ביקורת "החץ" עונה 4 פרק 11: עריק

הביקורת השבועית של "החץ" מוגשת בחסות ברברה גורדון.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים ושמות קוד מגוחכים!

התגעגעתם לארגוס? יופי, כי הגיע הזמן הזה בשנה לחזור לעולם הביון של DC/CW. מסתבר שמלבד HIVE, מסתובבת בסטאר סיטי כנופיה מיליטנטית נוספת העונה לשם שאדוספייר. דיגל מזהה את הסמל של אנשי שאדוספייר מימי שירותו הצבאי לצד אחיו אנדי באפגניסטן, בדיוק כשאמנדה וולר מזמנת אותו ואת ליילה כדי לסייע לארגוס בהתמודדות מול המיליציה המרושעת שחוטפת ורוצחת סוכנים שלה.

בינתיים, פליסיטי נאלצת להתרגל למצבה הבריאותי החדש, מה שחושף אותה למאבק פנימי עם דמותה הגותית מהעבר, כחלק ממסע ההזיות שהיא עוברת תודות למשככי הכאבים. אומר זאת כאן ועכשיו בבירור: הדיאלוג הפנימי של פליסיטי היה נקודת האור היחידה בפרק, וגם הוא הצליח להרגיז אותי לעתים. כל כך הרבה פעמים נתקלנו בקלישאת "האם אני עדיין טוב מספיק בשביל הקבוצה?" כשזה נוגע לפליסיטי, העניין מרגיש הרבה יותר מאולץ שכן היא עצמה לא נלחמת, אלא תמיד תורמת מאחורי הקלעים, ישובה על כיסא; העובדה שעכשיו היא לא יכולה לעמוד לא תשנה הרבה. אבל כן, אפשר להבין מהיכן מגיעות הספקות וההזיות של גות'יק-פליסיטי בהחלט מסייעות לחזק את המוטיב של הקלישאה השחוקה הזו לרמה נסבלת.

Arrow_4.11_b

כדי לעצור את שאדוספייר, דיגל מתעמת שוב עם אנדי כדי שזה יסייע לצוות החץ. אנדי מזהיר ששאדוספייר תמיד מחפשים "דג גדול יותר", ומסתבר שהדג הגדול זו סוכנות ארגוס. בפשיטה על המטה הראשי של סוכנות הביון, מצליחים אנשי שאדוספייר, בהנהגת מפקדם לשעבר של הדיגלים, להפתיע את אמנדה וולר לחלוטין… ובתוך כך להרוג אותה כשהיא מסרבת לשתף פעולה. עכשיו, אני את התמימות השארתי מאחוריי בתיכון. אם לא הייתי מודע ליכולות של סוכנויות הביון הפיקטיביות הללו – כמו החזרת אנשי מפתח מהמתים – הייתי מקבל בקלות את מותה של וולר עם כדור בראש; אבל אני סקפטי. מארוול הוכיחו לנו שאפילו חנית בלב וקביעת מוות רשמית לא באמת גורמים להיפטרות מדמויות גדולות, אז אני לוקח את המוות של אמנדה בעירבון מוגבל. ייתכן שזה מהלך לטובת ניתוק עולם הסרטים והסדרות לקראת יציאת "יחידת המתאבדים" לאקרנים בקיץ הקרוב, או שפשוט החליטו ב"החץ" לעורר בנו קצת תדהמה מיותרת.

מפה לשם, אוליבר והצוות מגיעים לחלץ את ליילה ודיגל, בדיוק בזמן שפליסיטי מראה שהיא עדיין חריפה בכל ענייני הלחימה בצדק. ולמי שדאג, שם הקוד שלה מעכשיו הוא Overwatch, כי Oracle היה תפוס… (אוליבר טוען שהכינוי שייך למישהי אחרת; כן, הדימיון לבאטמן לא מפסיק.) כמו כן, בליזארד עדיין לא שחררו את המשחק החדש שלהם בעל אותו שם… מיותר, מאולץ ו… מיותר כבר אמרתי? בדיוק כמו שנתנו לדיגל את שם הקוד Spartan. אם זה לא מהמקורות הכתובים, אז למה? פשוט אל תקראו להם בקשר, זה לא יפריע לאף אחד. ניחא.

Arrow_4.11_a

הצוות מביס את שאדוספייר, אנדי מקבל חנינה, הכל טוב ויפה ואפשר לחזור למאבק ב-HIVE. הו, ואם חשבנו שהפלאשבקים מיותרים – אז הפעם קיבלנו פלאשבק מיותר של ג'ון ואנדי, שאיכשהו מתחברים ישירות לפלאשבקים המעיקים של אוליבר, עם הברון רייטר (הנבל הנכון בזמן הלא נכון) כראש שאדוספייר. ייתכן שעכשיו עלילת הפלאשבקים תתפוס תאוצה, אבל קשה לי לראות השפעה ישירה על קווי הסיפור בהווה.

ציון: 3
ratings-tv-3

שאדוספייר היה ארגון פשע בינ"ל בהנהגת הנבל הנאצי ברון בליצקריג (רייטר), ואנשיו היו אויביו של דת'סטרוק בסדרת הסולו שלו בשנות התשעים.
– סגן ג'וינר: טום ג'וינר הוא מחזאי וכותב, שבשנות ה-90 כתב קומיקס עבור DC. בין השאר כתב מספר גיליונות של Deathstroke, בהם הופיע לראשונה שאדוספייר.
– אורקל הוא כינויה של ברברה גורדון לאחר שרותקה לכיסא גלגלים ונאלצה לפרוש מתפקיד באטגירל.
– הכינוי שאוליבר בוחר עבור פליסיטי לבסוף, Overwatch, היה שם הקוד של טרנס סלואן מכדה"א-2 בהמשכיות החדשה. בגרסה הזו סלואן היה נבל, בניגוד לטרי סלואן המקורי מעידן הזהב, שהיה מיסטר טריפיק – ובהווה החליף אותו מייקל הולט, מקבילו של קרטיס הולט ב"החץ".
Hot Wheels הוא מותג מכוניות צעצוע שקיים מאז 1968. בתחילת שנות השבעים DC פירסמה סדרת קומיקס המבוססת עליו.

2 thoughts on “ביקורת "החץ" עונה 4 פרק 11: עריק”

    1. רפרנס לברברה גורדון\באטגירל לשעבר, שרותקה לכיסא גלגלים לאחר שנורתה ע"י הג'וקר (דווקא בחייה האזרחיים כבתו של ג'ים גורדון, ולא בגלל הזהות הסודית שלה) והפכה למומחית הטכנולוגית של משפחת העטלף מאחורי הקלעים, ולאחר מכן גם של כלל קהילת גיבורי העל של DC. סביר להניח שלא נשמע על אוראקל מעבר לרפרנס בפרק, ואחרי כל ההעתקות מבאטמן מוזר שדווקא פה ההפקה מתחה קו והחליטה להימנע משימוש בכינוי המוכר.

השאר תגובה