ביקורת "הפלאש" עונה 1 פרק 16: זמן הנבלים

הביקורת השבועית של "הפלאש" מוגשת בחסות הביקורת של הפרק הקודם.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים!

עם כל המגניבות של קונספט המסעות בזמן, לא ניתן להימנע מתופעת הלוואי – פרדוקס. היה ברור למדי שבארי ישנה את אירועי הפרק האחרון בשובו לעבר. הוא לא יכל לעמוד מהצד ולתת למארק מרדון לחזור על מעשיו שגרמו לפציעותיהם הקשות של ג'ו וקפטן סינג. כתוצאה מכך, כמעט כל התרחישים הקודמים הוחלפו באחרים, והדמויות מצאו עצמן במקומות אחרים.

סיסקו לא מת בידיו של וולס\אאוברד ת'ואן, אך הפעם היה בסכנה (לצד אחיו המנוכר) בידיהם של קפטן קולד ושותפיו, היטווייב והתוספת החדשה, ליסה, אחותו של קולד. סיסקו אולץ לבסוף להקריב את סודו של חברו למען אחיו, אבל בארי הצליח להתמודד עם זה בהצלחה. או לפחות הגיע להסכמה כלשהי עם סנארט על אישור לפעילות קרימינלית חופשית, אם יבטיח להימנע מהרג חפים מפשע.

Flash_1.16_big

אמנם סיסקו לא גילה את סודו הגדול של וולס, אולם רצח העיתונאי מייסון ברידג' שעמד לחשוף אותו כמעורב בהיעלמותו של סיימון סטאג, חיזק את החשדות של בארי בנוגע לטיבו של הדוקטור. כשם שסיסקו הגיע לסיטואציה של חיים ומוות בשני קווי הזמן, גם סודו של וולס נועד להתגלות, בנסיבות אחרות.

אם סיסקו הלך בדרך אחרת בקו הזמן החדש ובכך מנע את מותו של עצמו, השינויים הגדולים האחרים לא מתקבלים על הדעת. בארי חזר בזמן לנקודה שאחרי הדייט הכפול הכושל. לינדה הבינה בכל מקרה שהיא לא יכולה להיות עם בארי, אבל נראה כי שיחת הפרידה המוקדמת שלו מנעה ממנה להתעמת עם אייריס ובכך לחשוף את רגשותיה כלפיו. יחד עם זאת, הזרעים לבעיות בין אייריס לבין איד היו קיימים לפני כן והוא שם לב להתנהגות שלה ושל בארי ביחד, כך שעל פניו הפרידה שלהם הייתה אמורה להיות בלתי נמנעת.

שינוי נוסף, קטן וכמעט שלא ניתן לשים אליו לב: כשבארי מגיע לחדר המתים הקפטן לא מתנגש בו כפי שהיה במקור. לכאורה, אין סיבה שהרגע הזה ישתנה.

אע"פ שהפרק היה טוב בכללותו (בין השאר, תודות לקפטן קולד, הנבל השבועי החוזר הכי מוצלח עד כה), בעיות המסע בזמן והפרדוקסים צורמות. אם היוצרים לא מצליחים להתמודד עם יום אחד, מה יהיה כשבארי יחליט – ואין ספק שהוא יעשה זאת – לחזור 15 שנה לעבר ולהציל את אמו? אני ירא מהיום הזה.

ציון: 4
ratings-tv-4

– משפחת סנטיני: רפאל סנטיני היה אחד מיריביו של הפינגווין במלחמת השליטה על גות'אם. הוא שלט בעולם התחתון למשך זמן קצר בהיעדרו של הנבל המפורסם.
דנטה, אחיו של סיסקו, מופיע בקומיקס בהמשכיות הנוכחית. אח נוסף, ארמנדו, הוא נבל בשם Rupture.
– על ליסה סנארט כתבתי כשחילצה את אחיה ואת מיק בסוף פרק 10, אך פניה לא נראו: בקומיקס היא הייתה מחליקה על הקרח שהפכה לגיבורת על, Golden Glider. לבסוף ליסה פנתה לפשע כשאהובה הנבל, The Top, נהרג בקרב עם הפלאש.
– בארי נותן לקפטן קולד רעיון לשם רשמי של קבוצת הנבלים בראשותו.

השאר תגובה