ביקורת: "על טבעי", עונה 12, פרק 10 – לילי סאנדר מתחרטת

מה קורה כאשר "על טבעי" פוגשת את "להרוג את ביל"? אנחנו מקבלים את הפרק "לילי סאנדר מתחרטת". לא ברור אם כוונות התסריטאים הייתה בכוונה ליצור כל כך הרבה נקודות דמיון עם סרטו הרביעי של טרנטינו או שיצא להם בטעות. בכל מקרה, פרק הצייד הנוכחי סיפק לא מעט הנאות והוריד קצת את הכבדות שהסדרה הייתה בה עד עכשיו. אין שום דבר רע בקצת קלילות.

המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק (וגם, מסתבר, לסרטי "להרוג את ביל" של טרנטינו):

הפרק ממשיך את הטון בו הסתיים הפרק הקודם. קאס החליט לרצוח את מלאך המוות בילי ובכך להוציא את סאם ודין מהעסקה שביצעו אתו. התוצאה של שבירת העסקה הזו כנראה תחזור בעתיד כדי לנשוך את הדמויות בישבן. זה לא סוד שאחת לכמה זמן אחת הדמויות בסדרה תעשה טעות כלשהי, תסגור עסקה, תהרוג מישהו ובכך תעורר את זעם הדמות השנייה.

בדרך כלל סאם ודין משחקים את המשחק הזה אך הפעם דין וקאס הם הכוכבים. השינוי בפרק הזה היה דווקא חביב, במקום שקאס יתבוסס ברחמים עצמיים ויבקש את סליחתו של דין, הוא עצבני עליו וטוב שכך. הוא החליט להציל את בני האדם האהובים עליו ואמור לקבל את תודתו של דין, לא את כעסו. ההתנגשויות בין השניים האלו כל הפרק הייתה נחמדה ושונה מהריבים המוכרים לנו בסדרה.

עלילת הפרק שירתה שתי מטרות: האחת, לספר את הסיפור הנוכחי, שהוא סיפור נקמה. השנייה, הכנת הקרקע לקראת אחד האיומים הגדולים של העונה, בנו של לוציפר. כמו שציינתי בהתחלה, קיימת מחווה לא קטנה לסרטי "להרוג את ביל".

בעברו, קאסטיאל היה חלק מפלוגת מלאכים שנשלחה לחסל מלאך סורר שהביא לעולם ילדה יחד עם בת אדם (מה שקרוי נפיל). חוקי גן העדן היו ברורים בנוגע לנפילים ולכן הילדה נרצחה על ידי המלאכים. שנים לאחר מכן, אם המשפחה ששמה הוא לילי, אשר שרדה את הטבח, חוזרת (באמצעות קצת קסם) ומוציאה להורג אחד אחד את חברי החוליה.

Lily Sunder Has Some Regrets

לא מספיק שהעלילה נשמעת דומה לסרט, גם לבושה של לילי מזכיר את אחת הדמויות מהסרט, אל דרייבר (דריל האנה) שחבשה על פניה רטייה ולבושה בחליפה. המשך הפרק מתקשר הרבה יותר עם עלילת סרטי "ביל". מסתבר שבתה של לילי כלל לא הייתה נפיל. היא בסך הכל נהרגה כי ראש פלוגת המלאכים התאהב בה וכעס שלילי עזבה עם מלאך אחר ולכן החליט להרוג את בעלה ובתה. כנראה שהתסריטאים רצו קצת מנוחה לשבוע הנוכחי ולקחו את התסריט של "להרוג את ביל".

לילי מחליטה לוותר על הנקמה בקאס, לאחר שזה מציל את חייה. אך הוא משאיר אותה עם האמירה שאם בהמשך חייה הפצע לא יגליד הוא יחכה לה. אותו סגנון של משפט בדיוק העבירה דמותה של אומה טורמן לילדה שצפתה בה הורגת את אמה. קרבות חרבות המלאכים עם כוריאוגרפיה לא רעה שעיטרו את מהלך הפרק העצימו את נקודות הדמיון בין השניים והוסיפו לא מעט הנאה.

Lily Sunder Has Some Regrets

המטרה השניה, אותה שרתה עלילת הפרק, היא קידום העלילה בנושא הנפיל. כזכור, אחד ממעשיו האחרונים של לוציפר בגופו של נשיא ארה"ב היה ליצור נפיל עם אחת מעוזרותיו. הילד עלול לגדול לאחד האיומים הגדולים ביותר על שלום העולם. אז כן, העלילה המשיכה לכיוון הזה אבל עדיין לא ברור אם נראה אותו בעונה הזאת או שישמרו אותו לעונות הבאות (והרי הודיעו לא מכבר שתהיה לנו עונה 13). האזכור לבנו של לוציפר היה כדי להראות את השינוי שקאס עבר. אם בעברו הוא היה רוצח את הילד והאם ללא שום היסוס, היום הוא הרבה פחות בטוח בכך, האנושיות השפיעה עליו.

הפרק לא הכיל עלילה משמעותית, פיתוח דמויות או היה מיוחד בצורה כלשהי. בסופו של דבר הוא היה מהנה, העביר 40 דקות במהירות, כלל קצת הומור ואת הדמויות שאני אוהב. לפעמים לא צריך יותר מזה.

ציון: 4
ratings-tv-4

 

One thought on “ביקורת: "על טבעי", עונה 12, פרק 10 – לילי סאנדר מתחרטת”

  1. אכן היה פרק נחמד וקליל.
    מה שהפריע לי זו הצביעות של דין הפרק, כי הוא וסאם עשו בדיוק את מה שקאס עשה מיליון פעמים אחד בשביל השני, ולא היה איכפת להם משום השלכות, כל עוד הם נשארים בחיים, זה היה כ"כ לא הוגן מצידו לכעוס על קאס, שרק חיקה אותם..

השאר תגובה