ביקורת, Green Lanterns Rebirth #1 – טובים השניים

כתיבה: ג'ף ג'ונס, סאם האמפריז, אומנות: איתן ואן-שייבר, אד בנס, הוצאה: DC קומיקס

אזהרה: המשך הקריאה כולל ספוילרים לחוברת

Green Lanterns - Rebirth review 01

ההרצה המרכזית של "גרין לנטרן" בתקופת ה-New 52 שכתב ג'ף ג'ונס הייתה מעולה, כיפית, יצירתית, לא היה חסר מה לאהוב בה. הבעיה המרכזית היתה שכל חצי שנה היה איזה אירוע קרוסאובר שכלל את כל הכותרים של הגרין לנטרן באותו הזמן, וכאלו יש לא מעט. זה אחד מן המקומות האלה בעולם הקומיקס שכדי לקבל את החוויה המלאה אתה צריך לקרוא את הכול, ולמי יש את הרצון, כוח, כסף וסבלנות?

העולם של גרין לנטרן תמיד היה יפיפה בעיניי. הוא כנראה החלק האהוב עליי ביקום DC. ההיסטוריה שלו, הדמויות, המקומות, הכוכבים, זה עולם מאוד צבעוני (pun intended) ומאוד מרגש, היה לי חבל שלא יכולתי ליהנות ממנו כראוי. כשראיתי שאחרי ריברת' יהיו רק שני כותרים של גרין לנטרן (השני הוא Hal Jordan and The Green Lantern Corps) התרגשתי. לא רק שכנראה זה יקל על ההבנה ויעצים את חווית הקריאה, אלא שגם במקרה של קרוסאובר (והרי כולנו יודעים שאלו מחכים לנו בסיבוב), יהיה צריך לקנות רק עוד כותר אחד כדי לקבל את הסיפור בשלמותו. נכנסתי לחוברת הזאת בהתרגשות מרובה ובצפייה לחזור לעולם המופלא של מגיני היקום, ובתקווה שסאם המפריס וג'ף ג'ונס שכתבו את החוברת ביחד, יספקו חווית קריאה ברורה וכיפית בו זמנית.

Green Lanterns - Rebirth review 02

הסיפור מתחיל בסצנת מרדף בחלל עם אחד מהשומרים של OA (השומרים של OA הם היוצרים של צבא הגרין לנטרנס). השומר סוחב אתו חפץ מסתורי בתוך קופסה, ומהר מאוד אנו מבינים שהחפץ הוא בעל עוצמה גדולה. למרות שמדובר בסצנת פתיחה קצרה היא די מרגשת ואפית ומבססת הקצב של הסדרה כבר על ההתחלה, וגם משום שזה נותן את הרושם שהאמפריס רוצה להוסיף לעולם הזה דברים מפרי דמיונו. כאמור, העולם של "גרין לנטרן" הוא מגוון ומדהים. החייזרים, הכוכבים, הטבעות השונות והרגשות שהן מייצגות, זה עולם עשיר. ואמנם לא יודעים עדיין מה יש בקופסא (אתם תחליטו אם זה רפרנס ל"שבעה חטאים") אך מתקבל הרושם שהאמפריס רוצה להרחיב את היקום הזה ולהשאיר את החותם שלו. אם יש סדרה שבה חפצים משמשים כמניעי עלילה במקרים רבים זה "גרין לנטרן". אולי מה שיש בקופסא זה משהו בנאלי וסטנדרטי כמו פצצה, או טבעת בצבע קשת, אבל אני אוהב לחשוב שמדובר במשהו שישנה קצת את חוקי המשחק.

אחר כך אנחנו פוגשים שתי דמויות חדשות יחסית לעולם הזה של שומרי הסדר של הגלקסיה. ג'סיקה קרוז, בחורה שבמהלך אירועי Darkeseid War הפכה בעצמה לגרין לנטרן, וסיימון באז, בחור ערבי מוסלמי ממוצא ירדני, שהצטרף לכותר בזמן הריצה של ג'ף ג'ונס. כשאנו פוגשים את הדמויות הראשיות שלנו סיימון סובל ממעשי גזענות ושנאה כלפי המשפחה שלו, וג'סיקה מתמודדת עם הפחדים שלה מהעולם החיצוני.

Green Lanterns - Rebirth review 03

שניהם לפתע מוזעקים על ידי הטבעות שלהם למקום מרוחק שבו הם נתקלים באחד הרובוטים הידוע בכינוי Manhunters שיצרו השומרים של OA להגנת היקום לפני הגעתם של ה"גרין לנטרנז". השניים חייבים לשתף פעולה כדי לעצור אותו, רק כדי לגלות שהכול היה מבחן של האל ג'ורדן, הגרין לנטרן האגדי. הוא מסביר להם שהוא חייב לעזוב את כדור הארץ ושהוא משאיר אותם אחראים על המקום, וגם מאחד את שתי מנורות הכוח, המעניקות לטבעות את כוחן המיוחד, למנורה אחת. זו לחלוטין הגרסה של המפריס לקלישאה הידועה בקולנוע שבה שני אנשים שונים לגמרי כבולים אחד לשני באזיקים וחייבים לשתף פעולה. נראה שמה שצפון בכותר הזה הוא מעין סיפור או אווירה של Buddy Movie או סיפורי "הזוג המוזר" (לא במובן הרומנטי, למרות שאי אפשר לדעת, כי בכל זאת…) אבל בחלל.

הדבר שהופך את החוברת הזו למוצלחת הוא ללא ספק הדמויות והדינמיקה ביניהם. בחוברת קצרה יחסית, האמפריס גורם לקורא להתחבר לסיימון ולג'סיקה, אולי אנחנו עוד לא מכירים אותם ממש, ולא "מאוהבים" בהם עדיין, אבל האמפריס בהחלט יוצר התחלה של קשר טוב. הדינמיקה בין השניים מעולה. למרות שיש להם רק סצנה אחת ביחד בחוברת, הם מפגינים דינמיקה נהדרת שכנראה תוביל לסדרה מהנה ומצחיקה בהמשך, וכנראה תהיה מוקד הכיף בכותר. בזמן קצר, בו הם חייבים להילחם ברובוט ומבינים שהם צריכים לעבוד ביחד, הקורא מתאהב בשניהם ובמערכת היחסים שלהם. שניהם טירונים, עקשנים, אבל רוצים לעזור, וחייבים להיעזר אחד בשני עם כל החריקות של תחילת קשר. אני ממש מחכה לקרוא ולראות לאן ואיך האינטראקציה בניהם תתפתח.

Green Lanterns - Rebirth review 04

ההשגה היחידה שיש כלפי החוברת הזו היא שהסיפור מאוד מזורז. רגע אחד סיימון וג'סיקה נמצאים במקום אחד ותוך שנייה הם נלחמים ברובוט אי שם על כוכב אחר, שנייה אחר כך הם נהפכים באופן רשמי למגני כדור הארץ. הכול עובר ממש מהר ובלי לבזבז יותר מדי זמן על דברים אחרים, או בלי לתת זמן למשהו להתפתח. המזל הוא שהמעט שהחוברת הצליחה לעשות היה כל כך מהנה וכיף, שאני כבר לא יכול לחכות לחוברת הבאה.

למרות שהסיפור מזורז, החוברת הזאת מציגה גם המשך מעניין לעולם הכבר מדהים הזה, וגם שתי דמויות ראשיות מעולות עם דינמיקה מעולה. ניגשתי לחוברת בתקווה שהיא תחזיר אותי לעולם הנפלא של הגרין לנטרן, ואת זה היא בהחלט הצליחה לעשות. אני מתרגש לקראת ההמשך.

ציון: 4
ratings-4

השאר תגובה