ביקורת, "אגדות המחר", פרקים 14 – 18 סוף עונה – מלחמת האינסוף DC סטייל

מודה, לקח לי קצת זמן להבין שמאלוס וששת הקמעות הן התשובה הטלוויזיונית של הArrowverse לת'אנוס ואבני האינסוף, אחרי הכל זה לא היה בדיוק ברור מההתחלה (אלא אם אתם בקיאים בהיסטוריה של הממלכה האפריקאית זמביזי) אבל ברגע שריי צייר את התמונה עבור הצוות, היה קשה שלא לראות את הדמיון בין קווי העלילה.

המשך הקריאה כוללת ספויילרים לפרקים האחרונים של העונה:

המסע לאיתור שאר הקמעות מביא אותנו בפרק 14 לממפיס, טנסי של שנות ה50, שם אנחנו פוגשים את המלך אלוויס פרסלי, שהיה אז רק בחור צעיר שהתחיל לנגן על גיטרה מכושפת ועדיין לא הקליט את הסינגל שהפך אותו להצלחה בינלאומית. הגיטרה של אלוויס הכילה בתוכה את הקמע השישי – קמע המוות, בעל היכולת לתקשר עם המתים ולשלוט בהם.

אלוויס היה משוכנע שהקמע מחבר בינו לבין אחיו התאום שמת ורק בזכותו הוא יכול לנגן כמו עילוי, מצד שני, הנגינה של אלוויס העירה כמה רוחות משנתן הנצחית וגרמה לבהלה בעיירה וכתוצאה מכך שינתה את ההווה המוזיקלי שלנו. צוות האגדות נשלח לממפיס כדי להשיג את הקמע וכדי לעזור לאלוויס לממש את העתיד שלו מבלי להעיר את המתים ולהצדיק את המיתוס שרוקנרול היא המוזיקה של השטן. כמו תמיד, הם מצליחים לבצע את המשימה אבל רק אחרי שהם עושים המון בלאגן בדרך.

Legends of Tomorrow, Amazing Grace 04

עם קמע המוות בידיים של האגדות הייתם חושבים שהדברים יתחילו לזוז לטובתם, אך במקום זאת, שרה מתפתה להשתמש בקמע וכתוצאה מכך היא פותחת את הדלת למאלוס להשתלט על הגוף שלה. רוב הפרק התמקד בניסיונות השונים של חברי האגדות לנסות להילחם בשרה מבלי לפגוע בה באמת ולגייס לעזרה את קונסטנטין, גארי ואווה כדי למשוך את הרוח של שרה בחזרה למישור החיים. למרות שזה היה מגניב לראות את שרה במוד לוחמת בלתי מנוצחת, למשוך את זה לעל פרק שלם היה קצת מיותר ואפילו הבדיחות של קונסטנטין (דוקטור הו!) לא היו מספיק שנונות כדי להציל אותנו מהשעמום.

בניסיון להפוך את האווירה לקצת יותר קלילה, פרק 16 לקח אותנו אל העתיד, 2213 ליתר דיוק, שם שרה, גארי וריי החליטו לחקור קצת את הרקע של אווה שארפ רק כדי לגלות שהסוכנת האהובה עלינו היא למעשה שיכפול גנטי שהונדס להיות "האישה המושלמת". בעיר "המפעל" של אווה (ראשי תיבות של Advanced Variant Automation), שרה, גארי וריי הסתבכו (איך לא) כשהם ניסו לגלות מי היא האווה שלהם ונכנסו לקטטה עם עשרות כפילות במה שניתן רק לתאר כהרבה מאוד עבודת מחשב וכפילי גוף.

Legends of Tomorrow, I, Ava 02

ההפתעה הגדולה מכולן הייתה שגם אווה עצמה לא ידעה על זהותה האמיתית ושזה היה ריפ האנטר שגייס אותה לעבודה ו"תיכנת" לה את הזיכרון. במקביל קאווסה הסכימה לשביתת אש זמנית עם אמאיה ונייט בניסיון להחזיר את הקמע של סבתא שלה בחזרה מהדארקים, התכנית התפוצצה להם בפנים כשנייט נלקח כבן ערובה ומבצע החילוץ שלו הסתיים בכך שנורה הרגה את קאווסה. למרות שהמוות של קאווסה היה טרגי, הסצנות שקדמו לו בין דיימיאן דארק לניייט היו קומדיה במיטבה. דיימיאן אומנם רשע ומרושע, אבל הוא לא ממש תכנן על זה שמאלוס ישתלט על נורה בצורה כל כך אינטנסיבית והוא בסך הכל רוצה את הילדה הקטנה שלו בחזרה. נייט ניהל איתו שיחת תרפיה תחת המסווה של סשן עינויים שהייתה משעשעת לצפייה.

אך ללא ספק ההיילייט של הפרק היה הקו עלילה של זארי ומיק, שאולי נראה לא חשוב מבחינת קידום עלילה אך הוא פורץ גבולות כשזה מגיע לייצוג דתי במדיה. זארי מגיעה מעתיד בו דתות הן אסורות, אך היא והמשפחה שלה היו מוסלמים בסתר ועבורה דת ומנהגים רוחניים חשובים עד מאוד. במהלך הפרק זארי קיבלה את המטלה של ללמד את מיק איך לשלוט בכוחות הקמע שלו (קמע האש) בזמן שהיא מנסה לשמור על מנהגי חג הרמאדן, מיק מציג בורות בהבנה של המסורת האיסלאמית ומנפנף באוכל (ובחזיר) מול פניה לאורך כל היום.

Legends of Tomorrow, I, Ava 03

הבורות של מיק מועברת כבדיחה על חשבונו, אחת שהוא לא מבין וסביר להניח לעולם לא יבין, אבל עבור הצופים, במיוחד האמריקאים, זוהי הפעם הראשונה בה דמות של גיבורת-על, בערוץ טלוויזיה מיינסטרימי, מדברת בגלוי על מנהגים דתיים של האיסלם ובהתמודדות עם חברה שלא מכירה את המגבלות של אותם מנהגים. אני מצדיעה לכותבים של הסדרה שהיו אמיצים מספיק להכניס את הקו הזה לעלילה, במיוחד באקלים הפוליטי הנוכחי.

2 פרקי סיום עונה (17-18) היו עמוסים באירועים, כיאה לסיום עונה מפוצץ, אך לא לגמרי מספקים. האגדות מצילים את חייו של ברק אובמה הצעיר, ב1980 לאחר שהדארקים שלחו את גרוד להרוג אותו ולשחרר את מאלוס מכלא הזמן בו תקוע. דיימיאן דארק מחליט לשתף פעולה עם האגדות אחרי שהוא הבין שאם מאלוס ישתחרר, נורה תמות ולמרות כל ההתנגדויות שרה מליטה לתת לו את קמע המוות.

Legends of Tomorrow, Guest Starring John Noble 01

אווה מתעמתת עם ריפ לגבי הקיום שלה ומגלה שהיא ה"אווה" ה12 שגויסה לעבוד בשירותיו, היא חווה משבר זהות אך מתאוששת לאחר ששרה מודה שהיא מאוהבת בה. האגדות מגייסות את השחקן ג'ון נובל (בתפקיד עצמו) להעמיד פנים שהוא מאלוס כדי לפתות את נורה אל תוך מלכודת, כחלק מסצנה ששוברת את הקיר הרביעי בו מיק צופה בשר הטבעות, שומע את הקול של ג'ון נובל, שמדובב את קולו של מאלוס בסדרה וריי חוזר בזמן לסט של הסרט ומבקש מהשחקן להקליט עבורו טקסט שאמור לשכנע את נורה שמאלוס באמת מדבר אליה. התוכנית אולי נשמעת מופרכת לחלוטין אבל היא כמובן עבדה וג'ון נובל הרוויח תפקיד אורח בסדרה.

בינתים בזמבזי 1992, אמאיה, שנחרדה לראות את הנכדה שלה נרצחת, נחושה בדעתה להציל את הכפר שלה מהשמדה ולשנות את העבר, מה שללא ספק ישנה את העתיד שלה וישפיע על החיים של הנכדות שלה, למרות שנייט מצליח לשכנע את האגדות לעזור לאמאיה ולמצוא loophole בקרע הזמן, דמיאן דארק מבין שכדי להשאיר את נורה בחיים הוא צריך למנוע ממאלוס לחזור דרך קרע בזמן וזה אומר למנוע מהאגדות להצליח לשנות את העבר של אמאיה, הוא בוגד בהם, מחזיר את גרוד ונותן לו להשמיד את הכפר בניסיון נואש להציל את נורה, אבל הוא נכשל, כי אמאיה מצילה את הכפר ועוצרת את גרוד, מה שמשחרר את מאלוס אל העולם.

Legends of Tomorrow, Necromancing the Stone 01

בסצנה אנטי קליימקטית ריפ מקריב את חייו כדי לקנות לאגדות עוד זמן ולברוח, מה שהיה יכול להיות יותר מרגש אם לא היו מנסים במשך עונה שלמה להציג אותו כדוש בלתי נסבל. הפרק האחרון שואב מקורות מכל רחבי העונה כאשר מאלוס מגייס למלחמתו את הצבאות של יוליוס קיסר, הויקינגים והפיראטים של קפטן שחור-הזקן ושולח אותם אחרי האגדות למערב הפרוע שם הם מקבלים עזרה מג'ונה הקס, הלנה מטרויה שהפכה לאמאזונה מתמיסקריה (בר פאלי בתפקיד אורח), קאווסה (מעבר אלטרנטיבי בו היא גדלה להיות גיבורה) וג'קס שלקח הפסקה מחייו הרגילים (חמש שנים בהם הוא הפך לבעל ואבא) ובא לעזור לצוות המקורי שלו.

מאלוס דורש את ששת הקמעות בזמן שהאגדות מנסים ללמוד איך לאחד את הכוחות שלהם ולהשתמש בהם כדי להביס אותו, עם אינספור אזכורים ל"וולטרון – מגן היקום" וקריצה לדובוני אכפת-לי. דיימיאן דארק וריי חוזרים בזמן לרגע בו מאלוס השתחרר מכלא הזמן שלו ומקריב את עצמו במקום כדי לשחרר את נורה (האם זה אומר שסוף סוף הוא מת ולא יחזור? אפשר רק לקוות).

Legends of Tomorrow, The Good, the Bad and the Cuddly 01

בנתיים במערב הפרוע – שרה, מיק, נייט, וואלי (כן, הוא באופן קבוע חלק מהצוות אבל ממש לא מעניין), אמאיה וזארי מאחדים את הכוחות ויוצרים ישות בעלת אנרגיה חיובית שיכולה להילחם במאלוס, אך לפני שאנחנו מתלהבים ומצפים לאיזה מלאך, חד קרן או פגסוס אנחנו מקבלים את ביבו – הבובה הכחולה, בגרסאת XXXXXL. כן חברים, קראתם נכון, עונה שלמה של מלחמה בשד המסוכן ביותר בעולם, זה שצריכים שישה קמעות שיכולים לשלוט באלמנטים של הטבע כדי להביס אותו, מפסיד בקרב לבובה פרוותית מגוחכת.

הכותבים של הסדרה לחלוטין קברו את עצמם עם הסיום הזה, אבל כנראה שלא מספיק עמוק כי הם זכו לחידוש לעונה נוספת. כדי להשאיר טעם של עוד, ריי נותן לנורה את אבן הזמן כדי שהיא תוכל לברוח מהכלא ולהפוך להיות אדם טוב יותר, אמאיה עוזבת את הצוות כדי לחזור לחיים שלה בעבר ולהמשיך את ציר הזמן וג'ון קונסטנטין שהתחבר עם גארי, מספר לאגדות שיחד עם מאלוס הם שחררו עשרות שדים אחרים בכל רחבי רצף הזמן.

Legends of Tomorrow, Necromancing the Stone 02

לסיכום נראה שהעונה הבאה תתמקד בעיקר בשדים, רוחות וכל מה שעושה את העל-טבעי מעניין, ולמרות שאיבדנו את אמאיה זכינו בקונסטנטין בתפקיד קבוע בעונה הבאה אז יש לנו עדיין תקווה לשיפור.

השאר תגובה