"על טבעי", 1 עד 10 (עונות) – סקירה מקיפה

עונה 6 – 2010 (22 פרקים)

supernatural season 6

העונה השישית מתרחשת כשנה לאחר סיום העונה החמישית, כאשר דין חי חיים מאושרים ונטולי ציד עם ליסה ובן. בצורה מסתורית, סם חוזר הישר מן הכלוב אל חייו של דין שמחליט לעזוב את חייו החדשים מאחור. מסתבר שסם חזר לפני שנה ועובד עם סמואל קמפבל (סבא של דין וסם שחזר לחיים בצורה לא ברורה). השניים במשך השנה האחרונה צדים את ה"אלפות", המפלצות הראשונות והחזקות ביותר מכל מין. במקביל, קסטיאל מנהל מלחמת אזרחים בגן עדן שהתפצל לשניים. קבוצה ראשונה בראשותו שמעוניינת בשלום ובחירה חופשית וקבוצה שניה, בראשות הארכ-מלאך רפאל, שמעוניינת לשחרר את מייקל ולוציפר מהכלוב ולהחזיר את האפוקליפסה למסלול. מלחמת האזרחים דורשת מקאס להשתמש באמצעים אפורים ברמה המוסרית בזמן שסאם צריך להתמודד עם לא מעט בעיות עקב חזרתו מהכלוב. קראולי המדהים תפס את מקומו של לוציפר כמלך הגיהנום ואני חייב לומר שהשטן מעולם לא היה מגניב יותר.

עונה 7 – 2011 (23 פרקים)

supernatural season 7

העונה השביעית ממשיכה בדיוק במקום בו הסתיימה העונה השישית, קאס חזר מכור המצרף עם לא מעט כוח ומכריז על עצמו בתור האלוהים החדש. ההכרזה הזאת לא מחזיקה מעמד כי לאחר זמן קצר מאוד מגלים שיחד עם כל הנשמות, קאס שאב עוד משהו מכור המצרף ששימש בתור כלא ליצורים הראשונים שאלוהים יצר, הלוויתנים, ועכשיו הם נמצאים בתוך קאס ועומדים לצאת החוצה. בשונה משאר המפלצות שהאחים התמודדו מולם, הלוויתנים לא ניתנים לחיסול בקלות ומפגינים אינטילגנציה גבוהה מאוד ותוכניות ארוכות טווח למין האנושי. כל הנשקים, מקומות המחבוא והטריקים של האחים מתבררים כחסרי תועלת והשניים נדרשים לחשוב מחוץ לקופסא כדי להביס את האויב הזה. במאמר מוסגר אומר כי זו העונה החלשה ביותר של הסדרה.

עונה 8 – 2012 (23 פרקים)

supernatural season 8

שנה לאחר תבוסת הלוייתנים דין בורח מכור המצרף עם חבר חדש, ערפד בשם בני שעזר לו להתגבר על המלחמה הבלתי פוסקת בכור. דין מתאחד עם סם שפרש מחיי הצייד ומצא לו אהבה חדשה. השניים מגלים שאלוהים יצר לוחות שונים ביניהם לוח הלוייתנים (שהתגלה בעונה הקודמת) וכעת לוח השדים שביכולתו לסגור את שערי הגהינום לנצח ולגרש את כל השדים מכדור הארץ. כדי לבצע משימה זו נדרשים רק שלושה מבחנים קצרים: להרוג כלב-גהינום, לשחרר נשמה מהגהינום ולהעביר אותה לגן עדן והמבחן האחרון – לרפא שד (פשוט, נכון?). השניים פוגשים במהלך העונה אויבת חדשה בשם אבדון – אבירת גהינום, זן של שדים חזקים מאוד שלא ניתנים להריגה עם הסכין או גירוש פשוט ומגלים על העבר הסודי של משפחת וינצ'סטר. לקראת סיום העונה האחים מוצאים את המלאך מטטרון – האחד שכתב את כל הלוחות ומבקשים את עזרתו בסגירת שערי הגיהינום.

עונה 9 – 2013 (23 פרקים)

supernatural season 9 (2)

העונה ממשיכה באותה נקודה שהסתיימה העונה השמינית, סם מוותר על המבחנים ונעילת שערי הגיהנום ומטטרון במקביל גונב את החסד של קאס ומגרש את המלאכים מגן עדן. ללא יותר מדי ברירות דין נותן אישור למלאך בשם יחזקאל שיכנס לגופו של סאם ויתקן את נזקי המבחנים, בזמן ששאר המלאכים על כדור הארץ נלחמים אחד בשני על השגת שליטה. אבדון גם כן חוזרת ורוצה את גהינום לעצמה, קראולי מבין שחייבים פה אמצעים דרסטיים ויוצא עם דין כדי למצוא את להב הראשון, הנשק היחיד שמסוגל לחסל אביר גהינום. מתברר שהלהב הראשון הוא העצם שבה השתמש קיין כדי להרוג את הבל, דין מוצא את קיין (שהפך עם השנים לאביר גהינום) שמסביר לו שהלהב לא יעבוד ללא אות קיין, לאחר מסע שכנועים קיין נותן לדין את האות ומספר לו שהאות מגיע עם מחיר גבוה. במקביל מטטרון ממשיך לצבור כוח בתור האלוהים החדש ומלחמת אזרחים חדשה מתחילה בגן עדן.

עונה 10 – 2014 (23 פרקים)

supernatural season 10

העונה העשירית מתמקדת בתחילתה בלהחזיר את דין להיות בן אדם לאחר שסוף העונה התשיעית פתחה לו עולם חדש בתור שד. המשך העונה מתרכז למשימה אחת, לרפא את דין מאות קיין. דין אמנם נרפא ממצבו השדי אבל האות ימשיך להשחית אותו עד שהוא, במילותיו שלו, "ירצח את העולם". בדומה לטבעת האחת של סאורון, השאלה היא לא אם תיפול אל האופל אלא מתי. לקראת סוף העונה אנחנו למדים שניתן לרפא את הסימן אבל כדי לשמור על איזון, אותה כמות של רוע שעוזבת את דין תחזור אל העולם. האחים צריכים להחליט מה חשוב יותר.

ועד לביקורת המלאה על הפרק הראשון בעונה ה-11 של הסדרה, נשאיר אתכם עם הטריילר לעונה:

חזרה לעמוד הקודם (עונות 1-5)

השאר תגובה