ביקורת, "ריק ומורטי", עונה 3 פרק 9 – האלף בית של בת'

ימי שני בשבילי הוא סוג של מרוץ, לפחות ככה אני מרגיש. אני תמיד קם בבוקר בידיעה בטוחה שברגע שאני אפתח את הפייסבוק והיוטיוב להתעדכנות יומית, אני אקבל את כל הספויילרים של הפרק של "ריק ומורטי", האחרון שיצא, לתוך הפנים. עשרות ערוצי דמה ועמודי פייסבוק שיעלו את הפרק במלואו לצפייה ישירה ניתוחים, איסטר אגס, ריאקשנים ועוד.

אבל, השבוע קמתי ביום שני לציוץ הציפורים, פתחתי את הפייסבוק, הכנתי את עצמי לגרוע מכל, ו… כלום. התחלתי לגשש בפיד שלי – כלום. הרחקתי לכת ונכנסתי לרדיט (שמתחרפן אחרי כל פרק של ריק ומורטי) – דממת אלחוט! כבר התחלתי לחשוש, הלכתי לעבודה בתחושה שאולי האינטרנט הלך לישון והבטחתי לעצמי שאחרי העבודה אשב ואראה את הפרק. היום חלף, בעבודה היה בסדר, קצת מעייף אבל בסדר (תודה שהתעניינתם), חזרתי הבייתה כולי חיוכים וציפייה, הפעלתי את הבפרק ו… הבנתי למה האינטרנט היה שקט.

המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק:

זה לא שהפרק היה רע, הוא לא היה רע כמו הפרק של המשגיחים, בעצם אין דבר כזה רע בריק ומורטי, אבל הפרק הזה היה פחות טוב. הרבה פחות טוב. הפרק הרגיש מאוד לא קשור לכל העלילה ולכל השוונג הזה שנכנסנו אליו בקשר למורטי. למרות שרוילנד והרמון רוצים לשים ברקס לפני סוף העונה (שלפי השמועות תכיל בתוכה את איוול מורטי) ואולי אפילו לשתול לנו רמזים לעונה הבאה, זה הרגיש כמו פרק שהוא אולי נכון אבל בזמן הכי לא נכון.

בקצרה על הפרק – בעקבות ידיעה על אבא של חבר ילדות של בת' שמוצא להורג באשמת רצח ואכילה של הבן שלו (איכס), היא מזכירה לעצמה שבתור ילדה היא העדיפה לחשוב שטומי – הילד המדובר (בקולו של תומס מידלדיץ' המוזר, "סיליקון וואלי" הנהדר) – פשוט נמצא בעולם הדמיוני שהיא יצרה לעצמה. ריק מגלה לה שזה לא עולם דמיוני אלא עולם שהוא יצר בשבילה ושטומי עדיין שם. הם מגיעים לעולם הדמיוני שאמור להיות בטוח לילדים ומאוכלס ביצורים חמדמדים ולא מזיקים, אבל משהו השתבש שם במהלך השנים והיצורים בו הם רצחנים.

Rick and Morty 0309

בעלילה המשנית – ג'רי מכיר לילדים את החברה החדשה שלו, היא ציידת והורגת זן שפלש לכדור הארץ ונראה כמו הזומבים מ"הנגיף" (הלאה).

הפרק היה בעל הומור שחור על גבול המטריד (אחד הדברים שאני הכי אוהב בסדרה). למשל, כל מה שקרה לטומי בעולם הדמיוני של בת' גרם לי לצחוק ולהיגעל בו זמנית בצורה הטובה ביותר. אני גם חושב שהמטרה שלשמה נוצר הפרק הייתה סך הכל מטרה טובה – להראות שבת' הייתה ועודנה הבת של ריק, התפוח לא נופל רחוק מהעץ וגם היא גאונה, פשוט מרוסנת.

Rick and Morty, The ABC's of Beth - 02

הפרק עצמו נראה כמו פרק ששותל זרעים לדברים שיקרו בעונות הבאות, למשל הקליף האנגר בנוגע לבחירה של בת' – האם להישאר על כדור הארץ או לעזוב למחוזות לא ידועים כדי למצוא את עצמה. או למשל, מה תמונה של מר פופי באטהול עושה על המקרר של משפחת סמית', ואיפה הוא בכלל? אני חושב (או לפחות מקווה) שאלו דברים שיקבלו תשובה רק בעונה הבאה, אם בכלל.

בנתיים אני יכול רק להתבאס על זה שרמת הציפיות שלי לפרק, כפרק שלפני אחרון לעונה, כנראה היתה גבוהה מידי.

השאר תגובה