחויות, שכן לא היה מי שיעצור את לוקי מ"לנקום את מות אחיו" (הבנתם לאן חתרנו נכון?). עם ויזואליות בינונית אבל הפתעה מהנה, "מה אם" פרק 3 ממשיך להעמיד את הסדרה כולה על רף מאוד גבוהה.

ציון סופי: 4

ratings-tv-4

וכסיכום אנחנו מביאים לכם את הסרטון של איתי פוקס, בעל ערוץ היוטיוב "בתוך סרטים" שמנתח את כל ביצי הפסחא שהיו בפרק 3 של "מה אם…?":

השאר תגובה