"סיפורה של ליסי" – תמונות מתוך הסדרה על פי סטיבן קינג נחשפות

בשנת 1999 עבר הסופר סטיבן קינג תאונת דרכים איומה וכמעט קטלנית, בה נדרס ע"י טנדר בזמן שהלך בצד בכביש.
קינג ספג טראומה נפשית קשה בנוסף לזו הגופנית, ותיאור התאונה הופיע בלא מעט מהיצריות שכתב לאחר ההחלמה (למשל בספר "מתוך הביואיק", בחלק האחרון של "המגדל האפל" וגם באדפטציה הטלויזיונית שלו ל"ממלכה" של לארס וון טרייר)
אולם אחד הארועים שהשפיעו ביותר על קינג היה המראה של הסטודיו שלו לאחר שחזר הביתה מבית החולים – אשתו טבית'ה (סופרת מוערכת בפני עצמה) ניצלה את הזמן כדי לעצב מחדש את חדר העבוד של הסופר.המראה של כל כתביו וחפציו מסודרים בתוך ארגזים גרם לסופר להלם ולחשיבה על כך שהכל נראה כאילו הוא כבר מת וחפציו מסודרים למיון ומסירה.

Lisey's Story - Wikipedia
כריכת הספר המקורי באנגלית

7 שנים לאחר התאונה, ב-2006, קינג פרסם את הנובלה "סיפורה של ליסי" (Lisey's Story) – סיפור שהושפע מאותו מראה של הסטודיו שלו ריק וחפציו מסודרים בארגזים (ומתבסס על סיפור קצר בשם "ליסי והמטורף" שקינג פרסם שנתיים קודם לכן).
לטעמי, זהו אחד הספרים המיוחדים והמעניינים יותר של קינג, במיוחד אימוץ נקודת המבט של אישה לא צעירה המתמודדת עם אבל ושכול.
קינג חושף בנובלה עומק רגשי מפתיע, אשר לצד אווירה סוריאליסטית, הרבה יותר דאלי מאשר הלאבקרפט הרגיל, מצליח מבחינתי למקם את הספר הזה כאחד המוצלחים שקינג כתב מעולם.

סקוט (קליב אוון) וליסי (ג'וליאן מור) לנדון

עתה, שירות "אפל טי וי פלוס" חושף תמונות ראשונות מתוך המיני סדרה המבוססת על הנובלה, המתהדרת בקאסט מרשים ביותר של שחקנים: ג'וליאן מור ("מגנוליה", קינגסמן: מעגל הזהב") מגלמת את ליסי לנדון -אלמנתו של סקוט לנדון, סופר מאוד מצליח שנהלך לעולמו (אותו מגלם קלייב אוון, שכבר שיחק לצד מור בסרט "הילדים של מחר) . שנתיים לאחר מותו, ליסי עדיין לא מצליחה להתגבר על האבל ועדיין נמצאת בתהליך של פינוי הסטודיו של סקוט. לא מעט אנשים מתחום הספרות פונים אליה בבקשה לקבל אי אילו כתבי יד לא גמורים שסקוט המנוח אולי עבד עליהם לפני מותו, אך ליסי דוחה את כולם.

אמנדה (ג'ואן אלן) וג'וליאן מור

מי שעוזרת לה בתהליך פינוי חדרו של סקוט היא אחותה אמנדה (ג'ואן אלן, סדרת סרטי "ג'ייסון בורן") טיפוס רגיש אשר מתמודדת עם בעיות משלה, אבל ליסי לא מפסיקה לשקוע בזכרונות מחייה עם סקוט תוך כדי הנבירה בחפצים של בעלה המת.

ליסי תאלץ להתגבר על החשש שלה מהתמודדות עם המוות של סקוט כדי להתגבר על סכנה חיצונית שמאיימת עליה בדמות מעריץ פסיכוטי של סקוט (אותו יגלם דיין דההאן,"כרוניקל", "וולריאן") ולעבור תהליך שבו גלה אמיתות על העבר של סקוט והאופן שבו שאב השראה לספרים שכתב, מסע שיקח אותה למקום מסוכן שסקוט כינה "הירח של בויה".

ג'ים דולי (דיין דההאן) הוא מעריץ אובססיבי של סקוט

משתתפים נוספים בסדרה הם סונג קאנג (סרטי "מהיר ועצבני"), ג'ניפר ג'ייסון לי ("שמונת השנואים") ורון צ'פס ג'ונס ("לוק קייג'", "מר רובוט").

הסדרה תופק ע"י חברת Bad Robot של ג'יי ג'יי אברהמס, שכבר הפיק שתי סדרות נוספות הקשורות לקינג – הסדרה "11.22.63" לפי הספר באותו שם ו"קאסל רוק", אשר שואבת השראה כללית מהמיתולוגיה הספרותית של קינג.
את שמונת פרקי הסדרה יביים הצ'יליאני פאבלו לריין, שביים את הביופיק "ג'קי" על ג'קלין קנדי בכיכוב נטלי פורטמן וגם הפיק את "אישה פנטסטית" של בן ארצו סבסטיאן ליליו.

את התסריט לכל הסדרה התעקש לכתוב קינג בעצמו, דבר שעשה פעמים מעטות בעבר (כמו במקרה של "העמדה" ב 1994 והעיבוד למיני סדרה "הניצוץ" 3 שנים אחר כך,שניהם בשיתוף פעולה עם הבמאי מיק גאריס, שאחראי לעוד כמה עיבודים יותר נשכחים לספרי קינג).
באופן אישי, זו הסדרה מבוססת-קינג שאני הכי מצפה לראות, מלבד אולי העיבוד הצפוי של "הקמע" המתוכנן לעלות ב"נטפליקס".
2 הפרקים הראש/ונים של "סיפורה של ליסי" יעלו בשרות "אפל טי וי פלוס" בתאריך 4 ליוני, וששת הפרקים הנותרים יעלו באופן שבועי אחר כך.


השאר תגובה