במאי האקס-מן עובר למושבת פושעים על הירח

האתר המקצועי  ה"הוליווד ריפורטר" מדווח כי הבמאי בריאן סינגר (סרטי "אקס-מן") נשכר ע"י אולפני "פוקס" לביים עיבוד לספרו הקלאסי של רוברט היינלין – "עריצה היא הלבנה".

לסרט אין עדיין תאריך יציאה מתוכנן, מכיוון שסינגר עובד בימים אלו על ההרפתקה החדשה של האקס-מן, X-Men: Apocalypse, אשר צפוי לצאת במאי
2016. לפי הפרסום, הסרט המתוכנן יקרא Uprising, שאפשר להסכים שהוא שם קליט ונוח יותר לצרכיי קידום מאשר The Moon is a Harsh Mistress.

הספר שיצא לאור בשנת 1966 (תורגם לעברית בשנת 1980 בהוצאת עם עובד), מתרחש בשנת 2075 ומגולל את סיפורו של מנואל גרסיה או'קלי דיוויס, טכנאי מחשבים, העובד במושבת הירח, שמורכבת בעיקר מצאצאי פושעים לשעבר וגולים פוליטיים מכדור הארץ. מנואל הופך במהלך הספר להיות מנהיג של מרד תושבי הירח נגד שלטונות כדור הארץ המנצלים אותם, כאשר בסופו של דבר תושבי הירח פותחים במלחמת עצמאות והכרזת העצמאות שלהם זהה להכרזת העצמאות שהציג תומאס ג'פרסון במלחמת העצמאות האמריקאית, 300 שנים לפני מאורעות הספר.

הרצון להביא את הספר הזה למסך מעניין מאוד משום שהיינלין, שנחשב ע"י רבים כגדול סופרי המד"ב במאה הקודמת, לצד אייזק אסימוב וארתור סי קלארק, כתב עשרות ספרים וסיפורים קצרים, אך מעטים מהם זכו לעיבודים קולנועיים, קרוב לוודאי משום שהיינלין העביר בספריו דעות קונטרוברסליות בנוגע לצורת משטר, חברה וזוגיות, דעות שחלקן נשארו מחוץ לנורמה המקובלת עד היום.

המורדים בסיפור מייצגים את האידאולוגיה של היינלין עצמו, הבזה לדמוקרטיה ייצוגית ושמה את הדגש על חירות אישית המשוחררת משלטון מרכזי. המורדים דוגלים בצורה מתונה של אנרכיזם, כאשר הרעיון הכללי הוא שפרטים החיים בסביבת ספר מסוכנת יודעים לנהל את חייהם טוב יותר מהממשלה, רעיונות אותם הוא העלה בספר "גר בארץ נוכרייה" וגם ב-"החתול העובר דרך קירות".

היינלין, שתיעב הפרדה גזעית, הקפיד גם לברוא עתיד שבו היא לא קיימת משום שמאגר הגנים של המין האנושי עורבב היטב, בדיוק כפי שעשה גם ב"לוחמי
החלל", כשהיינלין יוצר גם שפה המורכבת מהשפעות של שפות שונות. בנוסף, כמו בסדרת "בני מתושלח" שלו, היינלין יוצר חברה בעלת גישה חופשית יותר לזוגיות, מין ומציג גישה אלטרנטיבית למוסד הנישואין.

כל אלה הפכו את "עריצה היא הלבנה" לספר שנחשב בעיני רבים לפסגת היצירה של היינלין ויהיה מעניין לראות אם העיבוד הקולנועי יהיה אמיץ מספיק כדי
ללכת עם הנון-קונפורמיזם של היינלין עד הסוף, או שמא האידיאולוגיות ישטחו לטובת בידור בדיוני במשקל גביע פופקורן כפי שנעשה ב"גברים בחלל" (1997).

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s