בואו להכיר את ההיסטוריה (מהקומיקס) של "מורביוס, הערפד החי"

בקיץ הקרוב (ב-30 ביולי ליתר דיוק), אנחנו צפויים לקבל סרט חדש מבית אולפני סוני (בשיתוף עם מארוול) על דמותו של "מורביוס" בכיכובו של הג'וקר המאוס ביותר בהיסטוריה – ג'ארד ליטו (לא הצליח לו אצל DC, אז הוא מנסה את מזלו אצל מארוול). בתחילת הדרך שלו בעולם הקומיקס תואר מורביוס כדמות אנטגוניסטית, כרשע שהיה אמור להילחם בספיידרמן, אך בהמשך ביקש לרפא את עצמו והפך לדמות פרוטגוניסטית. אנחנו עדיין לא יודעים את הכיוון ספציפי של חברת סוני, אם כי והאם יכוונו אותו לכיוון של נבל או גיבור או מעין אנטי גיבור, אולם לאחר שצפינו בטריילר הראשון ששוחרר, הסרט ככל הנראה יציג לנו את סיפור המקור שלו ואיך הפך לאחד הנבלים של ספיידרמן בקומיקס.

לכבוד המאורע, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הערפד החי מחוברות הקומיקס של מרוול: דמותו של מורביוס הופיעה לראשונה בחוברת The Amazing Spider-man מספר 101 שיצאה באוקטובר 1971. את הדמות יצר הכותב רוי תומאס (שבאותה תקופה היה אחד הכותבים הבולטים של מרוול להוציא סטן לי), והמאייר גיל קיין. מורביוס הוא האלטר אגו של ד"ר מייקל מורביוס, ביוכימאי זוכה פרס נובל שבילדותו חלה במחלת דם נדירה, לאחר שהפך למדען ניסה מורביוס לרפא את עצמו אך, כמקובל בז'אנר, הניסוי לא הצליח לגמרי, אלא הפך אותו לערפד עם כוחות על אנושיים.

The Amazing Spider-Man 101

מייקל מורביוס נולד וגדל ביוון על ידי אימו החד הורית. עוד בילדותו סבל ממחלת דם נדירה שתרמה למראהו המכוער והלא נעים, ולכן חווה ילדות מבודדת. למרות מראהו, הוא היה מחונן ואינטלקטואל, שבילה את זמנו בקריאת ספרים והפך עם הזמן לביולוג מוערך, ואף זכה בפרס נובל. הוא ניסה לרפא את עצמו באמצעות טיפול ניסיוני המערב DNA של ערפדים ושוק חשמלי. וכמו שניתן להבין, הטיפול גרם לתופעות לוואי של ערפדות, כגון: חולשה לאור יום והזדקקות לדם אנושי בשביל לשרוד, וגם חוזקות כמו כוח על אנושי, יכולת תעופה, סיבולת ומהירות על אנושיים, חושים מחוזקים, יכולת היפנוט, ויכולת ריפוי. 

בנוסף, מראהו החיצוני החריד עוד יותר, שיניו התחדדו, אפו השתטח, ועורו החוויר. מורביוס גם קיבל את היכולת להפוך אנשים לערפדים בכך שהוא נושך ומדביק אותם במחלת הפסבדו-וומפיריות. האנשים שמורביוס הדביק ניתנים לריפוי על ידי התרופה שהוא וארוסתו, מרטין בנקרופט' פיתחו, אם כי התרופה לא תעבוד על מורביוס עצמו. בנוסף, האנשים שהודבקו לא רוכשים את יכולות הריפוי של מורביוס, וכל פצע אנושי עלול להרוג אותם.

morbius 3

בהופעתו הראשונה בקומיקס, מורביוס ברח לניו יורק מארץ מולדתו בניסיון למצוא תרופה ולהגן על ארוסתו. כשהגיע לניו יורק, הוא נתקל בספיידרמן, שבאותה תקופה היה עסוק מעל הראש (והידיים) בהשלכות של ניסוי שרקח פיטר פרקר רקח בניסיון (נוסף) להיפטר מהאלטר אגו שלו, ספיידרמן. התוצאה הייתה הפוכה וביזארית ופיטר פרקר/ספיידרמן הצמיח עוד שני זוגות ידיים (שש זרועות בסך הכל). הערה: קשת הסיפור הזו מוכרת כ-The Six Arms Saga והיא מומלצת מאוד לאלו מיכם שאוהבים את ספיידרמן, בוודאי את ספיידרמן הקלאסי.

מורביוס תקף את ספיידרמן, אך הקרב ביניהם הופסק כשד"ר קונורס הפך ללטאה והתערב. מורביוס ברח, אך לא לפני שנשך את קונורס, והחזיר חלק מגופה של הלטאה בחזרה לצורת אדם. ספיידרמן וקונורס הבינו כי דמו של מורביוס יכול לרפא את שניהם ומחליטים לשתף פעולה ולמצוא אותו. אחרי מרדף הם מצליחים למצוא את מורביוס וחילצו ממנו חלק מהדם שלו, מה שגרם לקונורס להישאר במצבו האנושי ולספיידרמן לאבד את 6 הזרועות הנוספות.

morbius 2

הפעם הראשונה שמורביוס הפך מישהו לערפד הייתה בחוברת Marvel Team-Up מספר 3 משנת 1972. מורביוס נשטף לחוף ונמצא על יד ג'פרסון וג'ייקוב בולט, אותם הוא ניסה לאכול כשהתעורר והפך את ג'פרסון לערפד. ארוסתו של מורביוס, יצרה קשר עם ארבעת המופלאים כדי לעזור לו. הלפיד האנושי, חיפש את עמיתו לשעבר, הנס יורגנסון, כדי לדעת כל מה שהוא צריך כדי להילחם בו, ואיחד כוחות עם ספיידרמן במהלך קרב נוסף מולו ומול החבורה של ברט טאקרס בה היה ג'פרסון. במהלך הקרב, מורביוס הרג בטעות את ג'פרסון בולט ונמלט.

לאחר הסיפור עם ג'פרסון, מורביוס נלחם גם באקס-מן (חוברת מאוחר יותר, Marvel Team Up  מספר 4). ספיידרמן מחליט לחדש את החיפוש אחר מורביוס, ויוצא לחפש שוב את הנס יורגנסון בניסיון למצוא קצה חוט. הוא מגיע למקום הימצאו של יורגנסון רגע אחרי שמורביוס כבר חטף אותו, והוא מוצא את עצמו מואשם בחטיפה שלא ביצע. הידיעה על חטיפתו של יורגנסון מגיעה לעמית וותיק שלו, צ'ארלס אקסבייר, הלוא הוא פרופסור אקס. צ'ארלס שולח את האקס-מן לניו יורק כדי לאתר את ספיידרמן, וכשהם מוצאים אותו, מתנהל קרב שמסתיים בכניעה של ספיידרמן. 

Marvel_Team-Up_Vol_1_3

מבדיקה שעשו, הם מגלים שמורביוס חטף את יורגנסון וספיידרמן ניסה לאתר את מורביוס. צ'ארלס מורה לאקס-מן להחזיר את ספיידרמן לאחוזה, שם הם מגלים שהוא ימות בקרוב בגלל רעלן בגופו המשמש לריפוי ארבעת הזרועות הנוספות שלו, ושיורגנסון עבד על תרופה שאפשר לנצל מדמו של מורביוס. צ'ארלס שולח את האקס-מן להתמודד עם מורביוס ולאחר קרב ממושך, הם מצליחים לנצח אותו ולהציל את יורגנסון, שאחר כך מצליח לרפא את ספיידרמן.

מורביוס חבר בקבוצה A.R.M.O.R, בני חצות, ו"לגיון המפלצות". הוא נתקל לראשונה ב-S.H.I.E.L.D, כשהסוכן סיימון סטרוד נלחם בשד העל מימדי הלייז. מורביוס וסטרוד לחמו יחד נגד קבוצה של פסבדו-ערפדים שנוצרו על יד מורביוס עצמו. אחד מהערפדים לפני שנהרג בידי מורביוס, הצליח להפוך את ארוסתו לערפד. אך מורביוס וסטרוד הצליחו לרפא אותה בעזרת התרופה שהוא וארוסתו פיתחו.

זה כל מה שחשוב לדעת על מורביוס, לפני שהסרט שלו יגיע אלינו ב-30 ביולי.

נסיים עם ציטוט של מייקל מורביוס מהקומיקס שמראה שאמנם הוא נבל, אבל יש בתוכו גם טוב: Accept this vow, then: if I must drink blood, let it be the blood of the corrupt – of those who deserve to die. The blood of the guilty” – Michael Morbius

השאר תגובה