ביקורת, "על טבעי", עונה 11 פרק 16 – בית מחסה

אזהרה: הביקורת כוללת ספויילרים לפרק!

כדי לתזכר אותנו בפרקי העבר אנחנו מקבלים מנה גדושה של בובי ורופוס! מה יותר טוב מפרק עם שני הגברים המבוגרים והרגזנים ביותר שזכינו להכיר ב"על טבעי"? כבר שנים שלא ראינו את השניים האלו וכל חזרה קטנה שלהם לסדרה היא מבורכת.

אם יש משהו אחד שלמדנו מסרטי אימה הוא שכדאי להאמין לילדים שאומרים שיש איזה משהו בבית. הפרק שלנו נפתח בילדה קטנה שנכנסת לתרדמת רק כי אמא שלה לא האמינה שהילדה אומרת שיש מישהו בבית, נקודות קרות בכל מקום והאורות מהבהבים. תאמינו לי, הורים, מה הם היו עושים בלעדינו?

את אמארה אי אפשר למצוא באף מקום, לוציפר כנראה מפענח מקרי פשע בלוס אנג'לס אז אין מה לעשות והאחים "נאלצים" (כאילו זאת לא העבודה שלהם) ללכת ולצוד משהו פשוט. הייחוד בפרק הזה הוא שאנחנו מקבלים פלאשבקים בלתי פוסקים ומהנים לתקופה שרופוס ובובי חקרו את המקרה.

bf0b5b598d038d2d9d75a810c50a-jpg

רופוס ובובי מה עוד אפשר לומר, השניים האלו עושים את הפרק הזה בלתי נשכח. אם סאם ודין לוקחים את הכינויים רייזר ובין (דמויות ממשחק המחשב קונטרה) רופוס ובובי יותר מיושנים ובוחרים להיות ריגס ומרטו ("נשק קטלני" לצעירים שבנינו). הכל בין השניים האלו מושלם: הדיאלוגים, האתנחתא הקומית של רופוס, השימוש שלו ביהדות כתירוץ על מנת לא לעבוד, הכימיה ואפילו הוואן ליינרים הצחיקו ללא הפסקה בעוד שהסצינות של דין וסאם היו די משעממות בפרק לעומת הרגעים המהנים של רופוס ובובי.

היו אפילו כמה רגעים מרגשים, שהיוו מעין הצצה לעתיד של סאם ודין. הם לא עברו את אותם איומים וביג באדים שדין וסאם עברו אבל הם יודעים מה מחכה בסוף המסע – לא כולם חוזרים הביתה. השניים האלו צריכים לקבל ספין אוף או לפחות פרק שלם בכיכובם.

be45aa9b64dab767f3815ee60e69-jpg

הפעם היצור הנורא התורני הוא "אוכל נשמות" (שאני מניח שאני לא צריך להסביר מה הוא עושה), בובי ורופוס הצליחו רק ללכוד את הייצור והפעם הוא השתחרר. סאם ודין (בעיקר דין) צריכים לסכן את עצמם ולעבור למימד שבו הייצור "מתגורר". הכל כמו שאתם יכולים להבין נגמר שכולם חיים ועם כל האיברים שלהם במקום.

הצילום של הפרק לא רע בכלל, הפלאשבקים לא באים בתור אור לבן שמעביר אותנו לסיטואציות שבובי ורופוס חוו. הסצנות עוברות לפעמים בלי שנשים לב שחזרנו לעבר כי דין וסאם עושים את אותם דברים שבובי ורופוס עשו. הבעיה היחידה שלי עם השיטה הזו או עם פלאשבקים/פריקוולים בכללי היא שאנחנו יודעים מהי נקודת המוצא/סוף של כל דמות בעתיד. במקרה של בובי ורופוס אנחנו יודעים בדיוק מתי ואיך השניים האלו הולכים למות אז למה שנחווה פה עניין? הייתי מעדיף שהיו נותנים לנו מקרה שהיה שופך יותר אור על ההיסטוריה של השניים, או הסבר, לדוגמא למה הם הפסיקו לצוד ביחד?

126cad3abd2ce338d0cec199d9807-jpg

בכל מקרה, הפרק היה מצחיק, מעניין, מרגש ומלא בדמויות אהובות.

ציון: 4
ratings-tv-4

השאר תגובה