הסרטים המצופים של סוף 2018 – בחירת צוות אתר מולטיוורס

כמנהגנו, בכל שליש בשנה, אנו מקבצים את צוות האתר לדורותיו ובוחרים את הסרטים אשר יעשו לנו (או לא) את התקופה הקרובה. אם אנחנו מסתכלים אחורה, היו כמה הפתעות (וכמה שינויים לא קטנים) בבחירות שעשה צוות האתר. בחירות הסרטים של השליש הראשון של השנה (ינואר עד אפריל, כולל), כללו כמובן את "הפנתר השחור" ו"הנוקמים מלחמת האינסוף" (שכמובן היה הסרט לו ציפינו הכי הרבה), אך גם חשבנו שנראה את "העולם שאחרי: הכחדה" בקולנוע, אך בסופו של דבר נאלצנו להסתפק בנטפליקס, כמו כן מאוד רצינו לראות את "המוטנטים החדשים", אך כידוע, הסרט, שהיה אמור לצאת באפריל השנה, נדחה לשנה הבאה (בשלב הזה). עוד סרט שחשבנו שנראה באפריל, היה "אי הכלבים" שבסופו של דבר יצא רק החודש לבתי הקולנוע. הסרט "לחיות בקטן" בכיכובו של מאט דיימון, דילג על ההפצה הקולנועית שלו והגיע היישר לערוצי הטלוויזיה.

הסקר השני, שכלל גם את "אי הכלבים", לא החביא הרבה הפתעות בתוכו, והסרט המצופה ביותר היה "דדפול 2". ההפתעה הגדולה ביותר בסקר ההוא היא העובדה ש"משימה בלתי אפשרית: התרסקות" שהגיע למקום מאוד נמוך ברשימת הציפיות של צוות האתר, הוכיח את עצמו כאחלה סרט ואולי סרט האקשן הטוב ביותר שראינו בקיץ הדי שכון הזה שהיה ונגמר. ואכן, נגמר! ועכשיו אנחנו מסתכלים קדימה, לארבעת החודשים הקרובים, מתחילת ספטמבר עד סוף דצמבר, ולסרטים אשר ילוו אותנו ואשר אנחנו נלווה אותם, את חלקם לפחות. כמו בסקר הקודם, גם הפעם יש 13 סרטים אותם נראה בארבעת החודשים הקרובים (פרישה די רחבה של סרטים) ולא היה קל לצוות לבחור, בייחוד, בגלל שאין סרט או שניים שמעורר סקרנות מירבית, ועם זאת, בניגוד לפעמים קודמות, כל הסרטים זכו להצבעה מצד חברי האתר ולא נשארו מחוץ לרשימה סרטים שלא עניינו אף אחד.

מקום שישי: באמבלבי, מפצח האגוזים וארבעת העולמות, מנועי התמותה

שלושה סרטים בתחתית הרשימה, ומה שמפתיע בה, שלהוציא "באמבלבי" שהוא ספין אוף של "הרובוטריקים" שני הסרטים האחרים הם סרטים מקוריים שמנסים לאתחל עולם חדש. אולם, כנראה שהעולם שהם מנסים לאתחל לא מאוד מעניין את צוות האתר.

מנועי התמותה – בבתי הקולנוע בישראל ב-13 בדצמבר

Mortal Engines 42

“מנועי התמותה” הוא סרט ראשון בסאגה קולנועית חדשה אותה מפיק וכותב פיטר ג’קסון שהפקיד את מושכות הבימוי בידיו של כריסטיאן ריברס, שזהו הסרט הראשון שהוא מביים. הסרט מבוסס על הספר הראשון מתוך סדרת ספרים מצליחה (ארבעה ספרים) מאת הסופר פיליפ ריב. סדרת הספרים מתרחשת בעולם פוסט אפוקליפטי בו המשאבים של האנושות דלים מאוד, והערים הגדולות בעולם נעות ממקום למקום על גלגלי ענק בטכנולוגיית קיטור.


מפצח האגוזים וארבע הממלכות – בבתי הקולנוע בישראל ב-1 בנובמבר

THE NUTCRACKER AND THE FOUR REALMS

דיסני מנסים לייצר בתקופה האחרונה עולמות חדשים, ולהרחיב את כר הפעילות שלה, נכון להיום, הנסיונות הללו לא זכו להצלחה (לדוגמא "קמט בזמן" שאפילו לא זכה להפצה מסחרית בישראל(. בנובמבר יעלה ניסיון נוסף והפעם עיבוד לאגדת "מפצח האגוזים", תחת שרביט הבימוי של לאסה הלסטרום (שוקולד, נשמה של כלב), אחד הבימאים הוותיקים שפועלים היום בהוליווד. הבסיס לסרט הוא הספר הנודע "מפצח האגוזים ומלך העכברים" מאת המחבר הגרמני א.ת.א. הופמן (שם עט של הסופר אֵרְנְסְט תֵאוֹדוֹר וִילְהֵלְם הוֹפְמָן). הספר יצא בשנת 1816 אולם הוא נודע בעיקר תודות לסוויטה לבלט שכתב צ'ייקובסקי בשנת 1892, אחת הסוויטות המפורסמות והפופולריות ביותר לבלט שמבוססת באופן חלקי על הסיפור.

בחודשים האחרונים, הסרט יצא לצילומי השלמה, עליהם פיקח הבמאי, הוותיק לא פחות, ג'ו ג'ונסטון, מי שביים בעבר את "מותק הילדים התכווצו" וב-2011 ביים את, "קפטן אמריקה". התסריט מעניק לסרט את אותה הילה של גיבורי על שדיסני כל כך חזקים בה. ומי שראה את "עליסה בארץ הפלאות, סיפורי נרניה, והפקות פנטזיה אחרות של דיסני בשנים האחרונות, כנראה מכיר את הסיפור בעל פה (נעזור לכם, ילדה רגילה, יתומה, שמגלה שהיא נסיכה שצריכה להציל עולם שלם מזרועה המרושעת של מכשפה רעה). מה שכן, נראה כי הסרט לא מסתמך כל כך על תסריט אלא על מראות ויזואליים מרהיבים וכאלה יש למכביר בטריילר. בסרט, לצד השחקנית הצעירה מקנזי פוי, נוכל לראות את קירה נייטלי, הלן מירן (בתפקיד המלכה האם המרשעת ג'ינג'ר), מורגן פרימן ועוד.


באמבלבי – בבתי הקולנוע בישראל ב-20 בדצמבר

Bumblebee trailer 1 - Header

למרות שהסרט האחרון בסדרת סרטי "הרובוטריקים" נחשב לכישלון כלכלי (וביקורתי) נראה כי הפרנצ'ייז הזה עדיין לא עוזב אותנו. לקראת סוף השנה נוכל לראות את הספין אוף הראשון למה שאמור היה להוביל ליקום סינמטי של הרובוטריקים. הסרט "באמבלבי", שייצא בסוף דצמבר, הוא הסנונית (או הרובוט) הראשון. מדובר בסיקוול לסדרת הסרטים שהחל מייקל ביי בשנת 2007.

"באמבלבי" מתרחש בשנת 1987. הרובוטריק באמבלבי, המתחזה לחיפושית ישנה, מוצא מקום מסתור במגרש גרוטאות ישן בעיירת חוף קטנה בקליפורניה. צ'ארלי, בחורה שהגיעה לגיל 18, מוצאת את המכונית הישנה ומנסה לשפץ אותה. אולם במהלך השיפוץ היא מבינה כי לא מדובר במכונית "חיפושית" רגילה.

מקום חמישי – אליטה מלאך הקרב, אוברלורד, האדם הראשון

במקום החמישי נמצאים שלושה סרטים שאף אחד מהם הוא לא סרט המשך, ספין אוף או רימייק, אלא שלושה סרטים חדשים (אפילו נשתמש במילה מקוריים) לחלוטין. עם זאת, נראה כי הם לא הצליחו, לפחות בשלב הזה, להשאיר רושם גדול על צוות האתר שמקבל אותם באופן קריר לחלוטין ובחוסר התלהבות מופגן.

האדם הראשון – בבתי הקולנוע בישראל ב-18 באוקטובר

FIRST MAN

מבט על חייו של האסטרונאוט ניל ארמסטרונג ומשימת החלל האגדית שהובילה אותו להיות האיש הראשון שהלך על הירח. ראיין גוסלינג מגלם את דמותו של האסטרונאוט ניל ארמסטרונג, האדם הראשון שדרך על הירח, בסרטו החדש של שביים דמיאן שאזל ("לה לה לנד"). הסרט הוקרן לא מכבר בפסטיבל הקולנוע בונציה וזכה לביקורות נהדרות מצד התקשורת האמריקאית.


אליטה מלאך הקרב – בבתי הקולנוע בישראל ב-20 בדצמבר

Alita Battle Angel trailer 2 - Header

אליטה מלאך הקרב הוא עיבוד הקולנועי למנגה המפורסמת משנות התשעים. המנגה, שהיא אחת מיצירות הסייבר-פאנק המוכרות והאהובות בכל הזמנים, נכתבה על ידי יוקיטו קישירו ויצאה בין השנים 1990 ל- 1995. המנגה, שיצאה בתשעה אוגדנים, זכתה לעיבוד אנימטיבי שסיפר את סיפור שני האוגדנים הראשונים. גיבורת הסיפור היא סייבורגית שאיבדה את הזיכרון, נמצאה במחסן גרוטאות על ידי רופא שתיקן, בנה אותה מחדש והפך אותה לציידת פושעים.

כמו לא מעט סרטים, גם הסרט הזה היה בפיתוח שנים ארוכות (מאוד). ג'יימס קמרון היה אמור לביים את הסרט, בעשור הקודם, אבל הוא העדיף לעבוד על סרט אחר, "אווטאר". קמרון נשאר בתפקיד המפיק ואת מושכות הבימוי הפקידו בידיו של רוברט רודריגז ("עיר החטאים", "מצ'טה" ואם אתם ממש מתעקשים, סדרת סרטי "ספיי קידס"). השחקנית רוזה סלאזאר מגלמת את אליטה ולצידה נוכל לראות את כריסטופר וולץ (כנראה באחת הפעמים היחידות בהן לא לוהק לתפקיד הנבל) כדוקטור שחילץ ובנה מחדש את הסייבורגית. עוד מופיעים: ג'ניפר קונולי, מישל רודריגז, מהרשלה עלי, ג'קי ארל היילי וקאספר ואן דיין, מי שהיה כוכב לרגע בסוף שנות התשעים ("גברים בחלל").

 

אוברלורד – בבתי הקולנוע בישראל ב-8 בנובמבר

Overlord 01

התקציר העברי הרשמי של הסרט בהפקתו של ג'יי ג'יי אברהמס, אינו מגלה הרבה. בערב הפלישה לנורמנדי, קבוצת חיילים נשלחת אל צרפת הנאצית על מנת להשלים משימה שהכרחית לניצחון במלחמה. בשטח הם מגלים מעבדה נאצית המבצעת ניסויים גרוטסקים ומטורפים על האוכלוסיה המקומית. במילים אחרות, ג'יי ג'יי עושה זומבים שעושים נאצים. אברהמס הפקיד את מושכות הבימוי בידי הבמאי, הלא מנוסה יחסית (עשה פיצ'ר אחד ב-2014) ג'וליוס אייברי.

ממש כמו הבמאי, רוב השחקנים אינם פנים מוכרות בקולנוע. מה שכן, זו אחת הגיחות הקולנועיות היחידות של איאן דה קסטקר, אותו אנו מכירים בעיקר כפיץ מהסדרה "סוכני ש.י.ל.ד".

מקום רביעי – אקווהמן, שובה של מרי פופינס, ונום, חיות הפלא הפשעים של גרינדלוולד

שני סרטי קומיקס (בהפרש של חודשיים), חלק שני של סדרת פריקוול לסדרה מצליחה אחרת (הארי פוטר) ורימייק, ריבוט, סיקוול, לקלאסיקה משנות השישים. כל אלו הגיעו למקום הרביעי.

אקווהמן – בבתי הקולנוע בישראל ב-21 בדצמבר

Aquaman first official trailer - Header

אחד הסרטים האחרונים ביקום הקולנועי של DC שענה ל"חוקים" של ז'אק סניידר. את הסרט מביים ג'יימס וואן, שאומנם ביים את "מהיר ועצבני 7" אבל מוכר בעיקר תודות לסדרות סרטי האימה שרקח, "המסור", "הרוע שבפנים", ו"לזמן את הרוע". על התסריט אחראים וויל ביאל (שגם כתב את "ונום" עם טום הארדי שנראה בקרוב), ג'ף ג'ונס (שהוא גם אחד מכותבי הקומיקס הנחשבים ביותר), ג'ייסון ממואה הוא אקווהמן ולצידו נראה את אמבר הרד ("הנערה הדנית") כמושא אהבתו של אקוואמן, מרה. ניקול קידמן היא מלכת אטלנטיה, פטריק וילסון הוא אורם/מאסטר האוקיאנוס, ודולף לנדגרן הוא המלך נרוס. דגי'מון הונסו, שהופך לפנים מוכרות (לפחות לכמה דקות), בסרטי גיבורי על, מגלם את The Fisherman King. הונסו הופיע גם ב"שומרי הגלקסיה", ונראה אותו בקרוב גם ב"קפטן מרוול" וגם ב"שהאזאם!"?


ונום – בבתי הקולנוע בישראל ב-4 באוקטובר

venom trailer 2404 - Header

אחרי טריילר לא משהו, ואחרי טריילר שני, שהעלה את רף הציפיות, ונום, הספין אוף של ספיידרמן שאמור להיות ספתח ליקום קולנועי של ספיידרמן (לווא דווקא עם נוכחותו של מטפס הקירות) מעורר סקרנות אך גם דאגה. את הסרט מביים, רובן פליישר, שביים את "זומבילנד" בשנת 2009 אך מאז לא עשה משהו משמעותי ובילה את רוב זמנו בבימוי פרקים בסדרות טלוויזיה (כמו "סנטה קלריטה דיאט" של נטפליקס). לצידו של טום הארדי, שמגלם את אדי ברוק, נוכל לראות את מישל וויליאמס, וודי הארלסון, ריז אחמד ועוד.


שובה של מרי פופינס – בבתי הקולנוע בישראל ב-27 בדצמבר

null

54 שנים אחרי שהופיעה לראשונה על מסך הקולנוע (כן, עבר כל כך הרבה זמן מאז), מרי פופינס, האומנת המפורסמת ביותר בעולם (סליחה נני מקפי), חוזרת בסרט חדש שמפיקה חברת דיסני, "שובה של מרי פופינס". אל נעליה הענקיות (ברמות שקשה לדמיין תחליף) של ג'ולי אנדריוס, נכנסת אמילי בלאנט. הסרט הוא סרט המשך לסרט המקורי, ומתרחש 24 שנים אחרי הסרט הראשון, בשנות השלושים של המאה הקודמת, כאשר גיבור הסרט הוא (להוציא פופינס כמובן) הוא מייקל בנקס, מי שהיה ילד בסרט הראשון והיום הוא מנהל את הבנק של אביו.

את הסרט מביים רוב מרשל, מי שפרץ לתודעה בתחילת שנות האלפיים כשביים את "שיקאגו" ומאוחר יותר את המיוסיקל "אל תוך היער". רשימת הקאסט של הסרט מרשימה ביותר, להוציא אמילי בלאנט נראה את בן ווישו, אחד השחקנים הבריטים הטובים שיש היום, שמגלם את מייקל בנקס הבוגר ולצידו, מריל סטריפ, קולין פירת', ג'ולי וולטרס, אמילי מורטימר ולין מנואל מירנדה בתפקיד ג'ק. מירנדה הוא אחד השמות החמים בעולם בתיאטרון והקולנוע, בתחום המוסיקה, הוא כתב את השירים של "מואנה" וכמובן שידוע תודות למחזמר שיצר, "המילטון". לצד השחקנים הצעירים יותר, יופיעו כמה שחקנים וותיקים בהופעות אורח כשבראשם דיק ואן דייק בן ה-93!, מי שגילם בסרט המקורי את ברט ואת מר דואס סיניור, יגלם את בנו של מר דואס, מר דואס ג'וניור. אחת ההופעות המרגשות תהייה שייכת, כנראה, לשחקנית הוותיקה והאהובה, אנג'לה לנסברי (גם היא בת 93), שתגלם בסרט את "אשת הבלון".


חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד – בבתי הקולנוע בישראל ב-15 בנובמבר

FANTASTIC BEASTS 2

הסרט הראשון, שנכתב על ידי ג'יי קיי רולינג, זכה להצלחה גדולה ולא היה ספק שנראה סרט המשך. דיוויד ייטס, הבמאי שביים את הסרט הראשון בסדרה אך גם את ארבעת הסרטים האחרונים בסדרת סרטי הארי פוטר (החל מ"הארי פוטר ומסדר עוף החול") חוזר לכסא הבמאי גם בסרט השני מתוך חמישה סרטים שמתוכננים. הסדרה מרחיבה את המיתולוגיה של הארי פוטר ומתרחשת בשנות העשרים של המאה הקודמת. ג'יי קיי רולינג כתבה את התסריט גם של הסרט החדש.

הסרט השני ממשיך את הרפתקאותיו של ניוט סלמנדרה (אדי רדמיין) מ"המחלקה לרישוי ופיקוח על יצורי הפלא" וחבריו שמגוייסים על ידי דמבלדור הצעיר (ג'וד לאו) לאתר את הנבל גלרט גרינדלוולד שבונה צבא כדי להילחם בבני האנוש והיצורים שאינם יצורים קסומים. בעוד הסרט הראשון התרחש בעיר ניו יורק, חלק גדול מהסרט החדש מתרחש בעיר פריז שבצרפת כשהתכנון המקורי הוא שכל אחד מהסרטים יתרחש בעיר שונה ברחבי העולם. לצד אדי רדמיין נראה בסרט את דן פוגלר, זואי קרביץ, עזרא מילר, קתרין ווטרסטון, אליסון סודול ועוד.

מקום שלישי – הטורף, בבתי הקולנוע בישראל ב-13 בספטמבר

The Predator trailer - Header

"הטורף", שיצא בשנת 1987, הוא אחד הסרטים המצליחים של ארנולד שווארצנגר. וממש בקרוב (דהיינו חמישי הבא) נראה את הגרסה של שיין בלאק, אחד התסריטאים הכי נחשבים (ויש לומר גם, המגניבים) שפועלים בהוליווד בעשורים האחרונים שבשנה שיצא "הטורף", הוא סיפק את התסריט ללהיט אחר, "נשק קטלני". מאוחר יותר הוא כתב את התסריטים של "אחרון גיבורי הפעולה" הנהדר שביים ג'יימס קמרון בכיכובו של ארנולד שווארצנגר ואת "נשיקה ארוכה ללילה" בכיכובם של ג'ינס דיוויס וסמואל ל. ג'קסון תחת שרביט הבימוי של רני הרלין. מאוחר יותר בלאק הפך לבמאי שביים, בין היתר, את "איירון מן 3".

הפרנצ'ייז, שזכה לסרט המשך ב-1990, הצית את דמיונם של מיליוני אנשים ברחבי העולם ומאז הוא ממשיך לחיות במשחקי מחשב, כותרי קומיקס וגם בשני סרטי "הנוסע השמיני נגד הטורף". בפעם האחרונה שהפרנצ'ייז הזה הגיע לקולנוע זה היה בסרט "הטורפים" שיצא לבתי הקולנוע ב-2010. בקאסט של הסרט הנוכחי מככב בויד הולברוק (אותו ראינו כפירס בסרט "לוגן" אך צופי הטלוויזיה יזהו אותו כסטיב מרפי בשתי העונות הראשונות של "נרקוס"). לצד הולברוק נראה את אוליבייה מון שבתקווה התפקיד שלה יהיה משמעותי יותר מאשר פסיילוק מ"אקס מן אפוקליפסה", תומס ג'יין (הפאנישר הקולנועי הטוב ביותר), לוקלין מונרו (האל קופר ב"ריברדייל"), וג'ייקוב טרמבליי הצעיר שגנב את ההצגה ואת לבבות הצופים בסרטים כמו "חדר" ו-"פלא".

מקום שני – ראלף שובר את האינטרנט, בבתי הקולנוע בישראל ב-22 בנובמבר

wrek it ralph 2- 02

בשנת 2012 אולפני דיסני הציגו בפנינו את הגיבור החדש שלהם,"ראלף ההורס" בסרט באותו השם (אגב, חייבים להודות שהתרגום לעברית… הורס! במובן הטוב של המילה). הסרט שיווק את עצמו כממתק נוסטלגי לכל הגיימרים לדורותיהם שכלל אפילו מספר הופעות אורח מפתיעות במיוחד של דמויות מפורסמות מעולם משחקי הווידאו כמו סוניק הקיפוד, קיוברט ואפילו פאקמן. על הכתיבה היו אחראים שלושה, ריץ' מור ופיל ג'ונסטון, זוג היוצרים שמחצו לנו את הלב וגרמו לנו ב-2016 גם לצחוק וגם לבכות ב"זוטופיה". השניים אחראים לא רק על כתיבת הסרט החדש, אלא גם מביימים אותו (ריץ' מור גם ביים את הסרט הראשון). האדם השלישי הוא ג'ים רירדון, שקודם לכן כתב את "Wall-E" וגרם לכל העולם ואשתו להתאהב ברובוט שלא אומר מילה. גם רירדון חוזר לעולמו של ראלף בהרפתקה הנוכחית כמפקח ראשי על התסריט.

 

מקום ראשון – ספיידרמן: ממד העכביש, בבתי הקולנוע בישראל ב-13 בדצמבר

SPIDER-MAN: INTO THE SPIDER-VERSE

גיבור "ספיידרמן: ממד העכביש" הוא מיילס מורלס, הספיידרמן של יקום מקביל (בקומיקס הוא של יקום ה-ULTIMATE) אותו המציא אחד מכותבי הקומיקס המוערכים של העשורים האחרונים, בריאן מייקל בנדיס. ברשימת המפיקים של הסרט נמצא שמות גדולים, מוכרים ואהובים כמו אבי ארד, הישראלי לשעבר (לשעבר) שהיה אחד מבחירי מרוול בשנות התשעים ובעצם היה האדם שהביא את סרטי מרוול הגדולים למסך הגדול בתחילת דרכם (ספיידרמן של סם ראימי, בלייד ועוד), עוד מפיקים קווין פייגי (כמובן), איימי פסקל ופיל לורד וכריסטופר מילר, שאחראים על להיטים כמו "רחוב ג'אמפ 21" ו"סרט לגו".

את דמותו של מורלס מדבב שאמיק מור ובסרט מורלס מגלה שישנם יקומים מקבילים בהם ישנם ספיידרמנים (גברים ונשים) שונים, בקיצור, נוכל לראות פיטר פרקר (בקולו של ג'ייק ג'ונסון, "הבחורה החדשה"), מהרשלה עלי, לייב שרייבר שמדבב את דמותו של הקינגפין, לילי טומלין היא הדודה מיי והיילי סטיינפלד, אותה נראה בקרוב ב"באמבלבי", מדבבת את ספיידר-גוון (גוון סטייסי). הסרט מבוסס (או לפחות מקבל את ההשראה) ממיני סדרה מצליחה מאוד שיצאה בשנת 2014.

אנו מקווים שעונת החורף תהיה פחות שכונה ממה שנראה לנו כרגע, ובעיקר, אנו מקווים שפה ושם יצוצו הפתעות (כמו למשל "משודרג" שהפתיע אותנו מאוד במהלך הקיץ). חשוב להזכיר כי אלו הבחירות של צוות האתר שמונה למעלה מ-15 אנשים והוא לווא דווקא תואם את הבחירות של אחרים או את הבחירות שלכם.

2 thoughts on “הסרטים המצופים של סוף 2018 – בחירת צוות אתר מולטיוורס”

השאר תגובה