ביקורת "הפלאש", עונה 4, פרק 6 – כשהארי פגש את הארי

אחרי שנרגענו מההמולה של "ליגת הצדק", אפשר לחזור לעניינים השבועיים שלנו ולפרק האחרון של "הפלאש", ״כשהארי פגש את הארי״, פרפרזה על שם הקומדיה הרומנטית ״כשהארי פגש את סאלי״ ובו, כמו שכבר התרגלנו בעונה האחרונה – שתי עלילות חופפות.

אני מאוד אוהב את הרעיון הזה שהעלילות בעונה הזאת חופפות תוך כדי ששתיהן קוהורנטיות ומובנות כמו שצריך, סיפורים פשוטים בלי הרבה בלגן.

המשך הקריאה כולל ספויילרים לפרק:

העלילה הראשונה סובבת סביב הניסיונות של בארי ללמד את דיבני להיות אדם טוב ולא השמוק שהוא היה פעם, שזה טוב ונחמד והכל יפה אבל אני חושב שבCW קצת הגזימו עם כמה שמוק דיבני היה כשמחליטים שהוא קורא לבחורות לפי מידות הגוף שלהן.

כאילו לא גילו הרגע שאנדרו קרייסברג (אחד מכותבי התוכנית) מואשם בהטרדות מיניות? זה לא זמן טוב להכניס בדיחות שכאלו – לא שיש זמן טוב להכניס בדיחות כאלו, כי זה לא לעניין בכלל וכבר הבנו שדיבני מנסה לקבל על עצמו להשתנות, אז מספיק.

The Flash, When Harry Met Harry... 01

בצד החיובי של העלילה הזאת – הנבלית השבועית – התאו השחור (או שמה השחורה?) שבמקור הוא דמות גברית הפכה לאישה וחילוף המגדרים נעשה בצורה מוצלחת. התאו הייתה נבלית בהחלט טובה, המניעים שלה הם כלכך ברורים והגיוניים, ולצערי, נשמעים כמו אקורד צורם בהיסטוריה האמריקאית. גם הדרך שבה בארי בסופו של דבר לוכד אותה נעשתה בצורה טובה.

בעלילה השנייה סיסקו והארי מנסים לגלות איזה מבין ה- דה וו הוא הטינקר שהם מחפשים, לשם כך הארי מגייס עוד שלוש גרסאות של עצמו מיקומים אחרים ומכנס את "מועצת וולס" שבה כל אחד מהוולסים יותר שמוק מהאחר. בזמן שהם רבים, סיסקו מלמד את הארי לאהוב ולסלוח לעצמו, מה שעוזר למועצה לעבוד יותר טוב לגלות שהדה וו שהם מחפשים הוא קליפורד דה וו (לא, הוא לא כלב גדול ואדום!).

The Flash, When Harry Met Harry... 023

העניין עם מועצת וולס היה חמוד, הוא היה גימיק משעשע והיה נחמד לראות את מגוון הדמויות  (ומרחב המשחק) של טום קבאנה. אנשים חושבים שהרעיון של המועצה מגיע מ"ריק ומורטי" ורצה לצחוק על מועצת הריקים, שהיא בעצם פרפרזה על מועצת הרידים – ריד ריצ'ראדס מ"ארבעת המופלאים" (שהוא כמובן, מר פנטסטיק, של מרוול שיש לו כוחות דומים לאלו של דיבני – אם כי דיבני קדם את מר פנסטסטיק בקומיקס).

התוצאה הסופית היא בעצם די סי, עושים ריק ומורטי, עושים מארוול, שעשו דמות שמבוססת על דמות של די סי? כנראה שלא. חשבתי ששתי המועצות מורכבות מאלפי גרסאות, הן של ריד והן של ריק, בעוד שמועצת וולס מורכבת מעוד שלושה וולסים, וכולם מתקשרים דרך מחשבים ולא נמצאים פיזית באותו מקום מה שמזכיר לי בכלל את הדמות של סילבסטר סטאלון בספיי קידס 3.

spy kids stallone

מה שיוצר אצלי במוח קישורים אחרים לגמרי, כי יצרן הצעצועים (של סטאלון מספיי קידס, לא זה של די סי) הוא דמות שכלואה במרחב הווירטואלי, שזה בכלל נותן לי קונוטציה לדה וו, מכיוון שבסוף הפרק, כשבארי וג'ו באים לתחקר אותו הם מגלים אדם רגיל בכיסא גלגלים (ומקבלים אשמה קצת מביכה).

אבל, ראינו את הטינקר, הוא נראה מעוות ועל כיסא מרחף שלא היה מבייש את ת'אנוס ולא כמו שראינו בסוף הפרק. אחת התיאוריות המובילות הן שהטינקר קיים במרחב הווירטואלי בעוד שדה וו אדם שחי חיים יחסית נורמטיביים. אני מניח שנגלה בפרק של שבוע הבא, שאמור לחשוף בפנינו את האוריג'ן של הטינקר.

The Flash, When Harry Met Harry... 027

הפרק היה יחסית סולידי ושמר על קו הדריכה במקום של קודמו לקראת העלאת הילוך בפרק הבא, שאני מצפה לו מאוד.

פלוסים נוספים לפרק: רפרנסים נהדרים ל"פארק היורה" וCall Back משעשע לעונה הראשונה בסצנה שפותחת את הפרק, כשהשודד חסר המזל נתקל בדיבני ובארי גם ניסה לשדוד את בארי כשרק קיבל את הכוחות שלו ונשאר ללא בגדים. באמת, חפשו את זה!

The Flash, When Harry Met Harry... 02

הורדת נקודות משמעותית: בסצנה עם השודד בארי ודיבני היו על אזרחי (שזה עוד נסלח, הוא תפס אותם לא מוכנים), אבל במהלך הפרק דיבני ובארי הלכו לבקר את הילדה הפצועה בבית חולים, דיבני הלך לבקר אותה גם בסופו ועודד אותה בבית החולים. אז אם להתעלם מהעובדה שזר מוחלט הולך לבקר את הילדה הזאת ואיפה לעזאזל ההורים שלה בסיפור הזה, לאן נעלם עניין הזהות הסודית? אחרי שבמהלך הפרק דיבני דאג להיות עם החליפה הבאמת מטופשת שסיסקו הכין לו (זמנית, כן.) הוא פשוט הולך לילדה הזאת סתם ככה? לא הובן לגמרי מה שהלך שם, אני מניח שזו פשוט הייתה עצלנות של הכותבים.

ציון: 2.5

ratings-tv-2-half

השאר תגובה