ביקורת "הסוכנת קרטר" עונה 2 פרקים 1-2: האישה באגם\נוף באפלה

הביקורת השבועית של "הסוכנת קרטר" מוגשת בחסות ג'ון ווטרס.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים וחומרים שחורים ממימד אחר!

אחת ההחלטות הלא צפויות אך מאוד מבורכות של דיסני\מארוול\ABC הייתה הזמנת סדרת הספין-אוף של פגי קרטר לפני כשנתיים, אחרי הופעה מעולה ב"קפטן אמריקה" והופעה מצוינת עוד יותר בסרט הקצר שנשא את שמה, שהיווה כמעין פיילוט. העונה הראשונה והקצרה של "הסוכנת קרטר" התגלתה כתענוג בעיקר תודות להיילי אטוול הנהדרת, וגם הקאסט והעלילה סביבה לא היו רעים.

"נראה לך שמישהו ישים לב שאנחנו מאנגליה?"
"נראה לך שמישהו ישים לב שאנחנו מאנגליה?"

לאחר אותה עונה, איכשהו – וחרף הרייטינג הלא מספק – הוזמנה עונה נוספת, ארוכה יותר, וגם על כך יש להודות לאודין וסטן לי. כעת לפגי ושות' יש הרבה מה להוכיח, דווקא בשנה השנייה: פגי החליטה להתקדם הלאה מאחיזתו הרגשית של אהובה המנוח סטיב רוג'רס, עמיתיה מודעים ליכולותיה כסוכנת הטובה ביותר בשירות ה-SSR וצריך להרחיב את הסיפור על התפתחותו של יקום מארוול בימים שלאחר "נפילת" היידרה ולפני הקמתה של שילד.

אחת הדרכים לעשות זאת היא שינוי אווירה ומיקום: פגי נשלחת לסייע לדניאל סוסה, כעת ראש משרד ה-SSR בלוס-אנג'לס, בחקירת רצח ביזארית. ניו-יורק האפרורית והאורבנית של 1946 מוחלפת בהוליווד השמשית והחמה של 1947, על עצי הדקל נטולי הצל והטיפוסים המוזרים שמנסים להצליח בעיר הסרטים עם מינימום כישרון.

"זה החדר הכי אדום שראיתי מימיי!"
"זה החדר הכי אדום שראיתי מימיי!"

חבל שזה קורה בדיוק באמצע חקירתה של דוטי, שפיתחה אובססיביות כלפי יריבתה הגדולה, מלבישת הבגדים המפורסמים של פגי בעונה הראשונה במהלך הובלת שוד בנק, ועד ההתעקשות שרק פגי תבין אותה כשהיא נתונה לחקירתו של תומפסון, עדיין ראש ה-SSR. בסצנה מעולה הוא חוזר על תרגיל המקל והגזר שלו ושל הבוס שלו, שלמותו גרמו לוויתן בשנה שעברה – מה שאומר שכעת נותר רק המקל, תומפסון. אבל הוא לא יריב שקול לדוטי, חניכת פרויקט האלמנה השחורה הסובייטי שבעתיד יוליד את נטשה רומנוב, ובסופו של דבר היא נלקחת ע"י ה-FBI במה שנראה כמו סופו של ה-SSR וההכנות להקמת שילד, ואולי גם קשר לעלילה המרכזית של העונה.

בינתיים בל"א, פגי וסוסה משתפים פעולה[1] בחקירת רציחתה של ג'יין סקוט, מדענית צעירה שנמצאה בתוך קרחון בלב אגם קפוא, באמצע הקיץ הקליפורני הלוהט. מבלי לדעת עדיין, המקרה – לכאורה חלק מסדרת רציחות – מוביל לארגון סודי העומד מאחורי פרויקט במקום עבודתה של ג'יין, מעין חומר שחור שמסוגל לשאוב אנשים אל הלא נודע. כן, כמו החומר השחור שעמד במרכז העונה השלישית של "סוכני שילד", רק במצב "נוזלי" תמידי.

[1] הנה משהו שלא ראינו כמעט בעונה הראשונה, ועכשיו זה שינוי מבורך ועניין של מה בכך כשמודעים למיומנותה של קרטר.

"לא מגיעים לקרב חרבות בידיים חשופות"
"לא מגיעים לקרב חרבות בידיים חשופות"

החקירה והקונספירציה העומדת מאחורי חברת Isodyne, בה מעורבים עמוקות מנכ"ל החברה ורעייתו השחקנית המפורסמת וויטני פרוסט, מובילים את פגי להתחיל לפתח קשר עם ד"ר ג'ייסון ווילקס, שבסיומו של החלק הראשון עמד מעל החומר המסתורי. מעבר לכך הוא נראה תמים לכאורה ומאוד מעוניין בפגי, רק שצריך לזכור שמדובר בשנות ה-40 של המאה הקודמת, אז יחסים מעורבים היו בגדר טאבו. פגישה-שהופכת-לדייט בין השניים כוללת שיחה פרטית, כולל צמיחתו של ווילקס משכונת מצוקה לעבודת שרת בגיל צעיר למימון לימודים שהפכו אותו למהנדס צבאי ומדען. אם העונה הראשונה התמקדה במאבק של פגי להיות שווה בין גברים, הנה הזווית האחרת של סולם ההיררכיה החברתי, שבשלב הזה בהיסטוריה עדיין היה רחוק מתחילת המאבק והשינוי בזכויות המיעוט השחור באמריקה.

שני פרקי הפתיחה משמשים בעיקר כבניית הבסיס לעלילה העונתית, תוך כדי שימור הדמויות וההומור (כמעט כל אינטרקציה בין קרטר לג'ארוויס, ג'ארוויס נגד ברנרד הפלמינגו) הקיימים, במקביל להוספת נפשות פועלות חדשות, כמו ווילקס ופרוסט שהוזכרו למעלה, כמו גם חברתו החדשה של סוסה, ויולט, וקרטווד סמית' בתפקיד סוכן FBI בכיר וחבר משפחה של תומפסון. וכמובן, סוף סוף הצטרפה לקלחת אנה, רעייתו של ג'ארוויס עליה שמענו רבות עד עכשיו. היא מוסיפה לא מעט צבע לסדרה, ולג'ארוויס החנוט בחליפה בד"כ.

"לא נראה לי שיהיה ביקוש לשחקנית עם חור שחור ברקה"
"לא נראה לי שיהיה ביקוש לשחקנית עם חור שחור ברקה"

קצת חבל שהסיפור של תומפסון לא נמשך בפרק השני, ואני בספק אם ראינו את דוטי בפעם האחרונה.[2] לא שזה פגם בחלק השני, שהיה עמוס במספיק אקשן, עלילה ופגי המושלמת כדי להשכיח זאת.

[2] הובטח שהעלילה העונתית תהיה קשורה ל"דוקטור סטריינג'", ואם אי-פעם יופק סרט של האלמנה השחורה, הפרק בברה"מ מהעונה הראשונה ודוטי יכולים לשמש בסיס לכך.

ציון: 4
ratings-tv-4

ג'ייסון ווילקס היה מדען שהופיע בסיפור אחד בלבד ב-1962. הוא הסכים לקבל כסף ממרגל קומוניסטי כדי להמציא קרן בלתי נראית. ווילקס עצמו הפך לבלתי נראה ולא הצליח למצוא נוגדן.
– וויטני פרוסט הוא אחד משמותיה של ג'ולייטה נפאריה\מאדאם מאסק, מאהבת\אויבת של איירון מן. ג'ולייטה היא בתו של הרוזן לוצ'ינו נפאריה, ארכי-נבל ואחד מראשי המאגיה.
הדארקפורס הוא מקור אנרגיה שלילי המקושר ליקום מקביל. מספר גיבורים ונבלים מסוגלים לשלוט בו.
– וויטני כיכבה בסרט "Tales of Suspense" (שאף מופיע על שילוט בכניסה לאולם קולנוע בסמוך למשרדי ה-SSR בל"א כשפגי מגיעה לשם לראשונה). זה היה שמה של סדרת קומיקס קלאסית מבית מארוול בה הופיעו לרוב מפלצות, עד הופעתו לראשונה של איירון מן בגיליון 39. היא הפכה לסדרת הסולו שלו, ולאחר מכן לסדרה משותפת לו ולקפטן אמריקה. החל מגיליון 100 שונה שמה ל-Captain America ואיירון מן עבר לסדרה שנשאה את שמו.

One thought on “ביקורת "הסוכנת קרטר" עונה 2 פרקים 1-2: האישה באגם\נוף באפלה”

  1. אני נהנתי מאוד מצמד פרקי הפתיחה 🙂 העונה הזו , עושה רושם, עליזה יותרמקודמתה..
    בקשר לחומר המסתורי, דווקא ראיתי התיחסויות שמשוות אותו ל"גרביטוניום" המסתורי ששואב כל חומר שמתקרב אליו בשל המסה הקריטית שלו, שהופיע בתחילת דרכה של "סוכני שילד" (פרק 3..)

השאר תגובה