ביקורת "הפלאש" עונה 2 פרק 1: האיש שהציל את סנטרל סיטי

הביקורת השבועית של "הפלאש" מוגשת בחסות דייוויד האוול אוונס.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים מכדה"א-2!

זה מה שדמויות טלוויזיה עושות בין עונות
זה מה שדמויות טלוויזיה עושות בין עונות

הפלאש מול קפטן קולד והיט וייב – הקרב האולטימטיבי. פלאש מנסה לנצח את שניהם, נפגע קצת ואז מגיע פיירסטורם להציל את המצב. כולם חוזרים למעבדות ס.ט.א.ר. שמחים ומאושרים ואפילו האריסון וולס שם. רגע, מה…?! סיקוונס חלום. כך נפתחת העונה השנייה של "הפלאש".

העונה מתחילה כחצי שנה אחרי חור התולעת שכמעט ובלע את היקום, כשכל אחד מחברי צוות הפלאש המקורי עסוק בענייניו הפרטיים: בארי פועל לבד ביום בהגנה על העיר ואהוביו, ובלילה הוא משקם בחשאיות (עאלק) את העיר ההרוסה; סיסקו עובד עם ג׳ו בכוח המשימה שאמור לעצור מטא-יומנס וקייטלין התחילה לעבוד במעבדות מרקורי אחרי שרוני הקריב את עצמו ומת/נשאב לחור התולעת/למטריקס הפיירסטורם, כפי שמתגלה בפלאשבקים לאורך הפרק.

"אני לא מאמין שדווקא עכשיו אדובי פלאש יצא משימוש"
"אני לא מאמין שדווקא עכשיו אדובי פלאש יצא משימוש"

בארי אכול אשמה על מותם של רוני ואדי, לדעתו קורבנות של החלטותיו, ולכן הוא ממש לא רוצה להגיע ל״יום הפלאש״ שהעיר ארגנה על מנת להודות לגיבור המהולל של סנטרל סיטי. אחרי שיחה עם אייריס (כי ברור ששיחה עם אייריס זה מה שתמיד מניע את בארי לעשות משהו), הוא מגיע לאירוע בחוסר נוחות גדול. אל האירוע מגיע גם אלברט רוטשטיין, בחור שבארי וג׳ו חקרו את מותו בתחילת הפרק וגופתו עדיין מתקררת בפתולוגיה.

מפרטים שנרמזים או נאמרים – כעת בחור מאוד חזק שמתעצם וגדל כשהוא נחשף לאנרגיה, וזוכה לכינוי אטום סמאשר – ולבסוף באמירה מפורשת של רוטשטיין ברגעי חייו האחרונים, ניתן להבין: אטום סמאשר הגיע מיקום אחר ונשלח להרוג את הפלאש ע"י מישהו המכונה "זום", בתמורה להחזרתו לעולמו. מעבר לכך, אין הרבה מה להגיד על אטום סמאשר; הוא היה נבל גנרי לחלוטין, כמו רבים מנבלי הסדרה, שחוסל בקלות יתרה (אע"פ שבארי סבל מאוד בדרך לשם) ובאופן כללי היה נראה כאילו הוא שם רק כדי לבסס את המשך עונה.

"מישהו יכול לכוון אותי לכנס הכפילים של אנט-מן?"
"מישהו יכול לכוון אותי לכנס הכפילים של אנט-מן?"

בין כל הכאוס הזה בארי מקבל את הצוואה האחרונה של איאוברד ת׳ואן\"האריסון וולס" המנוח, שהוריש לו את ס.ט.א.ר. לצד וידוי מצולם על רצח נורה אלן – הדבר שבארי רצה יותר מכל. ג'ו פועל בזריזות, והנרי אלן משוחרר כאדם חף מפשע, רק בשביל סצנה מרגשת עם קריצה לשפה העברית ותירוץ חדש להוצאתו של הנרי מהתמונה: החשש שבארי לא יצליח לתפקד כפלאש כשהוא בתמונה, ולפיכך הוא יוצא לדרך חדשה עם הבטחה שיחזור כשבנו יזדקק לו (טוב, נו, לפחות הוא לא בכלא).

הפרק נגמר כשכולם אכן בסוג של אופוריה אחרי שצוות הפלאש התאחד, המפקדה שופצה ושודרגה, והתלבושת של הפלאש קיבלה עיצוב קטנטן חדש – רקע לבן לסמל החזה. עם שידרוגי האבטחה של מעבדות ס.ט.א.ר. קייטלין מבטיחה שיותר לא יפתיעו את הצוות כל מיני טיפוסים מפוקפקים. ואז מפרע להם אדם שעקב בסתר אחרי בארי לאורך הפרק, ומזדהה כג׳יי גאריק.

אולי פשוט תעברו למפקדה חדשה?
אולי פשוט תעברו למפקדה חדשה?

בסה״כ אפשר להגיד שפרק פתיחת העונה היה בינוני עד רע. הבעיה העיקרית היא שאחרי שהורגלנו לעונה הראשונה והמעולה, נראה כאילו CW וההפקה איבדו מעט מהתשוקה שעמדה מאחורי הסדרה מלכתחילה (מנגד, פתיחת העונה הרביעית של "החץ" ששודרה למחרת הייתה, לפחות לדעתי, מרשימה). ה-CGI היה מזעזע (באמת, ראינו מה אתם יכולים לעשות עם גרוד, למה אתם מפשלים עם כל השאר?) והקו העלילתי היה מאוד ברור למי שראה את הטריילרים, ומחזיק בלו פיסת מידע קטנה על העונה החדשה.

לפעמים אני אוהב להשוות סדרות טלוויזיה למשחק שחמט, והפרק הזה בהחלט היה רק סידור השחקנים על הלוח, הכנה לבאות. אין לי ספק שהעונה הזו תהיה מעולה, אבל כרגע, בנקודה הנוכחית, היא פשוט מתמקמת מחדש. אולי בפרק הבא העניינים יתחילו לזוז.

ציון: 2
ratings-tv-2

אל רוטשטיין\אטום סמאשר הוא גיבור על, נכדו של הנבל-בכפייה סייקלוטרון ובן סנדקותו של האטום הראשון, אל פראט.
– שמו הוזכר מספר פעמים בהערות לביקורות של העונה הראשונה, ועכשיו ג'יי גאריק, הפלאש הראשון בקומיקס, מצטרף לסדרה. בקומיקס המפגש הראשון בין ג'יי לבארי היה הגילוי של יקומים מקבילים ב-DC.
– שמו של הנבל העונתי, זום, נזרק לחלל האוויר. ייתכן שנתקלתם בשם במהלך קריאת ההערות בעונה שעברה, אך ליתר ביטחון – הקישור מכיל ספוילרים.
– בקומיקס אין יום חג מסוים עבור הפלאש, אבל סנטרל סיטי חוגגת את קיומו של גיבור העל המקומי לא מעט, בין השאר בהקמתו של מוזיאון המוקדש שלו. בסדרה המצוירת Justice League Unlimited צוין "יום הפלאש" בפרק "Flash and Substance", אליו הגיעו גם כמה מעמיתיו.
– הסדרה מאמצת, סוף סוף, את סמל החזה בעל הרקע הלבן, כפי שהיה מאז ומתמיד בקומיקס. טוב, לפחות עד לאחרונה – דווקא עכשיו אימצו בקומיקס את הרקע האדום…
– סיסקו שאב את הרעיון לזרקור הפלאש מויג'ילנט מסוים, כמובן.
– סיסקו מכנה את בארי "Lone Wolf McQuade", כשמו של סרט בכיכוב צ'אק נוריס ודייוויד קאראדין, על ריינג'ר מתבודד שנאלץ לשתף פעולה עם שוטר ממוצא לטיני. סיסקו מעולם לא היה מעודן ברפרנסים שלו.
– וות'רסבי את סטון, פירמת עורכי הדין שמטפלת בעזבונו של האריסון וולס, עמדה במרכז הסדרה "איליי סטון". את הסדרה יצרו גרג ברלנטי ומארק גוגנהיים, מיוצרי ומפיקי "החץ"; ברלנטי הוא גם מיוצרי ומפיקי "הפלאש". ויקטור גרבר (פרופ' מרטין סטיין) גילם את אביה של טיילור וות'רסבי, הדמות הנשית הראשית.

3 מחשבות על “ביקורת "הפלאש" עונה 2 פרק 1: האיש שהציל את סנטרל סיטי”

  1. רק לי הפריע שהם מדברים בחופשיות על הזהות ה"סודית" של בארי באמצע תחנת משטרה הומה?

    גם לדעתי פרק חלש, בעיקר המסיבה לאבא, כעת חף מפשע, של בארי, שהייתה הזויה מאוד וכללה נאום מרגש מאדם שמעולם לא פגש אותו לפני.

    מקווה שהם ישתפרו בהמשך העונה

    אהבתי

  2. לא מסכים שהפרק היה רע. אני דווקא אהבתי את איך ומה שעשו מאטום סמאשר. וסיסקו מבריק כרגיל ("ראיתי את זה באיזה קומיקס…")
    אמנם לא היה פרק גדול כמו שהעונה הראשונה הרגילה אותנו, אבל פרק טוב לפרק פתיחת עונה לדעתי

    אהבתי

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s