ביקורת "הפלאש" 2.08\"החץ" 4.08: אגדות היום\האתמול

הביקורת המשותפת לפרקי הקרוסאובר של "הפלאש"\"החץ" מוגשת בחסות Marvel Team-Up.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים ועוד דמויות בינוניות שיככבו בסדרת הספין-אוף!

האירוע השנתי המצופה, הקרוסאובר בין "הפלאש" ו"החץ" כבר מאחורינו, ואני חייב להודות שלמרות הדעה הרווחת בקרב חבריי שהפרק היה טוב, קשה לי להסכים איתם; הוא היה מהנה, אבל ההפקה בעיקר רצתה לזרוק המון דברים מגניבים לעבר הצופים ולהכין את הקרקע ל-Legends of Tomorrow, אבל פה זה נגמר.

"מישהו הזמין צוות הווי ובידור למסיבת פטיש?"
"מישהו הזמין צוות הווי ובידור למסיבת פטיש?"

הפרק מתחיל בהצגה של נבל העל החדש ביקום של DCCW, ונדאל סאבאג׳, במקור איש מערות שזכה לחיי נצח וחוכמה בלתי רגילה איתה הוא מושך בחוטים של מנהיגי העולם לאורך ההיסטוריה. ואילו כאן, בגרסה הזו, הפכו את סאבאג' לכהן מצרי עם קנאה מזעזעת לבחורה שלא רצתה אותו לפני 4,000 שנה – אבל אני מקדים את המאוחר.

בנוסף לונדאל מגיע גם קרטר הול, הוקמן, בחור מסתורי עם כנפיים שאיכשהו מקשר בין ונדאל לקנדרה סונדרס, החברה החדשה של סיסקו, אותה ונדל מנסה להרוג במהלך הדייט שלה עם סיסקו. מזל שסיסקו מכיר את הפלאש ויש לו אותו בחיוג מהיר, כך שבארי מגיע בדיוק בזמן כדי להציל את שניהם וגורם לפרק הזה, לדעתי, לרדת למטה במסלול שהזכרתי למעלה.

אחרי השלב הזה, קנדרה מגלה מי הם צוות הפלאש, שמחליטים כי לא יצליחו לשמור על קנדרה בסנטרל סיטי ועוברים לסטאר סיטי על מנת להפוך את צוות החץ לשומרי ראש. הוקמן מגיע לשם גם הוא, נלחם איתם, הופך לחבר שלהם ואז העלילה נעצרת אחרי שהכירו לנו את כל הנפשות הפועלות, ומגיע הרגע בו קנדרה צריכה לגלות מי היא באמת ולפרוש כנפיים – מטאפורית ופיזית. העניין הבעייתי שלי עם המצב הזה הוא הדרך בה קנדרה למדה לעוף. לא בטוח שזה יכול היה להיעשות טוב יותר, אבל הסצנה עדיין נראית מאולצת, כאילו הכותבים באמת לא ניסו להתאמץ פה יותר מדי ופשוט החליטו להטיח הכל בפני הצופים.

"אפילו חיי נצח לא מונעים קו שיער נסוג"
"אפילו חיי נצח לא מונעים קו שיער נסוג"

בצד החיובי של הפרק נמצאים דווקא רגעים משעשעים של אנשי ״החץ״, ובראשם מרלין שפשוט צץ כל הזמן משום מקום, ומפני שהפלאש הרבה יותר מודע לעצמו מהחץ, הם מרשים לעצמם לצחוק על זה ובגדול.

בנוסף, נראה שקו הזמן הפרטי של הסדרה התקדם יפה מאוד כשהארי וקייטלין מנסים לרקוח נסיוב חדש שאמור להאיץ, ולו במעט, את יכולותיו של בארי, אבל בגלל שהוא עסוק מדי בעניין סאבאג׳ הם מחליטים שהאדם הנכון לנסות אותו עליו הוא ג׳יי גאריק שנעלם בפרקים האחרונים. ג׳יי כמובן מסרב בכל תוקף, אבל כאשר פאטי יורה בהארי בשוגג לאחר שהיא חושבת שהוא האריסון וולס המרושע, ג׳יי חייב לנסות לקחת את הסירום כדי להציל את חייו של הארי. העלילה הזו הייתה טובה בשני מישורים: האחד הוא הנסיוב, שבוודאי ישחק תפקיד מפתח בהמשך, והשני הוא פיתוח הדמות של פאטי שאולי סוף סוף תגלה את סודותיו של בארי – אחרי שבערך כל דמות אחרת בסדרה כבר יודעת אותם.

"נראה אותך עכשיו, קייל ריינר!"
"נראה אותך עכשיו, קייל ריינר!"

הפרק לא היה רע, אבל כאמור, הוא רק תיפקד כחלק ראשון לפרק של "החץ" ששודר למחרת, ובעיקר כדי להכין את הקרקע ל-LoT. אז הוא לא היה מזיק, אבל גם לא באמת הועיל. [הדר תומאס פרי]

ציון: 2.5
ratings-tv-2-half

——————–

וואו, איזה פרק קרוסאובר נהדר היה השבוע ב"הפלאש"! אני מת לראות איך המשיכו אותו בפרק הבא של "החץ". הו, היי, לורל! איפה היית בחלק הראשון של הקרב מול ונדאל סאבאג'? (אציין בפעם הראשונה – מדובר באחד הנבלים הגדולים של DC.)

"מי מאיתנו אמור לשכב עם האלק?"
"מי מאיתנו אמור לשכב עם האלק?"

בכל אופן, אוליבר ובארי ממשיכים לסייע לקנדרה וקרטר לנסות ולהביס את המחסל הקבוע שלהם מזה אלפי שנים. במהלך ההסתתרות שלהם (שמאוד מזכירה מקום מסתור של קבוצת גיבורים אחרת בסרט שעלה לאקרנים השנה; אפילו ת'יאה טורחת לציין זאת) קנדרה נחשפת לסיפור הרקע שלה ושל קרטר מימי קדם, בעוד אוליבר נתקל בסמנתה, האקסית שלו לפני כעשור שהפילה לכאורה ועברה לסנטרל סיטי, ובבנה בן התשע וויליאם ("רגע.. הייתי על האי חמש שנים, איתה שכבתי לפני 10 שנים… שניצל מתחמם במיקרו במשך 3 דקות וחצי על 100 מעלות… בדיקה גנטית סודית זריזה… הולי שיט, הוא הבן שלי!) כן… לא רק שהמפיקים דוחפים לנו עוד קו עלילה אובר-דרמטי מיותר לגרון, זה לא קונור הוק או רוברט ג'וניור, בניו של אוליבר בקומיקס, אלא סתם ממזר שמזכיר לנו שאוליבר היה פעם שמוק.

חזרה לדמויות המעניינות, קנדרה וקרטר היו במקור בני אצולה מצריים קדומים בזמן שסאבאג'\האת'-סט היה הכוהן הגדול של הממלכה. האת'-סט מזהיר מפני "אבני השמיים" ההולכים וקרבים ואיתם סוף העולם, שנייה לפני שהוא מצהיר כמה היה רוצה "לדעת" את שאיירה (קנדרה בשמה המקורי) כשם שקופו (קרטר) "ידע" אותה (לא מבינים מה אמרתי? תפתחו תנ"ך.) האת'-סט רוצח את שניהם, המטאורים נופלים, האת'-סט מטיל קללה\כישוף וגלגל החיים הגדול מתחיל להסתובב, כתוצאה מכך הנאהבים הנצחיים מתעוררים בכל דור מחדש רק כדי למות שוב בידיו של סאבאג'. כאן קנדרה נזכרת בקשר בין המטה של האל הורוס לבין סוד כוחו של סאבאג', וכעת החבורה יודעת כיצד לנצחו. הצוות מתאסף, התוכנית יוצאת לפועל, אך אוליבר לא מפוקס עקב משבר האבהות והזוגיות עם פליסיטי, והעיר מושמדת.

"אחרי אלפי שנים, סוף סוף תשלמו על פשעיכם נגד עולם האופנה!"
"אחרי אלפי שנים, סוף סוף תשלמו על פשעיכם נגד עולם האופנה!"

אם שכחתי לציין שבתחילת הפרק בארי עובר שוב חוויית דז'ה וו של נסיעה בזמן, זה כי אני לא רגיל לדבר על הפלאש בביקורות שלי, אבל… כן, זה קורה, ואחרי שהמשימה נכשלת (כאמור, בגלל החלומות בהקיץ של אוליבר) אנחנו זוכים לדעת גם למה בארי חוזר בזמן. אחת מנקודות החוזק היותר גדולות של הפרק היא הסצנה בה אוליבר אומר לבארי "רוץ, בארי, רוץ" שניות ספורות לפני שסאבאג' רוצח את זוג הנצים ומשמיד את כל העיר במהלומה אחת (כן! כך עושים נבל אדיר כמו סאבאג'.) אך ברגע שבארי חוזר לעבר הכל הולך לעזאזל. הוא מערב את אוליבר בחוויית המסע בזמן ומשנה את מהלך הקרב; לא רק שאוליבר מסתיר כעת את סוד האבהות שלו מפליסיטי (נזק עתידי), אין לדעת מה עוד מונח על הכף.

אה, כן… הפעם כולם בפוקוס, סאבג' מובס והופך לאבק (וכך הורסים נבל אדיר כמו סאבאג', עם סיפור מקור של נבל אחר וסוף פשוט ומעפן). זוג הנצים (כמו שאר חברי Legends of Tomorrow) מחליטים לעזוב את העיר ולחפש את עצמם, בזמן שהפלאש והחץ חוזרים איש אל עירו וצרותיו.

"עכשיו זה זמן טוב לתת לך עצה בזוגיות?"; "עכשיו זה זמן טוב לשאול על פאטי?"
"עכשיו זה זמן טוב לתת לך עצה בזוגיות?"; "עכשיו זה זמן טוב לשאול על פאטי?"

הייתי ממש שמח לראות את דמיאן דארק מקבל תפקיד שמן יותר בפרק (ההתקלות שלו בפלאש הייתה משעשעת למדי) ואולי שותפות עם סאבאג', אבל לא, אנחנו זוכים לראות את מרלין שוב סופג נבל אחר כפי שגנב את מקומו של ראס אל גול (כן… אני מדמיין אותו שואף את האפר של סאבאג' והופך לבן אלמוות – ואז מקריח, מצמיח שלוש נקודות על המצח והופך לכמעט כל נבל אפשרי של DC באיש אחד.)

בלשון המעטה, "הפלאש" עשה זאת טוב יותר. הקרוסאובר התחיל מצוין בצד שלו של CW, ואז איבד מומנטום אצל "החץ". וחבל, סאבאג' הוא נבל מצוין עבור LoT. הדרך בה הוא טופל ב"הפלאש" יכלה להיגאל ב"החץ", אך בחרו להמשיך בקו העלילה של האת'-סט (אין לי מושג למה) במקום להיצמד למקורות. בתקווה גדולה שטריגון באמת יופיע בסוף העונה, כפי שאני צופה, וממש ידהים אותנו, אין לי אלא לומר ש"החץ" פשוט נגררת לתחתית כרגע. [טל מיכלס]

ציון: 2.5
ratings-tv-2-half

– ההיסטוריה של הוקמן והוקגירל מסובכת מלכתחילה ולא בטוח עדיין אם בסדרה בחרו בדרך הנכונה: מצד אחד הם גלגולים מודרניים של בני אצולה פרעונים, מנגד הם מקושרים לכוכב ת'נגאר, אנשי שיטור חללי מעופפים.
– אף שהנמסיס שלהם נקרא ונדאל סאבאג', איש נצח שרוצה לכבוש את העולם ומסתובב על כדה"א מימי אנשי המערות, הסיפור שלו זהה יותר לאויב המושבע של ההוקים בקומיקס, האת'-סט, כפי שונדאל נקרא במצרים העתיקה.
– וולס-2 עובד על Velocity 6, נסיוב שישפר את יכולותיהם של ספידסטרים. בקומיקס Velocity 9, לא 6, היה חומר שיצר ונדאל סאבאג' והעניק לכל אדם יכולות מהירות, אך במחיר כבד למשתמש: הזדקנות מואצת, תשישות ואף מוות. מישהו כבר החתים את אלן אלדה לגלם את בארי?
סנט רוש היא מקום פעילותם של הוקמן והוקגירל, ובזהותם האזרחית השניים עובדים באוניברסיטה המקומית (קרטר הול הוא ארכיאולוג, כך הגיע לגילוי זהותו בגלגול המקורי).
– "תעשיות יורגנס": דן יורגנס הוא כותב וצייר קומיקס שעבד רבות ב-DC ומארוול מאז שנות ה-90. הוא מזוהה בעיקר עם עבודתו על סופרמן, ת'ור, יצירתו של בוסטר גולד שכללה גם סיפורים בכיכוב ריפ האנטר ואדוני הזמן, ההשראה העיקרית ל-Legends of Tomorrow.
מתכת ה-Nth שהגיעה מהמטאורים במצרים, מקורה בקומיקס בכוכב ת'נגאר, ומשמשת את ההוקים (ובני כוכבם) ליצירת נשקיהם ובין יכולותיה המיוחדות גם התנגדות לכוח הכובד.
– היריבות בין סיסקו לקרטר בשני הפרקים: בהמשכיות הנוכחית המפגש הראשון ביניהם היה… מוזר למדי. לפחות עבור סיסקו.
– ת'יאה: "קבוצת גיבורי על מסתתרת בבית חווה? נשמע כמו סרט."

השאר תגובה