האימה, הו האימה…(או: מה מבעבע בז'אנר)

גל פלודה בכתבה מדממת במיוחד, סוקר את הדברים הגדולים הקרובים בקולנוע (חלקם יגיעו ממש עד לבתי הקולנוע בארץ) בתחום הרוחות, הזומבים וסתם אלימות לשם אלימות. כמו שנוהגים להגיד, תמונות קשות, ולא, אנחנו לא צוחקים:

עבר זמן מה מאז שאייקון האימה, האיש עם השם הארוך והמבטא המצחיק, גיירמו דל טורו, ביקר במחוזות רוחות הרפאים. לפחות לא מאז "ילדים של אף אחד" אי שם בראשית המילניום. מאז, כזכור, הוא היה עסוק יותר בערפדים, שדים, מפלצות ושלל יצורים על טבעיים אחרים ולא היה לו זמן להתפנות לסתם רוחות. עכשיו הוא חוזר לטריטוריה הזו בדיוק עם Crimson Peak (טריילר מצורף) שייצא אצלנו לבתי הקולנוע ב-22.10:

לפי הטריילר הרי שמדובר בסרט אימה גותי, וזהו בדיוק המקום הז'אנר הנכון עבור דל טורו, שהצליח לתפוס במדויק את האווירה הלאבקראפטית המובהקת של "הלבוי" (לפחות בסרט הראשון) ולשזור מוטיבים גותיים גם ב"המבוך של פאן".

אם לסמוך על הטריילר, ועל הרקע שלנו עם דל טורו, צפוי לנו מותחן אימה שיהיה עמוס ביצורי ביעותים מוקפדים לפרטים כמיטב המסורת של הבמאי. הי-אח הידד! האם הכל נפלא ונהדר? כן, מלבד בעיה קטנה שנקרא לה צ'רלי האנם, שהיה גם הכוכב של סרטו הקודם של דל טורו, "פסיפיק רים", וסובל ממחלה קשה בשם "חוסר כשרון משחק כרוני"…לא. אין לזה מרפא.

Crimson Peak 01
מיה וסיקובסקה מתוך סרט הרוחות החדש של גיירמו דל טורו Crimson Peak

נוכחותו של האנם ב"פסיפיק רים" הייתה הנקודה היחידה בה הסרט כשל (כן, אני חושב שזה היה סרט ז'אנר מעולה) אבל למרבה המזל נראה שהוא פה בתפקיד משנה. נקודת האור?! לוקי בכבודו ובעצמו, זאת אומרת, השחקן תום הידלסטון שמשחק כפי הנראה תפקיד חשוב יותר לצד מיה וסיקובסקה וג'סיקה צ'סטיין (הידועה יותר כג'ינג'ית מסרטים אחרים כמו "כוננות עם שחר" או "עץ החיים").

בינתיים, בצד השני של הכדור שלנו, כלומר אוסטרליה, מצפים כולם לקאמבק של במאי הקאלט האגדי ג'ורג' מילר למותג אותו הוא יצר ב-1979 עם שחקן צעיר ולא מוכר, בן 23 בשם מל גיבסון, כשהכוונה שלנו היא כמובן ל-"מקס הזועם".

Mad Max Fury Road 01
טום הארדי (מקס) בסיטואציה לא הכי נוחה, מתוך החידוש העתידי של "מקס הזועם"

השנה חוזר מילר לסדרה שהפכה אותו לשם דבר בעולם הקולנוע במלוא הזעם, עם – Mad Max: Fury Road שיעלה בארץ ב-14 במאי. בנעליו של גיבסון נמצא את טום הרדי ("התחלה", ביין מ"עלייתו של האביר האפל") ולצידו את שארליז ת'ארון וחברי האקס מן (לפחות בקולנוע) ניקולס הולט שגילם את ביסט וזואי קרביץ (הבת של לני) אותה ראינו כאנג'ל ב"אקס-מן ההתחלה", ספק אם נצליח לזהות אותם עקב לכלוך מסיבי, איפור כבד וקרחות (במקרה של הולט ות'ארון לפחות). לאחרונה שוחרר לרשת טריילר בינלאומי של הסרט, יפני, ששומר על הטרוף, המהירות והאלימות של הטריילרים שקדמו לו:

בעוד זה קורה, אוסטרלים אחרים לא נחים ומספקים את הגרסה שלהם לאפוקליפסה והפעם יש בה זומבים!

הסרט העצמאי שנקרא Wyrmwood – Road of the Dead הוקרן במסגרת פסטיבל "פנטזיה", קיבל ביקורות אוהדות וזוכה עכשיו להפצה מצומצמת.

הוא ככל הנראה כולל כנראה את הדברים הבאים:
זומבים רצחניים? יש!
שליטה מוחית בזומבים? יש!
משאית משוריינת שפועלת על זומבים? יש ויש!
בירות קרות? תהיה #@%& בטוח שיש!

wyrmwood 01
מתוך סרט האימה, זומבים האוסטרלי Wyrmwood – Road of the Dead

אז תפסו את המילון האנגלי-אוסטרלי-אנגלי הקרוב אליכם ותראו את הטריילר המטורלל (אבל ברמות) הבא – הצפייה לבעלי כיבה חלשה, מאוד לא מומלצת:

השאר תגובה