ביקורת "סוכני שילד" עונה 2 פרק 11: רעש משנה

הביקורת השבועית של "סוכני שילד" מוגשת בחסות פיקוד העורף.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים!

שלושה חודשים של המתנה סוף סוף הגיעו לקיצם: קולסון וצוותו חזרו אחרי חופשה ארוכה, וכנראה נחוצה ביותר בעקבות מאורעות הפרק האחרון. לאחר שגילו את המקדש התת-קרקעי, סקאיי\דייזי וראיינה עברו את השינוי הגדול לו ייחלו ראיינה, אך לא עם התוצאות להן קיוותה. טריפ מצא את מותו והצוות חייב להתארגן מחדש על מנת להשמיד את שרידי היידרה, שממשיכה לפעול גם לאחר מותו של דניאל ווייטהול.

הפרק מתחיל בפלאשבק ל-1983 בו אנו מגלים שאמה של סקאיי, ג'יאינג, עזרה לאנשים שעברו את אותו התהליך כמו בתה בעתיד וקיבלו כוחות על, ביניהם הגבר העיוור מסוף הפרק הקודם, שמו גורדון, ובכך מתקבל אישור סופי לקיומם של האיניומנס. אישית, בהתחלה חשבתי שמדובר בנייטקרולר מהאקס-מן ושאיכשהו מארוול הצליחה להשיג בחזרה את הזכויות מפוקס בלי לומר לנו.

"החיו אותי עם טכנולוגיה חוצנית וכל מה שקיבלתי זה שומר המסך הזה"

 

בעוד סקאיי נמצאת בבידוד, קולסון מכנס את הצוות למשימת "חיסול ממוקד" נגד ראשי היידרה הנותרים (ביניהם ד"ר ליסט, שכבר הופיע לצד הברון וון סטראקר בסוף "קפטן אמריקה: חייל החורף"). קולסון מחליט להשתמש בבאקשי, הנמצא בשבי שילד, כפיתיון. לאחר הצגה תיאטרלית מאוד משעשעת (ומוגזמת מצד קולסון), באקשי מוביל את האנטר ובובי אל אחד הראשים בעוד זה משתכנע להוציא לפועל תכנית מגירה לחיסול חבריו להנהגה מחשש להדלפה. אף על פי כן, ד"ר ליסט נותר בחיים, וון סטראקר איפשהו באירופה ובאקשי מוסגר לידי צבא ארה"ב וגנרל טאלבוט.

ראיינה, שהפכה למעין קיפוד אנושי ורצחני, מאתרת את קאל ודורשת ממנו הסבר למה היא הפכה, וכמו כן תיקון הנזק (חוץ מהמראה המחריד ראיינה גם סובל פיזית מהקוצים שעל כל גופה). קאל מסביר לה שקיבלה את מבוקשה, וכי השינוי בלתי-הפיך, ומותיר אותה לחפש חלופות אחרות, בעיקר בדמות התאבדות. באותה ההזדמנות, קאל מאושר לשמוע שגם סקאיי\דייזי עברה את התהליך ומשנה את תכניותיו לברוח למדינה אחרת. כאשר ראיינה מנסה לחצות כביש אל העולם הבא, היא מחולצת ע"י גורדון ויכולות הטלפורטציה שלו, כיום בשליטה מלאה.

סקאיי\דייזי, מצידה, מגלה אט-אט את כוחותיה ההרסניים. סימונס האבלה על מותו של טריפ זועמת ומציעה לקולסון ומיי לטפל ב"וירוס", דהיינו ראיינה, בדרך האפשרית היחידה – הריגתה. סקאיי נחרדת לחשוף את סודה בפני חבריה, והחשש גובר ככל שמתקרב מועד חשיפת תוצאות הבדיקות שלה ושיחרורה מבידוד. מי שמגלה את האמת הוא דווקא פיץ, עדיין עם מנטליות שברירית. הוא מתעמת עם סקאיי ואיבוד השליטה שלה כמעט וחושף את סודה החדש, עד שפיץ בעצמו נחלץ לעזרתה ומציע לשמור את יכולות העל שלה בסתר לעת עתה.

בשעה שכולם במפקדה חוגגים ניצחון מוחץ ראשים נגד היידרה, נראה שבובי ומאק ממשיכים בפעילות החשאית שלהם ומוצאים את "ארגז הכלים" של פיורי, זאת בניגוד לשקר שבובי סיפרה להאנטר על כך שהם חברים בקבוצת תמיכה לאנשי שילד. Leviathan? זודיאק? עשר הטבעות? המוסד? מועדון מיקי מאוס? נחכה ונראה.

עם חיבור מצוין לעולם ה-Inhumans ול"חייל החורף", ועם תשוקה לעוד, "סוכני שילד" בהחלט חזרה באנרגיות מלאות וכתיבה חדה ביותר. השמיים הם הגבול כשמדובר בקווי העלילה העתידיים בסדרה.

– הזקנים לצידה של ג'יאינג התייחסו לחומר אליו נחשף גורדון ב-83' (ובהווה סקאיי\דייזי וראיינה) כ"ערפילי הטריגן", במקור החומר שנוצר מגבישים והופך איניומנס לבעלי יכולות מיוחדות.
– גורדון דומה לאיניומן בשם רידר, אף שאין להם יכולות זהות.
– אמנם היא לא איניומן בקומיקס, אולם נראה כי ראיינה זכתה בכוחות (והחזות, בערך) של דמות באותו השם.
– פיץ: "It's inhuman".

ציון: 5
ratings-tv-5

2 thoughts on “ביקורת "סוכני שילד" עונה 2 פרק 11: רעש משנה”

  1. היה חסר לי בפרק הסיפור עם וורד וההיא שנראית עכשיו כמו מיי. אני מניחה שהיא הצילה את חייו ויש מצב שהם יתחילו לשתף פעולה מעתה.. מעניין מה וורד ינסה לעשות בהמשך…

  2. נהניתי מאוד מהפרק בעצמי 🙂
    גם לי, אני חושב שכמו לכל חובב מארוול באשר הוא, הזכירו לי כוחותיו של גורדון את "נייטקראולר"..

השאר תגובה