ביקורת, "על טבעי", עונה 13, פרק 12 – נבלים רבים ושונים

ביקורת מאת: הדר עוקב

שוב הגיע הזמן לקצת כישוף בחיינו (או לפחות בחיי האחים וינצ'סטר)… בפרק הזה דין נופל תחת כישוף אהבה, ורואינה חוזרת, עם  תוכנית חדשה לשקם את עצמה. משם הפרק ניתן להבין שהוא פרק עמוס בסיפורים שונים של דמויות שונות, מה שאומר שהפוקוס אינו על האחים ועל היחסים ביניהם.

בפרק הזה  שתי מכשפות אחיות, ג'ני וג'יימי פלאם, מסתבכות עם סאם ודין במטרה להשיג ספר עוצמתי המוחזק אצלם – ספר הצללים השחור. ג'ני וג'יימי משתמשות בכשפי אהבה כדי להערים על קורבנותיהן, ובנוסף הן אלימות מאוד ולא בוחלות בשימוש בכוח פיזי וברצח.

המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק:

קודם כל – מכשפות, שוב. הן כלי נוח לקידום העלילה, זאת כנראה הסיבה שמאז העונה השלישית בכל עונה יש לפחות פרק אחד או שניים העוסקים במכשפות. כמובן שעם הסלידה של דין ממכשפות והטבע של הכישוף בסדרה קיים גם אלמנט קומי מובטח, ואכן בתחילת הפרק דין נופל קורבן לכישוף האהבה של האחיות, מה שמוביל לכמה רגעים מצחיקים. האלמנט הקומי היה קצר ולא נמרח לכל אורך הפרק, וזה נאמר במובן החיובי של העניין. יחד עם זאת, בהשוואה למכשפות בסדרה בעבר, ג'ני וג'יימי הן פשוט בלתי נסבלות, הן לא עוררו הזדהות בכלל ולחלוטין היו נבליות שוליות, שבמזל, או טמטום, הצליחו להסתבך עם הוינצ'סטרים. כשהן עומדות להשוואה מול רואינה, אין בכלל מקום להשוואה, ואולי זו המטרה.

קאס ולוציפר, שהיו שבויים עד עכשיו בכלא של אסמודאוס, מצליחים לברוח למרות מצבו החלוש של לוציפר. ישנם כמה רגעים מצחיקים בסצנות הכלא, אבל הצורה שבה לוציפר מצליח לפרוץ את התא לא ממש קנתה אותי. למען האמת, נראה כי רואינה היא הדמות המשמעותית שמוחזרת בפרק הזה, אפילו יותר מקאס ולוציפר במצבם הנוכחי.  

Supernatural, Various & Sundry Villains 013

בין כל הסיפורים השונים, הייתה סצנה משמעותית אחת, בה סאם חולק עם רואינה ואיתנו את הדרך בה הוא התמודד כל השנים הללו עם ההתעללות של לוציפר. הסצנה של סאם ורואינה במכונית היא נקודת ההתחלה של עלילה פוטנציאלית. באמצעות סאם, היא מקבלת את ההזדמנות להחזיר לעצמה את מלוא כוחה, מה שמחזיר אותה למעמד של שחקנית משמעותית בעולמם של סאם ודין.

באופן כללי, מדובר בפרק סביר, עם רגעים משעשעים פה ושם. נראה כי הפרק הוא הכנה למשהו שיבוא בהמשך, ולנו נותר לחכות בציפייה.

stargate-sg-1
אמנדה טאפינג (משמאל) בימי הזוהר של הסדרה "סטארגייט SG-1"

וטריוויה מגניבה לסיום: את הפרק מביימת אמנדה טאפינג ואם השם הזה נשמע לכם מוכר זה בגלל שטאפינג היא לא אחרת מאשר קומנדור סמנתה קרטר בסדרה האלמותית "סטארגייט SG-1" והספין אוף שלה, "סטארגייט אטלנטיס". טאפינג, שגם הופיעה בכמה פרקים במהלך העונות של "על טבעי", הפכה  עם השנים גם לבימאית טלוויזיה. זהו לא הפרק הראשון שהיא מביימת בסדרה והיא מביימת גם את פרק 15 של העונה ה-13, אליו נגיע בעוד שבועיים.

ציון: 3
ratings-tv-3

השאר תגובה