ביקורת, "בעלי היכולת" (The Gifted), עונה 1, פרק 10 – מנוצלים

אם אנחנו מחפשים לקח אחד שאותו ניתן ללמוד מהפרק העשירי, ניתן לסכם אותו מתוך מילותיו החכמות של מייקל גאריבלדי הזכור לטובה מסדרת הקאלט "בבילון 5" –

never ever
אזהרה! המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק העשירי של הסדרה, עניין שעורר בי את התהייה הבאה : האם טלפת יכול להמנע מספוילרים?? לכל כח על, חזק ככל שיהיה, יש מחיר שבעליו נאלץ לשלם…

כזכור לכם, (ובמידה שלא- אני כאן כדי להזכיר), הפרק התשיעי הסתיים בקליפ האנגר רציני: מבצע חילוץ המוטאנטים השבויים בידי "תוכנית זאבי הציד" של ד"ר קמפבל, שהונדס בערמומיות מאחורי הקלעים על ידי אסמי נכשל, ותוצאותיו היו קשות : סוניה החולמת, בלינק, ומשאת נפשו של הדוקטור המרושע – האחים לבית סטראקר- נפלו בשבי הסנטינלס.

וכך, בעוד המחתרת מלקקת את פצעיה וחבריה רבים בינהם כיצד יש להמשיך הלאה (אם לצאת למבצע חילוץ נועז נוסף -כפי שלהוטה פולאריס לעשות, או שמא לנקוט בכיוון דיפלומטי יותר- הדרך העדיפה בעיני הזוג סטראקר), שירותי הסנטינלס בראשות הסוכן טרנר חוגגים את הניצחון הגדול, ומנסים לחלץ מידע מהשבויים אודות מיקומה של המחתרת.

The Gifted, eXploited 03

כמה נקודות נאות שהתקיימו בחלק זה של הפרק :

-נראה שבלינק סופסוף סולחת לסוניה לגמרי על מה שהיא עוללה לה בתחילת העונה, לאחר סצינת עידוד הדדית מאוד מרגשת בין השתיים.

-גם האחים לבית סטראקר מתקרבים עוד ועוד, מנחמים אחד את השניה, וכבר קשה לזכור שבפרק הפותח את הסדרה הם הוצגו כעוד שני אחים שלא יכולים להיות האחד במחיצת השני.

-בסצינה בה חוקר טרנר את סוניה החולמת, ומעמת אותה עם הנזק שעוללה לו, מתגלה השחקנית אלנה סאטין כשחקנית מצוינת, כשהצופה ממש מאמין לכאב שעולה בסוניה, תוך שהיא קולטת כמה נזק מעולל כוחה בלא מתכוון. לאחר מכן, מממש טרנר את ההסכם שלו עם ד"ר קמפבל, ומסגיר לידיו את חברי המחתרת, כולל את האחים, למרות שברור לעין שהוא לא שש להסגיר את השניים לידיו, בהתחשב במה שהוא יודע שמחכה להם.

The Gifted, eXploited 04

הד"ר המרושע, שלא בוחל באמצעים על מנת להשיג את מה שהוא רוצה, כולא את השנים בחדר שקירותיו עשויים אדמנטיום, לא פחות, ומנסה לשכנע אותם לשלב את כוחותיהם ולשחרר את כוחם המדהים שמשתחרר בעת שהם משלבים את כוחותיהם (וידיהם). כשהם עושים מה שמצופה מכל גיבור סדרה שנפל אי פעם בשבי, ומסרבים, הוא שולף אקדח ויורה בסוניה החולמת. כך, ללא מצמוץ עין מצולקת, הוא מסיים במחי כדור את חייה של אחת מהדמויות המרכזיות של הסדרה, בזלזול מוחלט לחייה, משל היתה שק תפוחי אדמה. ואכן, בלי ספק, זה מה שהמוטאנטים עבורו. הם אינם בני אדם. וסוניה – ככל הנראה הסתיים תפקידה לאחר שקלריס סיימה את מסעה ביחסה אליה מהכעס אל הפיוס.

על מנת שגורל דומה לא יהיה מנת חלקה של בלינק, (וכך יוותר ג'ון "ת'אנדרבירד" ללא מושא אהבה רומנטי רחמנא ליצלן) ממלאים צאצאי ה"פנריס" אחר רצונו של הדוקטור, ושוב בקטע מרהיב מבחינה ויזואלית (יותר מאשר בפרק שלפניו אפילו)  משלבים את כוחותיהם ומצליחים כמעט למוטט חדר שקירותיו עשויים אדמנטיום, המתכת השניה בחוזקה ביקום מארוול (והחזקה ביותר ביקום המוטאנטים של פוקס, שכן במינרל החזק יותר, הויברניום הנחצב בוואקנדה, הם לא יכולים להשתמש). עד כדי כך חזק כוחם המשולב של השניים (שאם לא הייתי יודע אחרת, מבחינה ויזואלית, הייתי יכול לחשוב שהם רותמים את הכח המרושע של הפינקס האפלה).

The Gifted, eXploited 01

ובינתיים, במחתרת, אסמי ממשיכה לזמום מזימות, ממש כמו בת דמותה בקומיקס. את בני הזוג סטראקר היא משכנעת ללכת ולשוחח עם הסוכן טרנר על מנת לשכנעו להחזיר לידיו את המוטאנטים הכלואים, במוחה של פולאריס היא משחקת כדי לדחוף אותה לכיוון פעולה אלים יותר, ולבסוף, היא מגדילה לעשות ומספרת לחברי המחתרת ששמעה את בני הזוג "חוצים את הקווים" על מנת לדבר עם האויב- מעשה שנתפס על ידי חברי המחתרת כמעשה בגידה של ממש. לאחר שבסצינה קיטשית ולא ממש אמינה בקלות בה הצליחו בני הזוג (באמצעות לחץ פסיכולוגי על אשתו של טרנר) לשכנע את סוכן הסנטינלס לשחרר בחזרה לידיו את המוטאנטים הכלואים בתוכנית "כלבי הציד", מבינים חברי המחתרת (בהכוונתה של הטלפתית שמושכת בחוטים) שזו שעת כושר חד פעמית לשחרר את כל הכלואים בעת העברתם (חזרה על תוכנית פעולה שהוצג כבר בסדרה – בפרק הרביעי של הסדרה).

כשכל כלי השחמט (מוטיב שחוזר במה שקשור למועדון ההלפייר, עוד נדבר על כך), מוצבים בדיוק היכן שאסמי תכננה-היא מוציאה לפועל את התוכנית האמיתית, ולאחר שהיא מהממת את מרקוס היא מבצעת שמות באמצעות כוחה בסוכני הסנטינלס, שתוך כדי שחרור הכלואים יורים זה בזה, מפוצצים את רכביהם, ואף חברו הטוב הסוכן ויקס, יורה בעצמו לאימתו של טרנר, שרק לא מכבר שוכנע ע"י הזוג סטראקר לשים את מבטחו במוטאנטים. כנראה שעל הטעות הזו הוא לא יחזור..

The Gifted, eXploited 02

בסצינה שחותמת את הפרק משתחררים המוטאנטים שהיו כלואים בידי קמפבל. כפי שחזינו בעבר, אחיותיה של אסמי, הן "קוקיות סטפורד". מה יקרה בהמשך? למזלם של צופי הסדרה ב"יס", הם לא יצטרכו להמתין חודש, כמו שהיה בעת שידור הסדרה בתחילת השנה בארה"ב, ובשבוע הבא כבר יגיע ההמשך מלא האקשן.

ביצי X

-הקירות בתא הניסויים עשויים מאדמנטיום, שזו כמובן הפניה לאחד מהאקסמנים המפורסמים והאהובים ביותר. לא רק זה, אלא שד"ר קמפבל מציין שהאדמנטיום נלקח מקולומביה הבריטית, בדיוק היכן שנערכו עליו הניסויים בסרט " X2".

-מעניין שכמו בסדרה, גם בקומיקס היו לבסוף שלוש קוקיות (לאחר ששתיים מתו), אבל בניגוד לקומיקס, אסמי לא היתה בין אלה ששרדו להרכיב את השלישייה.

-הקטע מסוף הפרק, בו הבנות מפעילות את "מוח הכוורת" שלהן, נראים כאילו נתלשו מדפי הקומיקס.

Stepford_Cuckoos

הפרק העשירי שלפני הפגרה היה מצוין לטעמי, בניגוד לפרקים בהם יש כמה עליליות שמשתלבות זו בזו (לא תמיד בהצלחה) הפעם היתה עלילה אחת, והיא התגלגלה בצורה טובה, כשהסוף רווי האקשן (והפתעה) היה גולת הכותבת של הפרק.

ציון : 4.5
ratings-tv-4-half

השאר תגובה