ביקורת "סוכני שילד" עונה 3 פרק 2: הייעוד שבמכונה

הביקורת השבועית של "סוכני שילד" מוגשת בחסות מדריך האתרים התת-קרקעיים והסודיים הבינלאומי.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים מימי אנגליה הוויקטוריאנית!

מכסחי השדים סניף אנגליה
מכסחי השדים סניף אנגליה

אנגליה. המאה ה-19 (הווו, וולברין! אה, רגע… אוף…) אסיפה של לורדים עורכת הצבעה. "הזוכה" מקבל תיק עם ציוד וחרב ומיד לאחר מכן נדחף לחדר בו מוחזק המונולית המיסתורי. זעקה נשמעת… אוי, נסחפתי. זה לא סיפור אימה אירופאי עתיק, אלא פרק של "סוכני שילד"… בכל מקרה, איפה הייתי?

אחרי התמוטטות העצבים הדרמטית והיפהפייה של פיץ בשבוע שעבר, מגיע המשך ישיר לאירועי הפרק הקודם, כאילו לא עברה שנייה. הצוות עוצר את פיץ שניות לפני שהמונולית משנה צורה ושואב את כולם אל העולם המרוחק בו נמצאת סימונס. אחרי שהוא מגלה על לחיו גרגרי חול (ולא משער שהביא אותם ממרוקו), פיץ מסיק מיידית שהחול חוצני וכי המונולית משמש כשער לעולם אחר.

"רק משוגע ימשיך לעבוד עם שילד; אני יודע, אני פסיכולוג"
"רק משוגע ימשיך לעבוד עם שילד; אני יודע, אני פסיכולוג"

קולסון מחליט לקחת חלק בטירוף של פיץ, ולצאת בעקבות סימונס עם רמז בודד: המגילה שפיץ הביא עמו ממרוקו, ועליה המילה "מות" בעברית. כדי לעזור בפיצוח תעלומת המונולית, קולסון מגייס את פרופ' רנדולף, הלא הוא הברזרקר האסגארדי מהעונה הראשונה שמסתתר על כדה"א מזה אלפי שנים. אחרי משא ומתן קצרצר, רנדולף מצטרף אל הצוות ומוביל אותו לטירה ישנה באנגליה בה נתקל בסמלים המוזרים של המונולית ובחריתות המילה "מות".

הצוות מגלה מתקן המאפשר לשלוט במצב הצבירה של המונולית ע"י תנודות סיסמיות (כבר בשלב הזה די ברור שלדייזי יהיה תפקיד בהפעלת הפורטל). בהפעלה ראשונה המכונה מתפרקת ומפה לשם, מורכבת מכונה חלופית במרכזה דייזי וכוחות העל שלה. התכנית היא לשלוח גשושית לצד השני, אך פיץ מפתיע את כולם ומזנק פנימה. מיד לאחר חציית השער ועם הקריאה הראשונה בקולה, סימונס מופיעה (אז הסתובבת סביב אותה נקודה במשך חודשים? כמה נוח) ובמצגת קלישאתית של "הוא הצליח\לא הצליח", פיץ חוזר עם סימונס תוך כדי שהמונולית מתנפץ לרסיסים מעוצמת כוחותיה של דייזי (ביי ביי, עולם אחר; ביי ביי, תאוריית ונום.) אחרי המאורעות רנדולף שואל על כוחותיה של דייזי ומופתע לגלות שהיא איניומן, מונח שלא שמע "מזה זמן רב".

"רק משוגע ימשיך לעבוד איתך אחרי שכיסחת לו את הצורה; אני יודע, אני משוגע"
"רק משוגע ימשיך לעבוד איתך אחרי שכיסחת לו את הצורה; אני יודע, אני משוגע"

בינתיים לא רק שהחזירו לסדרה את בעלה לשעבר של מיי, ד"ר אנדרו גארנר, כדי לבצע ניתוח פסיכולוגי לג'ואי "הממיס" גוטיירז, גם מיי עדיין חלק מהקאסט (נרגעתי). כחלק ממשימתו החדשה של האנטר לאתר ולחסל את וורד, הוא מאתר את מיי ומנסה לגייס אותה כדי למבצע הפרטי שלו, אך זו מסרבת בתוקף בטענה שהיא עוזרת לאביה המחלים מפציה (אבל בעצם נשארת לצדו מחשש לנקמה של וורד בקרוביה).

וורד, שמנסה להזרים דם חדש להיידרה המשתקמת, מגייס אנשים חדשים ויוצא לסחוט נער עשיר שמתגלה כלא אחר מאשר – תופים, בבקשה – הברון פון סטראקר (השני). כן, כן, המסך הקטן שוב מכפר על טעויות הקולנוע ומחזיר את אחד מראשי היידרה המקוריים בדרך מפתיעה ומקורית לא פחות: וורנר, בנו היתום והנהנתן לכאורה של הברון המנוח, וולפגנג[1] פון סטראקר ג'וניור נכנס מהר לעניינים, ובסוף הפרק נראה כתלמידו החדש של אנדרו גארנר בקורס לפסיכולוגיה.

[1] וורד אף עוקץ את ג'וס ווידון ו"הנוקמים: עידן אולטרון" כשהוא אומר לפון סטראקר ג'וניור: "אז אבא שלך עשה כמה דברים גדולים ומת מוות חסר משמעות."

"אבא שלי מת וכל מה שקיבלתי זו יאכטה עם בחורות בביקיני"
"אבא שלי מת וכל מה שקיבלתי זו יאכטה עם בחורות בביקיני"

אומנם לא היה הרבה אקשן, וכשכן הוא לא ריגש במיוחד. אבל הטוויסטים הקטנים של פון סטראקר ורנדולף שמרו על עניין. העונה רק התחילה ולכן הציפייה עוד גדולה. נחכה ונראה פרימת מיסתורין נוספת בשבוע הבא.

ציון: 3.5
ratings-tv-3-half

וורנר פון סטראקר הוא בנו של הברון וולפגנג פון סטראקר גם בקומיקס. גם במקור הוא המשיך את דרכו של אביו לאחר "מותו" (בקומיקס הברון נחשב למת מספר פעמים). הוא חצי-אחיהם הפחות מוכר של אנדראס ואנדריאה, התאומים שפעלו כצמד "פנריס" – ועם מותה של אנדריאה, אחיה אימץ את הזהות Swordsman (ה-Swordsman המקורי היה איש קרקס, שכיר חרב, אויב של קפטן אמריקה והמנטור של הוקאיי).

3 thoughts on “ביקורת "סוכני שילד" עונה 3 פרק 2: הייעוד שבמכונה”

  1. פרק מצוין, דווקא אהבתי מאוד את הסצינה של "תופס אותה/לא תופס"
    תיארית ונום אף פעם לא היתה משמעית יותר מדי בעיני.. מה שכן, הלכה תיאורית "הצד הכחול של הירח" עם הגילוי כי מדובר בכוכב עתיק יותר מכדור הארץ.
    עדיין, חיסול הפורטל בהחלט לא מבטל את הסיכוי לשלב את העולם הזה בהמשך העונה.

  2. למעשה, ההסבר לכך שסימונס הייתה שם בדיוק כשפיץ הגיע היה מכיוון שבהפעלה הקודמת של המכונה פיץ' ירה זיקוק שהיא ראתה ולכן חזרה לשם(קולסון דיבר על זה בפרק לאחר שהיא חזרה)

השאר תגובה