ביקורת "לוקי" – עונה 1 פרק 5: Journey Into Mystery

שבוע נוסף עבר, פרק חדש של לוקי הגיע (לא מאמין שאנחנו אוטוטו לפני פרק הסיום). כמו תמיד, הסדרה שומרת על רמה מאוד גבוהה של כתיבה, הפקה ובעיקר, ביצי פסחא רבות שמפוזרות להם בכל המולטיוורס והזמן.

לפני שנתחיל, אני מסמן אזהרת ספויילרים חמורה! כבר לפסקה הראשונה אחרי הטריילר של הפרק. ראו הוזהרתם אם לא ראיתם?

טוב, אפשר לאוורר קודם את האליגטור הלבן באמצע החדר? פספסתי אותו בסיום הפרק הקודם אבל אליגטור-לוקי זה אחד הגאגים המשעשעים שראיתי לאחרונה. נכון, זה מוזר אבל ההתייחסות של לוקי לואריאנט הלא שיגרתי שלו העלתה צחקוק בכל פעם. העובדה שלאחר כל מה שקרה בפרקים הקודמים וכל המוזרויות שנתקלו בהן, עדיין יש משהו שגורם ללוקי להרים גבה, הייתה בהחלט תוספת מצחיקה. בטח כשהוא עושה חיקוי של התנין מפיטר פן ומנסה תמיד לנשוך זרועות.

עכשיו שהורדנו את זה, אפשר להמשיך. בפרק הזה אנחנו מגלים את הנקודה בקצה הזמן – The Void. מדובר בנקודה האחרונה של הזמן / מרחב שמופיעה בקומיקס של מארוול, לא מעט לצורך כזה או אחר, ואפילו בקומיקס של DC יש לה ואריאנט משל עצמה – The Vanishing point כפי שהופיעה בעונה הראשונה של "אגדות המחר" לדוגמה.

Loki105_0186

הנקודה הזו שהיא מעין חור שחור רגע לפני קץ הזמן והקיום, הפכה גם לפח הזבל של ה-TVA. באופן מאוד נוח אנו מגלים שכל מי שה-TVA מחסלים וכל ציר זמן שהם קוצרים כדי שלא יהפוך לנקסוס, מגיע לאותה נקודה ולא בעצם מושמד. לוקי מתעורר לו במעין כור המצרף הזה, בין הקיום לגן-עדן / גיהנום, ומגלה שה-"ריק" הזה למעשה לא ריק בכלל, הוא בעיקר מלא בגרסאות שונות של לוקי. אנו זוכים להכיר (מלבד לוקי אליגטור שהזכרתי בהתחלה) גם את לוקי הקלאסי, לוקי שניצח את איירון מן וקפטן אמריקה ואת לוקי הילד שהרג את ת'ור ועכשיו הוא מלך ובהמשך אנו נחשפים לעוד המון גרסאות של לוקי שרק יודעות להילחם ולבגוד בעצמן.

אמנם מדובר על פרק קצת פחות אינטנסיבי מהפרק הקודם אבל זה לגיטימי בהתחשב בכך שמדובר בפרק אחד לפני האחרון. יחד עם זאת אנו יוצאים מכאן עם כמה דברים שכן קידמו את העלילה וקושרים לשינויים באישיותו של לוקי. הדבר הראשון בא לידי ביטוי במה שלוקי מבין כאן, בהמשך לכמה אמירות של לוקי הקלאסי המבוגר, זה, שהטבע של לוקי על שלל גרסאותיו הוא לשרוד. וכדי לשרוד הוא ירמה, ישקר ובעצם, יהיה דוש.

Loki 05.05

כל זה הוא די מכה הגונה של מציאות לפרצוף של לוקי שלנו כהמשך למסע שהוא עובר מתחילת הסדרה. כבר בביקורת על הפרק הראשון הזכרתי את העובדה שלוקי שהכרנו לאורך סרטי מארוול עבר מסע לפיתוח הדמות ואילו הלוקי שבסדרה הוא לוקי צעיר יותר שלא חווה את אותם הדברים ולכן טרם עבר את התפתחות הדמות.

עם זאת, וככל שאני מהרהר בכך, אני מרגיש שלוקי שמת בידיו של ת'אנוס עבר מסע הרבה פחות מוצלח. מלבד ההבלחות הקלות ב"ת'ור: ראגנארוק" וההקרבה העצמית מול האיום של ת'אנוס, הוא לא הראה הרבה התקדמות או לפחות הבנה של המוטיבים שמנהלים את התנהגותו. כקונטרה לכך, לוקי של הסדרה הצליח ב-5 פרקים ובתקופה קצרה הרבה יותר, להתמודד עם כל המניעים שלו וגם עם ההשלכות של המעשים שלו (גם אלו שהוא למעשה טרם ביצע). ניתן היה לראות בפרק שההתנהגות האינהרנטית של דמות הלוקי נמאסה עליו והוא אכן לא רוצה להיות כזה יותר, הוא רוצה להיות שלם הרבה יותר.

Loki105_0499

אם לא הייתי יודע טוב יותר, הייתי יכול להישבע שקווין פייגי כיוון את הסרטים כך שיובילו לסדרה הזו, ולא שהיא לא הייתה בתכנון מההתחלה. כך העובדה שה-"ריק" נראה לי כמו כור מצרף מסתדרת לי מאוד. זהו המקום, על פי הנצרות, בו הנשמה של האדם עוברת מסע היטהרות לפני המעבר לגן עדן וכך נראה שגם לוקי שלנו עובר.

יחד עם זאת, כל סצינת התפתחות הרומן עם סילבי עדיין מוזרה לי נורא. מצד אחד זה נחמד מאוד שללוקי יש מושא אהבה. מצד שני זה קרינג'י בטירוף! החלק השני הוא העובדה שהוא מצליח להכיר בכך שמוביוס אכן חבר שלו ובכלל שמישהו רוצה להיות חבר שלו. כמה דובר העונה על הבדידות שמאפיינת את לוקי ובגללה הוא כמו שהוא. עכשיו נותר לראות מה מחכה מעבר לקשת בענן בפרק הבא.

Loki105_0496

לוקי וסילבי הבינו שהמוח האמתי מאחורי כל הלשכה נמצא בעצם מעבר לקצה הזמן. מעבר לרגע האחרון (זה קצת בני גורן) וכדי להגיע לשם היה עליהם להביס את אליות', הסערה דמוית דרקון שמחסלת את כל מה שהלשכה שולחת ל-"ריק" כמו ה"לנגולירס" מספרו של סטיבן קינג שתפקידם היה לאכול את העבר. הערת צד קטנה: רק לי זה נראה היה כמו גאג על הסרט "חברי הדרקון אליוט"?

הצמד מצליחים לנצח את הדרקון – וכמו בכל קווסט אבירי ראוי, בדרך לדרקון לוקי מקבל מלוקי הילד חרב תוך שהוא מפטיר: You’re going to need this on your journey. הזוג מנצח את הדרקון ומולם נפתחת הדלת לטירה שמעבר לסוף הזמן.

loki-asgard

את מי נגלה שם? האם זו התשובה הברורה ביותר – קאנג הכובש?או אולי לוקי בגרסה מסוימת? אני מאמין שנקבל הפתעה שכן גם בשתי הסדרות האחרונות של מארוול, לא קיבלנו איזה רע גדול כמו שנרמז בשמועות. היו כאלה שהתכוננו לכך שמפיסטו יופיע בסוף של וונדהויז'ן? (ומי יודע, אולי יופיע כאן, אם כי הסיכוי נמוך מאוד)

היה טיפהל'ה יותר משעמם מהפרק הקודם אז אתן ציון של "רק" 4

ציון סופי: 4

ratings-tv-4

השאר תגובה