ביקורת, "על טבעי", עונה 12, פרק 12 – תקוע באמצע הדרך אתך

זוכרים את פרק 10 של העונה, "לילי סאנדר מתחרטת", שהיה מעין פרק מחווה לטרנטינו? אז הפרק של השבוע, " תקוע באמצע אתך" הוא הגרסה הטלוויזיונית של "על טבעי" לסרטו של טרנטינו, "כלבי אשמורת".

אם במקרה אתם לא מכירים, "כלבי אשמורת"  (1992) הוא סרטו הראשון של קוונטין טרנטינו, במאי שידוע בחיבה הגבוהה שלו לאלימות, דם ולסיפור סיפורים בצורה לא לינארית. "כלבי אשמורת" נפתח עם חבורת שודדים שיושבים לארוחת בוקר בדיינר, מדברים על שירים של מדונה ותרבות הטיפים. לאחר סיום הארוחה השודדים יוצאים לבנק יהלומים לביצוע השוד שאמור לשלוח אותם לפנסיה. אנחנו לא רואים את מהלך השוד אלא רק את הבלאגן שהתרחש אחריו. במהלך כל הסרט אנחנו נחשפים לסיפור הרקע של כל דמות ואיך היא הגיעה למחסן שבו סיום הסרט מתרחש.

הדבר הראשון שמעיד על המחווה הוא שם הפרק. "תקוע באמצע איתך" הוא השיר, של להקת Steelers Wheel, שמתנגן בסצינה הנודעת בה דמותו של מייקל מדסן, ויק וגה, שר ורוקד תוך שהוא מתעלל בשוטר הכפות לכסא. לפני תחילת הפרק חשבתי שיהיו מחוות קטנות לאורך 40 הדקות, אבל אוי כמה שטעיתי, הכותבים החליטו לקחת את מירב העלילה ולזרוק אותה לעולם של "על טבעי".

המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק:

הפרק נפתח בדיינר אמריקאי בו סאם, דין, קאס מרי ועוד צייד משוחחים על היכולת של קאס להתחיל עם בחורות, הסיסמא לוייפיי, הרגלי התזונה ושדים, נושאי שיחה קלאסיים לציידים. הסצנה הזו לא משחזרת במיקום שלה את סצנת המוצא של "כלבי אשמורת" אלא גם את עבודת המצלמה – שמסתובבת 360 מעלות סביב השולחן ומתמקדת במי שדיבר. סיום הארוחה גם כן היה מהסרט שבו כל גיבורי הפרק נעים לעבר המצלמה מלווים במוזיקת רוק ישנה ובהילוך איטי.

וההומאז' לא מפסיק כאן. הפרק אינו מסופר באופן ליניארי, כל כמה דקות אנו רואים את ההתרחשות מנקודת המבט של דמות אחרת: סאם, דין, קאס, מרי וגם קראולי. בדומה ל"כלבי אשמורת" כל הפרק הרגיש כמו הרכבת פאזל כשכל כמה דקות אנחנו מקבלים פיסה נוספת. כל פעם שעברנו לסיפור של דמות אחרת זה הגיע עם כיתוב טרנטינואי על מסך שחור.

resevoir-dogs-diner
הסצינה מתוך "כלבי אשמורת" שמהווה השראה לפרק

גם השמות התאימו לסגנון סרטיו: The Wounded Angel, Mother Mary. בסופו הייתה גם קריצה לסרטו הרביעי של טרנטינו "ספרות זולה", הפריט שכולם מחפשים אחריו בפרק הוא קופסה שברגע שפותחים אותה אור זהוב יוצא ממנה ותוכנה לא ברור.

לא היה צריך לעשות הרבה כדי לכבוש אותי בפרק הזה, מחווה לאחד הסרטים האהובים ביותר עליי יכלה להיות מספיקה גם עם עלילה משעממת. אבל לא, כש"על טבעי" רוצה, היא גם תספק לנו פרק קאנון מעולה. חפרנו מספיק על טרנטינו, בואו נדבר על הפרק. מרי עובדת עם "אנשי הספר" הבריטים והם שולחים אותה לגנוב פריט מבית של שד מסוים. אנחנו לא יודעים יותר מידי על העלילה כי כמו שציינתי מוקדם יותר, היא נחשפת רק בחלקים. מרי מספרת לקאס, דין וסאם שהם הולכים לחסל את השד, לא מציינת את העובדה שהיא עובדת עם "אנשי הספר" או את מטרתה האמיתית, גניבת הפריט.

השד מסתבר נקרא רמיאל והוא שייך למסדר עתיק של שדים שנקרא "נסיכי הגיהינום". אם חשבנו ש"אבירי הגיהינום" היו השדים החזקים והחסינים ביותר, "נסיכי הגיהינום" הם רמה אחת מעליהם. מסתבר גם שעזאזל, השד ששם את משפחת וינצ'סטר על נתיב הצייד ורצח את מרי, היה נסיך גיהינום. בשונה משאר הנסיכים, עזאזל היה נאמן ללוציפר בעוד שלשאר הפסיק להיות אכפת מן המטרה והחליטו לפרוש לביתם. קצת מוזר שזאת הפעם הראשונה שאנו שומעים עליהם, אחרי שעונה 8 הבהירה בצורה שאי אפשר לפרש לשתי פנים שאבירי הגיהינום הם החזקים ביותר.

supernatural-1212-06

עד סיום הפרק, הוינצ'סטרים מצליחים להציל את קאס ממוות בטוח, להרוג את רמיאל, ולצאת מכל העניין ללא שריטה אחת, תודה לאל לרחמיהם של התסריטאים. אני חייב לציין שלשניה חששתי לגורלו של קאס, היה נראה שהוא באמת הולך לסיים את דרכו הארוכה אתנו. נתנו לו גסיסה עצובה, הירואית ומשפטי פרידה מתאימים.

הפרק הסתיים בגילויים די מפתיעים למען האמת. הראשון, שישנם עוד "נסיכי גיהינום", לא ברור אם ניפגש בהם בעונה הזאת או בעתידיות.

supernatural-1212-07

השני, שהפריט שמרי נשלחה לגנוב (אותה מזוודה עם אור זהב) הוא אקדח הקולט! כן, אותו אקדח שנעלם אי שם בעונה 5 היה בידיו של קראולי והועבר כמתנה לרמיאל. כידוע, לקולט יש את היכולת להרוג כל דבר ביקום, כל דבר על טבעי. אוקיי, לא בדיוק, אומרים שישנם חמישה דברים שהאקדח לא מסוגל להרוג. אנחנו כבר יודעים שלוציפר הוא אחד, אלוהים הוא כנראה השני, הייתי הולך על אמארה בתור השלישית ואין לי מושג מה הם מספר ארבע וחמש (זה גם לא כזה משנה). כרגע "אנשי הספר" הם אלו שמחזיקים באקדח ויכול לשנות את כל התמונה במלחמה נגד העל טבעי.

 

השלישי, לוציפר עדיין כלוא אצל קראולי ומנהל אתו שיחות. מצד אחד, אין לי כוח ללוציפר יותר, קו העלילה שלו לא היה מעניין בכלל והוא לא צריך להיות בסדרה אם הוא לא נבל ראשי. מצד שני, אם הוא הולך להיות זה שקראולי מנהל אתו שיחות, "מייעץ" לו, מציק לו ושם כדי להיות השטן הקטן על הכתף, אני בסדר גמור עם זה.

פרק מושלם, אין מה להוסיף: 5
ratings-tv-5

 

One thought on “ביקורת, "על טבעי", עונה 12, פרק 12 – תקוע באמצע הדרך אתך”

  1. בקשר לחמישה דברים שהקולט לא יכול להרוג, אני לא חושבת שאלוהים ואמארה, מרי אמרה חמישה דברים בכל הבריאה, אז אני מניחה שרק יצורים שאלוהים ברא נספרים.
    וחוץ מלוציפר אני מניחה שגם את מייקל זה לא יכול להרוג.

השאר תגובה