ביקורת, "גודזילה, עולם של מפלצות" – האייקון המפלצתי מגיע לאנימה (ולנטפליקס)

סקירה מאת: יחזקאל שגיב

יש חיבורים שנראים כל כך הגיוניים שאתה אומר לעצמך "איך לעזאזל לא עשו את זה קודם?", דברים שנראים כל כך טבעיים שאתה פשוט לא מאמין שרק עכשיו חשבו עליהם. כזה הוא המקרה עם , "גודזילה, עולם של מפלצות" (Godzilla planet of the monsters). בעוד שמדובר בסרט ה-32! בפרנצ'ייז הזה, זו הפעם הראשונה שעושים סרט אנימציה באורך מלא. אגב, 30 מתוך 32 הסרטים הופקו על ידי חברת טוהו היפנית.

גודזילה היא אחת המפלצות המפורסמות בעולם, בטח אם חושבים על מפלצות שהגיעו אלינו מהתרבות היפנית (למרות מה שאולי תחשבו, קינג קונג הוא אמריקאי לחלוטין). כאמור, גודזילה הופיעה כבר ב-32 סרטים ארוכים, כשהראשון שבהם יצא אי שם בשנת 1954 ומאז זכתה המפלצת לגלגולים שונים לאורך השנים. החיבור של המפלצת וז'אנר הפנטסיה עם האנימציה היפנית, האנימה, נראה די מובן מאליו, אולם, זה לא קרה. עכשיו כשסוף סוף יצא סרט אנימציה מיפן אודות גודזילה זו סיבה לחגיגה הן לחובבי הלטאה האימתנית והן לחובבי האנימה. אך האם הסרט מצליח לספק את הסחורה או שהוא סתם סרט אקשן רגיל ובר חלוף?

המשך הקריאה כולל ספוילרים לסרט:

הסרט הופק בשיתוף עם נטפליקס (ששלחו מימון מעבר לים) על-ידי סטודיו טוהו  אנימיישן ומככבים בו (בקולותיהם) שחקנים שמוכרים למעריצי אנימה רבים כמו מאמורו מיינו (שדמיות כמו לייט מ'מחברת המוות', לינג מ'פולמאטל אלכמיסט' של 2009 ואוקבה רינטרו מ'שטיינס;גייט' הן רק קצה הקרחון של הקריירה המפוארת שלו), קאנה הנאזאווה (המוכרת לרבים כמאיורי 'משטיינס;גייט' והמפקחת אקנה מ'סייכו פאס') וטאקאהירו סאקוראי (המוכר כסוזאקו קורורגי מ'קוד גיאס' הנפלאה ושוב מ'סייכו פאס'-כנבל הנאה והכריזמטי שוגו מקישימה). הסרט יצא לבתי הקולנוע ביפן ב17 בנובמבר 2017 ביפן ושוחרר לנטפילקס כחודשיים לאחר מכן. אורך הסרט כשעה וחצי והוא חלק ראשון בטרילוגיה מתוכננת.

הסרט מתרחש בעתיד בו בני האדם (יחד עם כמה גזעים דמויי אדם) ברחו מכדור הארץ לאחר שזה הותקף ע"י גודזילה ועוד מספר מפלצות. כעת המין האנושי ששרד נמצא מעל 20 שנה בחלל, חי חיי בדלות ובקושי רב ללא הצלחה במציאת כוכב שישמש כבית חלופי לכדור הארץ.

godzilla 012

הארו, חייל מרדני בספינת החלל, גונב מידע סודי ויוזם תכנית לחזור לכדור הארץ (שבגלל המרחק החללי ונסיעה במהירות האור עברו בו יותר מעשרים אלף שנה בינתיים). מטרתו של הארו היא להשמיד את גודזילה אחת ולתמיד. מנהיגי המין האנושי לא רוצים לסכן את מה שנשאר מהאנושות אך לבסוף משתכנעים ושולחים חוליות צבאיות לכדור הארץ על מנת לכבוש אותו חזרה ולהביס את הלטאה האימתנית. מכאן מתחיל החלק של הקרבות, הפיצוצים והאקשן של סרט פעולה מהסוג הזה.

לסרט עלילה יוצאת דופן ושונה מכל הסרטים שנעשו עד כה, שרובם התרחשו ב"מציאות" שלנו, ואפשר היה לקטלג אותם יותר בז'אנר סרטי האסונות. הפעם הופכים את זה לסרט מד"ב חללי סטייל באטלסטאר גלקטיקה וזה בהחלט מגניב וחדשני לפרנצ'ייז.

godzilla 01

האנימציה, למרות שהיא אנימצייה ממוחשבת, עדיין מגניבה וזורמת ולא נופלת מסרטי אנימה מסורתיים, הויז'ואלס מגניבים והאקשן בהחלט מספק את הסחורה, אבל… ויש אבל, לסרט לוקח יותר מדיי זמן להגיע לעיקר ולמרות שהוא מגניב הוא מבזבז יותר מדיי זמן בהסברים והכנה למערכה המרכזית שלו. גם הדמויות, חוץ מכמה הבלחות, לא תפסו אותי במיוחד וחבל כי כן הרגשתי שהיה פוטנציאל. העיצוב של גודזילה בסרט נחמד בעייני אך לא יוצא דופן או מגניב במיוחד.

בסופו של דבר מדובר בסרט אקשן קליל ונחמד שבהחלט שורף שעה וחצי בכיף אבל לא מתרומם מעבר לזה למרות שממש הרגשתי שהיה לו פוטנציאל. הסרט מאכזב ברמת התסריט וזה חבל אחרי כל הציפיה לסרט אנימה של גודזילה, בהחלט ציפיתי ליותר השקעה. אבל, מדובר בחלק ראשון מטרילוגיה אז אולי אפשר לצפות ליותר מההמשכים. בואו נשמור על אופטימיות.

"גודזילה, עולם של מפלצות" זמין לצפייה בנטפליקס, בלווי תרגום בעברית.

ציון: 3.5
ratings-tv-3-half

השאר תגובה