אני, רובוטית! – טריילר חדש לסרט – Ex Machina

נראה כי בעתיד הקרוב נהיה מוצפים מכל עבר בבינה מלאכותית. לא, אין המדובר ב-"רומבה" ששואבת לכם את הסלון, אלא על יצורים ממוחשבים שיתגלו כחכמים יותר מבן האנוש שברא אותם, או לפחות אפשר לחשוב כך לפי כמות הסרטים שמתעסקת בכך בתקופה האחרונה – "היא" של ספייק ג'ונז שהיה סרט אמנותי שלא הגיע לקהל הרחב, "התעלות" ו"צ'אפי" שכן שווקו לקהל רחב אך התגלו כסרטים גרועים והתרסקו, ומעבר לפינה מחכה לנו אולטרון בסרט השני בסדרת "הנוקמים".

ב-10 באפריל צפוי לצאת בארצות הברית סרט שנראה מסקרן לא פחות, בשם Ex Machina (לא להתבלבל עם הקומיקס המצוין בשם הזהה של ברייאן ק. ווהן):

.
זהו סרט בכורה כבמאי לאלכס גרלנד שמוכר בעיקר כסופר ותסריטאי שברזומה שלו הספר "החוף" עליו ביסס דני בויל את הסרט עם ליאונרדו דיקפריו והתסריטים של "28 יום אחרי" ו"שמש" שגם ביים בויל.

הסרט החדש מתבסס גם הוא על תסריט של גרחנד ובו מסופר על מתכנת צעיר, המגולם ע"י דוהמנל גליסון (ביל ווסלי מסרטי "הארי פוטר" ובנו של השחקן האירי הוותיק ברנדן גליסון) שמוזמן לבלות שבוע באחוזה מבודדת אי שם בהרים, בחברתו של מנכ"ל החברה שלו, המגולם ע"י אוסקר אייזק (כוכב "בתוך לואין דיוייס" ובנוסף ישחק לצד אותו גליסון גם ב"מלחמת הכוכבים" החדש. הידד!). המנכ"ל מנסה להיות ידידותי כלפי המתכנת הצעיר ומגלה לו כי הוא הזמין אותי לבצע את "מבחן טיורינג" (כן, כן. אותו טיורינג מ"משחק החיקוי") על רובוטית דמוי אדם שהוא בנה בחשאיות.

Ex Machina 01

ההגדרה הבסיסית של "מבחן טיורינג" היא לבחון האם מכונה מסוגלת להפגין התנהגות אינטליגנטית שמשתווה או שאין להבחין בינה לבין התנהגות של בן אנוש. האנדרואידית, אווה, מתגלה, לפי הטריילר, כמעין גרסה עכשווית וסקסית של הדמות של שון יאנג מ-"בלייד ראנר", ומתגלה כמרכזו של משולש יחסים קיצוני בין המנכ"ל והמתכנת, סיטואציה שמעלה את השאלה האם המתכנת הוא רק כלי משחק בניסוי פסיכולוגי אותו עורך המנכ"ל.

הטריילר נותן תחושה שמדובר בסרט קאמרי, המרוכז בלוקיישן מצומצם ועם קאסט קטן. זה מאוד מעניין כקונספט, אבל מביא איתו סיכון, כי הסרט יכול להיות מותח וקיצוני, אך מצד שני בקלות יכול להימרח לכדי שיעמום פלצני. מהטריילר אפשר להתרשם מהפן הוויזואלי, שנראה די מרשים, ונראה כי גרלנד יודע מה הוא עושה גם כבמאי.

נכון לכתיבת שורות אלו לא ברור אם הסרט יופץ מסחרית בישראל.

השאר תגובה