מיום שני, "ההיסטוריה הסודית של הקומיקס" בערוץ AMC

ביום שני הקרוב, 15 בינואר, תעלה בערוץ AMC שמשודר גם ביס (ערוץ 34) גם בהוט (ערוץ 29) וגם בפרטנר טיוי (ערוץ 40) הסדרה התיעודית המרתקת, "ההיסטוריה של הקומיקס". הסדרה מונה שישה פרקים ומאחוריה עומד רוברט קירקמן, אחד מיוצרי הקומיקס הבולטים והמשפיעים ביותר של שני העשורים האחרונים. קירקמן, שידוע בזכות עבודותיו כיוצר באימאג' קומיקס ובעיקר כיוצר שעומד מאחורי מותגים נודעים כמו "המתים המהלכים" (הקומיקס), Invincible, אחת הסדרות הוותיקות שמתקרבת לחוברת מספר 150 שלה (שתהיה גם האחרונה) ו-Outcast, סדרת קומיקס שיצר ב-2014 וזכתה גם לעיבוד טלוויזיוני לסדרה בשם "מנודה" ועוד רבים.

הסדרה היא חלק ראשון מתוך שלוש פעימות של יצירות דוקומנטריות, שבוחנות את עולם תרבות הפופ בימינו באספקטים שונים, ונמצאות תחת מטרייה אחת הנקראית "בעלי החזון של AMC". חלקים נוספים במטרייה הדוקומנטרית הזו, שישודרו במהלך השנה, כוללים את "הסיפור של ג'יימס קמרון על מדע בדיוני", "היסטוריית האימה של איליי רות'", ו"ספר המחזור של הראש" שהופק על ידי בלאק טות' וקווסט-לאב.

כאמור, הסדרה כוללת שישה פרקים, כשכל פרק בוחן תחום אחר בתעשיית הקומיקס הענקית:

פרק 1- "הלא יוצלחים האדירים שהקימו את מרוול" – מספר את סיפורם של סטן לי וג'ק קירבי, סיפור שהחל כחברות אמיצה ויצירה משותפת שסיפקה לעולם כמה מגיבורי הקומיקס הנודעים והאהובים של כל הזמנים. אולם, החברות וחדוות היצירה לא נשארו לשנים רבות, ומה שהחל בשנות השישים כחזון משותף ששינה לעד את פני עולם הקומיקס, הסתיים בטריקת דלת והאשמות הדדיות. הפרק כולל ראיונות עם היוצרים סטן לי, ג'ק קירבי, סטיב דיטקו, וג'ים שוטר ושחקנים שגילמו דמויות שהשניים יצרו כמו פמקה ג'נסן, וג'יי קיי סימונס.

פרק 2- "האמת על וונדר וומן" – ללא ספק שנת 2017 היא השנה של האמזונה הנפלאה הזו ששולטת ביד רבה בעולם הקומיקס כבר 75 שנה. הסיפור האמיתי מאחורי יצירת הדמות (סיפור שאגב, מובא גם בסרט "פרופסור מרסטון ונשות החיל שלו" שגם יצא השנה). את הפרק מקריינת קארי ראסל והוא כולל ראיונות עם לינדה קרטר (וונדר וומן הטלוויזיונית), פטי ג'נקינס, הבימאית של הסרט המצליח, לוסי לולס (זינה הנסיכה הלוחמת) ועוד (אבל בלי גל גדות).

Wonder Woman greg rucka review - 04

פרק 3- "הצרות של סופרמן" – אחת הדמויות המרכזיות (שלא לומר גיבור העל הראשון שנוצר) טומן בהיסטוריה שלו לא מעט אכזבות וכישלונות, החל מהכישלון של היוצרים שלו ג'רי סיגל וג'ו שוסטר, לשמור על זכויותיהם על אחת הדמויות המרכזיות של תרבות הפופ. בפרק, אותו מקריין רוב לאו, נלמד על ההיסטוריה של הדמות, המעבר שלה למדיום הקולנוע והטלוויזיה והרבה סיפורי מאחורי הקלעים של תעשיית הקומיקס והקולנוע. עם הופעות אורח של קווין סמית, ניל אדמס, ריצ'ארד דונר ועוד.

פרק 4 – "9/11 עיר של גיבורים" – המתקפה על בנייני התאומים שבניו יורק, היוותה נקודת מפנה בהתייחסות של עולם הקומיקס לנעשה בעולם וגם את ההתייחסות של העולם לנעשה בקומיקס. איך התייחסו במדיום הזה לאירוע עצמו, לקורבנות וגם, לפחד ולגזענות שבאו בעקבותיו.

Superman 911

פרק 5- "הצבע של הקומיקס" – פרק שמגיע בתזמון נהדר עם יציאת "הפנתר השחור", סרט גיבורי על של מרוול שמורכב כמעט כולו מקאסט שחור. הפרק מספר את סיפורה של חברת מיילסטון, חברת הקומיקס האפרו-אמריקאית הראשונה שהוקמה ב-1993 (והייתה הבית בו נוצרה, בין היתר, דמותו של סטטיק-שוק).

פרק 6- "אימאג' קומיקס: הכרזת עצמאות" – בשנה שעברה ציינה חברת אימאג', היום ללא ספק אחת החברות הגדולות והמשפיעות בתחום, 25 שנה לפעילותה. אימאג' היא גם המקום בו פעם קירקמן רוב הזמן. הפרק שחותם את הסדרה יספר את סיפורם של היוצרים שהחליטו לצאת למאבק על יצירותיהם והזכויות שלהם. הפרק כולל ראיונות עם ראשי אימאג' ואומנים ידועים בפני עצמם כמו: טוד מקפארלן, כריסטופר פריסט, רג'ינלד הדלין ועוד.

spawn 250 header

"ההיסטוריה הסודית של הקומיקס" החל מיום שני, ה- 15 בינואר, בערוץ AMC (יס -ערוץ 34), הוט -ערוץ 29, פרטנר טיוי -ערוץ 40.

One thought on “מיום שני, "ההיסטוריה הסודית של הקומיקס" בערוץ AMC”

השאר תגובה