מחשבות על הטריילר לעונה השנייה של "ריברדייל"

העונה הראשונה של "ריברדייל", המבוססת על סדרת הקומיקס הקלאסית "ארצ'י", הייתה רכבת הרים שטסה במהירות בין פרקים מצויינים לפרקים גרועים. היה קשה לדעת מתי יגיע פרק שאסור לפספס ומתי היה עדיף לוותר, אבל, למרות השינויים הקיצוניים בכתיבה של הסדרה הצופים נשארו נאמנים מספיק כדי להבטיח שתהיה עונה שניה ואולי אפילו שלישית, תלוי ברייטינג.

הבעיה העיקרית של "ריברדייל" היא שהיא משקרת לצופים שלה. או לפחות ככה זה היה בהתחלה. הסדרה שווקה כאדפטציה חצי מודרנית חצי רטרו לקומיקס האהוב "ארצ'י", כאשר כל הדמויות נראות, מתלבשות, ומתנהגות פחות או יותר כמו ההשראה המצויירת שלהן, אבל, וזה אבל גדול, כל קשר בין עלילת הקומיקס לבין הסדרה עצמה הוא מקרי לחלוטין.

riverdale-03
תחליטו, אתם סדרת נוער או ספין אוף של "מחשבות פליליות"?

אין משולש אהבה בין ארצ'י-בטי-ורוניקה, ג'אגהאד הוא לא דמות א-מינית שאוכלת כל היום המבורגרים והעלילה הקלילה, הקומית והצעירה של הקומיקס פשוט לא קיימת בסדרה. אם כבר, ההפך. כל הדמויות אפלות, מסתירות עבר סודי ומסוכן והאווירה הכללית של העיירה המפורסמת ריברדייל מרגישה קצת כמו "אנקטון התחתונה" (ע"ע נשואים פלוס), הכל חשוך, מלא ערפל, צבוע בפילטר כהה תמידי שהקונטרסט היחידי שלו הוא השיער של ארצ'י והליפסטיק של שריל.

בסוף העונה הראשונה גילינו מי רצח את ג'ייסון בלוסום ורוב קווי העלילה הגיעו למעין סוג של סיום עד הרגע האחרון בו שודד אלמוני ירה באבא של ארצ'י (אותו מגלם לא אחר מאשר לוק פרי, דילן מקיי האגדי מהסדרה, הלא פחות אגדתית, "בברלי הילס 90210"). בשלב הזה לא ידוע אם פרד אנדרוז, אביו של ארצ'י שרד את הירייה ופרק הסיום הביא איתו אפילה נוספת לעיירה, נבל גדול יותר, מסוכן יותר, אבא של ורוניקה (כנראה). במהלך קומיקון סן דייגו, שוחרר טריילר לעונה השנייה של הסדרה, שתמנה 22 פרקים (בניגוד ל-13 הפרקים של העונה הראשונה:

הטריילר לא ממש מראה לנו מה יהיה בעונה הבאה אלא רק את ההמשך של המקום בו הפסקנו אחרי ששריל לקחה צעד אחד נוסף לתוך הפסיכוזה ולא רק שרפה את הבית שלה אלא סביר להניח גם שרפה את אמא שלה וארצ'י שנאלץ להתמודד עם הפחד שאותו שודד יחזור לסיים את העבודה ולהרוג אותו כי הוא היה עד לכל הסצנה ההזויה בדיינר בה ירו באביו בלי שום סיבה ממשית (לפחות למראית עין).

הדיבוב של ג'אגהאד הוא היחידי שנותן לנו רמז לבאות, העונה השניה תהיה אפלה יותר מהקודמת, מעט התמימות שנשארה בעיירה הולכת להיעלם, הם יאלצו להתמודד עם רוע גדול יותר מהרגיל והם כולם מפחדים פחד מוות.

riverdale-02

הסדרה החליטה לוותר על אלמנט דרמת הנעורים ולצלול ישירות לתוך בריכת הדרמת-מתח וקשה לי לומר שזהו שינוי לטובה. אני, ומעריצים רבים של הקומיקס, קיווינו למשהו אחר לגמרי, משהו צבעוני, רטרו אבל בקטע מגניב, ואולי אפילו קליל ומצחיק בתוך אוקיינוס של סדרות דרמה לבני הנעורים שבעיקר מדכאות את הרצון לחיות.

סביר להניח שלא אצפה בעונה השניה אלא אם אשמע דיווחים שהם משנים כיוון ועושים משהו אחר, מה שנראה לא הגיוני בשלב זה.

This is not what I signed up for

העונה השנייה של "ריברדייל" תעלה לשידור בארצות הברית ב-11 באוקטובר.

 

One thought on “מחשבות על הטריילר לעונה השנייה של "ריברדייל"”

  1. ממש מבאס אני צופה עכשיו בעונה השנייה וממש קשה לצפות בה אין בה שום דבר קצת קליל הכל מפחיד וגורם למחשבות ממש גרועות באמת " מדכא את הרצון לחיות" הלוואי והיו עושים את זה אפילו קצת יותר קליל ונותנים רגע הפסקה מכל מה שהולך שם אני כל כך הייתי בלחץ שעשיתי לעצמי ספויילר למה יקרה בהמשך כדי להוריד את המתח אוףףף זה ממש מעצבן כשזה ככה!!!

השאר תגובה