ביקורת "הפלאש" עונה 2 פרק 11: שובו של הריוורס-פלאש

הביקורת השבועית של "הפלאש" מוגשת בחסות "לופר".

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים ושאריות מקו זמן אחר!

איאוברד ת'ואן חזר, בצורתו המקורית (השחקן מאט לטשר) והוא עדיין כועס ושונא את הפלאש!

אבל קודם בואו ונדבר על שאר הדברים שקרו בפרק. כמו העובדה שצוות הפלאש גילה את גופתו של טרטל בתא המעצר וג'יי מיד האשים את הארי במותו, בטענה שהוא אדם שלא ניתן לסמוך עליו. והוא כלל לא טועה, אבל לפחות הארי השיג את מה שרצה מטרטל, משהו שבאמת יכול לעזור לצוות נגד זום.

"אני דורש לצפות בסדרה מ-1990 - ועכשיו!"
"אני דורש לצפות בסדרה מ-1990 – ועכשיו!"

בנוסף, הארי מגלה את הדרך להפעיל את כוחות הוייב של סיסקו. מסתבר שהכוחות האלו מופעלים כשסיסקו חש מאוים ורמת האדרנלין דלו גבוהה. דבר שהארי הוכיח כשהתחפש לריוורס-פלאש והפתיע את סיסקו ב"כספת הזמן" (או חדר הברייל, תלוי את מי תשאלו). לאחר מכן הוא משדרג את המשקפיים שהמציא סיסקו, וכעת הן מאפשרות לו לשלוט על יכולותיו, וכך סיסקו מצליח לראות הרבה מעבר למה שיכל בעבר – בפרט את שובו של ריוורס-פלאש.

בגזרת "סיפורי משפחת ווסט", ג׳ו מספר לאייריס שלפרנסין לא נותר זמן רב לחיות וכדאי שתיפרד מאמה כל עוד היא יכולה. אייריס מבקרת את פרנסין בבית החולים ומודיעה שהיא סולחת לה, ומאוכזבת שלא חזרה לחייה מוקדם יותר. וולי, מנגד, מסרב לבקר את אמו הגוססת ואייריס, כרגיל, צריכה להיות קול ההיגיון ולשכנע אותו לעשות זאת לפני שיתחרט על כך. הפעם, בהתחשב בעובדה שוולי הוא אחיה הקטן, התפקיד של אייריס מוצדק מתמיד.

"אתה יודע שנחטפתי פעמיים גם בלי לדעת את הסוד שלך, כן?"
"אתה יודע שנחטפתי פעמיים גם בלי לדעת את הסוד שלך, כן?"

בתחנת המשטרה פאטי מנסה לגרום לבארי לעצור אותה מלעזוב ללימודי מז"פ, אבל הוא לא עושה זאת, מאחר והוא לא רוצה לעצור אותה מלהגשים את עצמה. כמו כן, הוא לא רוצה שפאטי תדע שהוא הפלאש כדי שלא תיפגע. מאוכזבת, פאטי עוברת על תיקים ישנים של חקירות שבארי וג'ו עבדו עליהם בהקשר של מעבדות סטאר, ולבסוף היא מגיעה למסקנה שבארי הוא הפלאש. ג'ו ובארי מכחישים, אך בסיום הפרק, כשפאטי מערימה על הפלאש שיבוא להציל אותה על הרכבת אל מידוויי סיטי, בארי מאפשר לה להבין שהיא צדקה וכך סוגר את העלילה שלה. בינתיים.

קייטלין מעלה רעיון למצוא את המקביל של ג'יי מכדה"א-1 ולהחליף את דמו החולה בתאים בריאים, אבל היא ובארי לא מוצאים שום ג'יי גאריק אחר. לאחר שהיא פונה אליו, ג'יי מבטיח לקחת אותה אל מקבילו, אך הוא לא יוכל לסייע להם מאחר והגנים שלו השתנו כשהפך לספידסטר. למעשה, ג'יי גאריק-1 כלל לא נקרא כך, אלא האנטר זולומון.

"רגע, אתה לא טום קוואנו!"
"רגע, אתה לא טום קוואנו!"

ובחזרה אל החלק הטוב ביותר בפרק: הריוורס-פלאש! בהתחלה ת'ואן מוודא שהוא אכן בתקופת הזמן ממנה הגיע הפלאש ע"י בימוי תאונה הרסנית. לאחר מכן הוא חוטף את כריסטינה מקגי (היי לך, Long time no see!) על מנת שתחזיר אותו אל העתיד כדי שיוכל לרקום את המזימה שלו לחיסול הפלאש – ומכאן נובע שזה בהחלט איאוברד מלפני העונה הראשונה. ד"ר מקגי עוזרת לת'ואן עם מכונת זמן באמצעות טכיון, ולאחר מכן נרצחת על ידו. או לפחות כך קורה בעתיד אפשרי שסיסקו חוזה שלו.

הארי מסביר לצוות שקיימים "שרידי זמן", ושת'ואן עצמו היה בתוך הספידפורס בזמן שאדי הקריב את עצמו ומחק את ת'ואן\"וולס" מהקיום, ולכן הוא הכחיד רק את הגרסה של ת'ואן שהצוות הכיר, כלומר ת'ואן שהגיע הרגע אל ההווה הוא ת'ואן שלפני החזרה לעבר והריגתה של נורה אלן; הוא עדיין לא יודע מי הוא הפלאש, אלא רק על קיומו.

"מתי כיבסת את הכובע בפעם האחרונה?"
"מתי כיבסת את הכובע בפעם האחרונה?"

בסופו של דבר הפלאש לוכד את ריוורס-פלאש וכולא אותו בצנרת, אך זה יוצר בעיה בציר הזמן שגורמת לדהייתו של סיסקו (כמה רפרנסים ל"בחזרה לעתיד" בפרק אחד?!) ועכשיו בארי צריך להחליט האם להשאיר את ת'ואן להירקב בכלאו ולתת לסיסקו למות, או לשחרר אותו ולהניע את הגלגלים שיובילו לסיפור המקור שלו והבסיס לעלילת העונה הראשונה. בארי, כמו שרק הוא יכול, בוחר בחייו של סיסקו ומשחרר את הריוורס-פלאש אל תחילת המירוץ ביניהם.

הגדולה האמיתית של הפרק, שהוא באמת מבסס את מה שכבר ראינו בעונה הראשונה; זה הרגע בהיסטוריה בו ת'ואן מגלה על צוות הפלאש, מה שמאפשר לו לחזור אל תקופתו ולאחר מכן לנסוע לעבר ולהרוג את נורה. בנוסף, אנחנו מגלים את הסיבה האמיתית לשנאה שלו לבארי – הערצה וקנאה, שהובילו לרצון להיות יותר טוב מהפלאש.

ציון: 5
ratings-tv-5

– לא בטוח אם הסדרה תלך בדרכו של הקומיקס עם האנטר זולומון, אבל מוטב לא להיכנס לקישור אם אתם חוששים מספוילרים אפשריים. ספוילרים לקומיקס: זולומון היה פרופיילר במשטרת קיסטון סיטי וחבר של וולי ווסט, שרותק לכיסא גלגלים בעקבות מתקפה של גורילה גרוד. הוא הפך לזום כשהשתמש בהליכון הקוסמי, בניגוד לסירובו של וולי לחזור בזמן ולמנוע את נכותו של חברו.
– סיסקו המציא בעבר משקפיים כמו אלו של בן-דמותו בקומיקס, וייב, וכעת – בסיועו של הארי – הן נראות דומות יותר לאלו שהוא מרכיב כיום.

השאר תגובה