הפלאש עונה 1 פרק 13, ביקורת: האיש הגרעיני

ספוילר "הפלאש" עונה 1 פרק 13

סביר להניח שהעיתוי היה מתוזמן, שידור הפרק הזה בשבוע של חג האהבה, ולנטיין, והעיסוק שלו בזוגיות הטרייה (בארי ולינדה), זוגיות קיימת שלא רואים ממנה כלום לאחרונה (אייריס ואדי)[1], זוג נשוי שמנסה להתאחד אחרי טרגדיה (מרטין וקלאריסה סטיין) ואירוסין שאבדו בגלל אותה טרגדיה (קייטלין ורוני). אפילו ג'ו פוגש בעקרת בית משועממת ופלרטטנית. ניתן להחשיב את ד"ר וולס וקולה של גדעון?

[1] אייריס הגיעה לנקודת השפל: מקנאת בקשר החדש של בארי, החבר הכי טוב שלה שדחתה לטובת מישהו אחר, ומנסה לפגוע ברומן המלבלב עם לינדה. 13 פרקים והכותבים כבר לא יודעים מה לעשות איתה. לא שאדי תורם משהו לסדרה, חוץ מהופעה קצרצרה וחביבה.

"אה, רק באתי לבקר את בן דוד שלי על הסט של הסדרה השנייה..."
"אה, רק באתי לבקר את בן דוד שלי על הסט של הסדרה השנייה…"

אף על פי כן, עיקר הפרק מתמקד בסטיין\רוני והניסיון של צוות הפלאש לעזור להם לחזור לקדמותם. במקום פיתרון, סטיין\רוני מגלים שהם עומדים להתפוצץ ולגרום לאסון גרעיני, ועושים את המעשה ההירואי ביותר – התבודדות רחוק ככל האפשר מנפש חיה. וולס עושה הקרבה אישית גם הוא, בניגוד לתכניותיו הסודיות, ומוותר על הטאכיון לטובת הכנת מפצל שעשוי להפריד בין סטיין לרוני ולמנוע את ההתפוצצות, אך לבסוף גם זה נכשל, ובארי וקייטילין חוזים באסון מקרוב.

ההחלטה של וולס לגבי הטאכיון מגיעה אחרי שהתעקש כי הפיתרון היחיד לאסון הגרעיני המבעבע הוא הריגתם של סטיין\רוני, מה שמעלה את החשד של סיסקו כלפי מניעיו. צירוף מקרים, אחרי שג'ו ביקש מסיסקו לבדוק את הדנ"א של וולס מול דגימת דם שנמצאה בזירת הרצח של נורה אלן. וולס עדיין לא זוהה, אך הבדיקה שסיסקו אכן ביצע לבסוף מגלה שדגימת הדם השנייה שהתגלתה שייכת לבארי הבוגר, והנה צעד חדש אל עבר טריטוריית המסע בזמן.

מעניין לציין שהפרק הראשון מאז מותה של בטי סאנס סוסי\פלסטיק באופן זהה (פרק 5), שמציג דמות טובה במקום נבל, מסתיים בהופעתו של גנרל איילינג, שהיה לו תפקיד מרכזי בפרק ההוא. כמו במקרה של גרוד, הנה סיפור צדדי נוסף שנבנה לו לאיטו לאורך העונה. בהתחשב בעברו המפוקפק של הגנרל, ומעשיו בקומיקס, צריך לחשוש אם אכן ישים את ידיו על פרויקט פיירסטורם\פרופ' סטיין\רוני, הנשק האנושי רב העוצמה שהוא כל כך חושק בו.

מאל דאנקן: בארי מתכנן לקחת את לינדה להופעה של דאנקן, הזהות האמיתית של גיבור העל גארדיאן\Vox. דאנקן היה חבר בטין טייטנס לצד וולי ווסט, ובד"כ פועל כשותפה של באמבלבי, לה נישא בסופו של דבר. מחוץ לחייו כגיבור על דאנקן הוא מוזיקאי ומנהל מועדון לילה.
– "פינת 52 ו-ווייד": שמו של כותב הקומיקס מארק ווייד הוזכר בסדרה וב"חץ" מספר פעמים בעבר.
קוונטין קווייל: המדען שפרופ' סטיין\רוני מבקש את עזרתו היה בקומיקס הבוס של סטיין במעבדות המחקר בהן עבד, קונקורדאנס.
קלאריסה סטיין: בקומיקס הנישואים של סטיין ורעייתו הסתיימו בגירושין.
– סנטרל סיטי קומביינס: במקור קבוצת ההוקי דווקא ממוקמת בקיסטון סיטי, עירו של וולי ווסט.
– פרס קונוויי לפיתוח מדעי: גם שמו של הכותב הותיק ג'רי קונוויי הוזכר בעבר בסדרות הקומיקס של CW. קונוויי יצר את דמותו של פיירסטורם.
– מפלי האדסון: נראה כי המקום בו רוני הציע נישואים לקייטלין נקרא על שם תחנת הכוח הגרעינית בה פרופ' סטיין ערך את הניסוי שהסתבך ויצר את פיירסטורם, בדומה לאסוף מאיץ החלקיקים של וולס.
– העיצוב של מפצל הקוואנטום זהה לסמל על תלבושתו של פיירסטורם בקומיקס.

ציון: 3.5
ratings-tv-3-half

השאר תגובה