ביקורת "גות'אם" עונה 1 פרק 18: לכולם יש קובלפוט

הביקורת השבועית של "גות'אם" מוגשת בחסות הוצאת פינגווין.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים!

עד שנראה היה שנושא השחיתות המשטרתית דועך לאורך העונה, ככל שמעמדו של ג'ים גורדון התחזק, טיפוסים כמו המפכ"ל לואב וראש מחלק הסמים פלאס חוזרים לתמונה. חוסר האונים של ג'ים (אחרי הגילוי שבולוק העיד בשקר לטובת פלאס, כי לואב מחזיק את כל השוטרים בביצים) הוביל אותו לשיתוף פעולה עם הארווי דנט הצלופחי – אם הספקתם לשכוח את הופעתו האחרונה ששמה את גורדון בארקהם אסיילום – שהפעם דווקא התנהג למופת, ולאחר מכן לבקש טובה מפינגווין ולהצטער על כך לפני שבכלל חשב לבקש את הטובה.

בסופו של יום, ג'ים לא הצליח לגמרי במשימתו, אך המידע שהשיג על לואב (בתו המטורללת הרגה את אמה ומאז מוסתרת בעליית הגג של בית מרוחק מהעיר) הביא להוצאת בולוק מאחיזתו של הקומישינר, שליחתו לכלא של פלאס ובחירתו של ג'ים לראשות ועד השוטרים. כמו כן, ג'ים העדיף להשאיר את לואב בתפקידו, כי מוטב לו כרגע להתמודד עם הרע במיעוטו.

Gotham_1.18_big

אלפרד החלים מהר מהצפוי, אך שהוא עדיין לא מתפקד במלואו ונותר מאושפז, מתוסכל שאינו יכול לרדוף את רג'י בעצמו. ברוס מבין מי באמת עומד מאחורי ניסיון ההתנקשות, מאחר והמידע שאסף על בכירי תעשיות וויין נעלם משולחנו, ומתנחם על כתפה של סלינה, שנקרית לביה"ח; כי אין לה מה לעשות חוץ מזה, וכבר משעמם בדירה של ברברה, אז היא מציעה לעזור לברוס באיתורו של רג'י.

שבוע לאחר הסצנה הדוחה והמטרידה, פיש מתעוררת עם עין חדשה ומושלמת, מוכנה להראות את נאמנותה לדולמייקר (מצטער, אני לא מתכוון לקרוא לו בשם האידיוטי שהעניקו לו בסדרה) ע"י אספקת אסירים למאגר האיברים של הדוקטור. בכך היא עולה מדרגה והופכת ליד-ימינו, בעוד קודמה בתפקיד הופך לאשת פרנקנשטיין עם ראש של גבר בגיל העמידה. אם המטרה של קו העלילה הזה היא לספק רגעי WTF, יוצרי הסדרה הצליחו במשימתם.

אחרי שבועות ארוכים ומתסכלים, פינגווין חזר להראות ניצוצות של תקווה. החל מהטובה שגורדון חייב לו, דרך האינטרקציה המשעשעת עם בולוק ועד סיוע ההימלטות לזוג הזקנים ששמר על מרים לואב. זאת רק כדי לגרום להם להרוג אחת את השני, ולחסל בעצמו את מי שנותר – כי היה לו רק קליע אחד.

ראוי לציין את הלקח שבולוק העביר לשותפו בתום הפרק, על מעשים רעים שעשה בעברו עליהם הוא מנסה לכפר כל חייו עם מעשים טובים יותר, אך לעולם לא מצליח לחמוק משדי העבר. ג'ים הצטייר כאביר הלבן של גות'אם, וכך גם יהיה בעתיד, אך ניסיונותיו להשגת צדק תוך כדי שיתוף פעולה עם נבלים כמו הפינגווין, עלולים לעמוד בעוכרו. בעבר הוא כבר התחלחל ממעשיו של הפינגווין לשם הפללת פלאס, ועכשיו הוא מחויב לו מפני שסייע לגלות את סודו של לואב. התמה הזו קיימת בקומיקס (על כך בהערות) ומסקרן אותי לראות איך זה יתפתח בסדרה, לקראת סיום העונה הראשונה ובעונה הבאה.

– אחרי הצגת רשת חטיפת הילדים חסרי הבית בתחילת העונה, ואיזכור שמו מספר פעמים, הדולמייקר מופיע לראשונה. מולי מאת'יס לא נראתה בסביבה.
– שלוש דמויות עבר חזרו השבוע: הארווי דנט, הפרקליט המחוזי שעתיד להיות הנבל טו-פייס; ארנולד פלאס הבלש המושחת, שותפו הראשון של גורדון בגות'אם; קומישינר לואב העומד בראש המושחתים, מפקד המשטרה בתקופת הגעתו של גורדון לעיר.
– אגב פלאס ולואב, מערכת היחסים שלהם זהה לזו בקומיקס, שוטר מושחת שמטופח ע"י המפכ"ל.
– בשבוע שעבר סיימתי לקרוא את האוגדן Gordon of Gotham (ראו זאת כהמלצה, דרך אגב) שעוסק רבות בנושא השחיתות המשטרתית והמקום של גורדון כאיש חוק וצדק, בעבר ובהווה. הספר מאגד שלוש מיני-סדרות משנות ה-90, באחת קומישינר גורדון נלחם כמעט לבדו בפרשת שוד\רצח, בשנייה אנשי GCPD (ביניהם בולוק ומונטויה) מתמודדים עם פרשות שונות והמטען הפסיכולוגי של עבודתם, ובשלישית גורדון נזכר בימיו האחרונים כקצין משטרה צעיר בשיקגו המושחתת. הסיפור השלישי הוא המעניין ביותר, הן מפני שמדובר בגורדון צעיר והן בנטילת פעולות שמטשטשות את גבולות המוסר של ג'ים, אל מול גורמים מושחתים במשטרה; בדיוק כמו ג'ים גורדון הטלוויזיוני. יש גם לציין שבניגוד ל"גות'אם", בחייו הפרטיים של ג'ים הצעיר (משהו שהוצג כבר ב-Batman: Year One של פרנק מילר ודייוויד מאזוצלי ב-87', שמתרחש זמן קצר לאחר אירועי שיקגו) הוא הבעייתי במערכת היחסים שלו עם ברברה (פה הם נשואים, ב-Year One היא עומדת ללדת את בנם הבכור), מחויב יותר לעבודתו וטיפוס נורא ואיום בבית, עד כדי ניכור.

ציון: 3
ratings-tv-3

השאר תגובה