ביקורת "דוקטור הו" עונה 9 פרק 6: האישה שחיה

הביקורת מוגשת בחסות קולין בייקר.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים בטעם שרבט לימון!

אוקיי, בהתחלה עניין הפרקים כפולים היה חמוד, אבל עכשיו זה כבר מעצבן. הייתי יכול להבין זאת אם הכפילות הייתה תורמת לסיפור או מקדמת עלילה רחבה שזקוקה ליותר זמן כדי להתפתח, אבל זה כבר נהיה מעיק ונעשה רק לשם הגימיק ודחיפת התמה המרכזית של העונה לתוך הגרון של הצופים.

"המשחק הזה של חפש את המטמון מאוד משונה..."
"המשחק הזה של חפש את המטמון מאוד משונה…"

אמנם בביקורת הקודמת כתבתי שאשמח לראות את מייזי וויליאמס שבה במהלך העונה, אולם לא חשבתי שזה יקרה כל כך מהר ובצורה כה לא מעניינת. למעשה, כל המטרה של הפרק הייתה ללחוץ לנו רגשות הצופים ולנפח עוד יותר את האופי של הדוקטור בצורה מאוד לא מעודנת, אפילו משמימה, וכל שאר פרטי העלילה היו לא רלוונטיים, ונראה שכלל לא הקדישו להם טיפת מחשבה. אולי בחרו חלקי עלילה על-ידי זריקת חצים על לוח עליו רשומות פיסות סיפור מעונות קודמות.

בפרק הזה חוזרים לעלילה שהחלה בשבוע שעבר עם אשילדר, שהדוקטור העניק לה חיי נצח. הדוקטור מגיע לאנגליה במאה ה-17 במהלך שוד כרכרות שהסתבך, בחיפוש אחר תליון חוצני. מסתבר שהשודד בעל קול הבס העמוק הוא אשילדר, שלא הזדקנה ביום והיא מדברת בקול הזה כי היא "התאמנה" עליו (אני לא קונה את זה אלא, אם כן היא ליידי-בוי).

"וזו האפליקציה של השעון המעורר"
"וזו האפליקציה של השעון המעורר"

כשמתברר לה שהדוקטור לא הגיע עבורה, היא מאוכזבת מחוסר העניין שלו ומכך שפשוט הותיר אותה להסתדר לבד; חזרה לתמת ה"לדוקטור לא אכפת מאף אחד". הדוקטור מלווה את אשילדר לאחוזה שלה שם היא חיה עם משרת כליידי אצילה, ולדבריה היא שודדת רק בשביל ההרפתקה. בינתיים מלוות אותם זוג עיניים זוהרות מהשיחים ומסתבר שאשילדר מכירה את העומד מאחוריהן.

כאן מגיע החלק בו היא מהווה למעשה גרסה אנושית לדוקטור. מה היה קורה אם לדוקטור לא היה מוח של אדון זמן, אלא מוח אנושי מוגבל והוא לא יכל לזכור את כל מה שקרה ב-800 שנה? אשילדר לא זוכרת והיא קוראת לעצמה "אני" (Me); היא לא זוכרת כמעט דבר מעברה ואת הכל היא רושמת ביומנים על גבי יומנים, אותם היא שומרת בספרייה שלה. במהלך הקריאה ביומנים הדוקטור מגלה כי בתקופת המגיפה השחורה היו לאשילדר ילדים שמתו ולכן היא נמנעת כעת מכל קרבה אנושית. הסצנה הזו, גם אם מטרתה הייתה לזעזע כדי ליצור הזדהות עם הדמות והבנה לאופי שלה, נראית מאולצת וסתם "מזעזעת" בגלל שהיו ח-י-י-ב-י-ם להראות עריסות של תינוקות…

"מסיבת התחפושות הזו לקחה תפנית ממש רעה..."
"מסיבת התחפושות הזו לקחה תפנית ממש רעה…"

אשילדר מרצה לדוקטור על כך שהיא רוצה ללוות אותו בטארדיס כי נמאס לה מהחיים ברי החלוף במקומה הנוכחי והיא לא יכולה להתמודד עם הסבל. אני מניח שהמטרה כאן הייתה לדחוף, שוב, את היחסים בין הדוקטור למלווים שלו ועל כך שחלקם מתים או נעלמים בסוף, בעוד הוא ממשיך בחייו. הנושא הזה כבר נטחן עד דק כמעט בכל עונה, והוא אמור לגרום לנו לתהות האם הדוקטור היה הופך למסוגר יותר וחסר כבוד לערך החיים לו היה מסתובב ביקום ובזמן בגפו.

מסתבר שכל העזרה של אשילדר לדוקטור בהשגת התליון הייתה על מנת להביא אותו לחבר בעל העיניים הזוהרות שנראה כאריה (ברשותכם, אקרא לו אריקו) והוא רוצה להשתמש בו כדי לפתוח פורטל ליקום/מימד/גלקסיה אחרים. כדי לפתוח את הפורטל הוא צריך את אנרגיית החיים של אדם אחר ו… להרוג אותו. כמובן שהדוקטור ינסה לעצור את השניים, מה שמוביל לסצנת בדיחות קרש על הגרדום של פושע מתחרה שנגזר עליו למות.

"תהרגו אותי אם כבר שמעתם את הבדיחה הזו"
"תהרגו אותי אם כבר שמעתם את הבדיחה הזו"

אשילדר הורגת את הקורבן עם התליון, הפורטל נפתח, ואז אריקו מנסה להרוג אותה ומסתבר שהוא הוליך אותה שולל כל הזמן (הפתעה!) הם מכניסים את יחידת הריפוי השנייה, שנשארה מהפרק הקודם, לתוך הנרצח ומרפאים אותו, והיום ניצל. כן, זה היה מעניין בערך כמו מידת ההשקעה שלי בכתיבה של קטע העלילה הזה…

בסוף הדוקטור ואשילדר משוחחים והיא מבינה שבעצם כן אכפת לה (הללויה! ראיתי את האור!) ו… לא יודע, כל המשך השיחה לא היה מובן. מה היא מנסה לומר לדוקטור; היא כועסת עליו; לא כועסת עליו; מאיימת עליו… לא ברור. מה שכן ניתן להבין זה שהיא תשמור על המלווים שלו בהמשך ההיסטוריה. רואים את אשילדר מקיימת את ההבטחה כאשר היא מופיעה ברקע הסלפי של קלרה. בטח עוד נראה אותה בהמשך הדרך, אך התקווה שלי התחלפה בחשש לאחר הפרק הזה.

"Bitch, I'm fabulous!"
"Bitch, I'm fabulous!"

את כל המחשבות שלי על הפרק כבר העליתי, אבל באמת שהיה מיותר וגרוע (בערך כמו נותן החסות לביקורת השבוע) והיו יכולים לשמור את הדמות של אשילדר להמשך העונה או אפילו לעונה הבאה, ולהשתמש בה בצורה מתוחכמת יותר ולא מזלזלת כמו זו. החלק הכי טוב בפרק היה האזכור לקפטן ג'ק הרקנס.

ציון: 1
ratings-tv-1

השאר תגובה