ליהוקים נוספים לסדרה, "דירק ג'נטלי"

לא מכבר דיווחנו כי אלייזה ווד (סרטי "שר הטבעות") לוהק לאחד התפקידים הראשיים בסדרה המתהווה על פי ספרי דירק ג'נטלי של דאגלס אדמס (שכתב את ספרי "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה"). כעת נודע כי רשת BBC אמריקה, אשר מפיקה את הסדרה, ליהקה לאחרונה את התפקיד הראשי, זה של הבלש הפרטי ההוליסטי, דירק ג'נטלי.

השחקן הבריטי סמואל ברנט ("עלייתה של ג'ופיטר") אותו נוכל לראות בקרוב בעונה החדשה של "פני דרדפול", יגלם את דמותו של דירק ג'נטלי בסדרה אותה כותב מקס לנדיס ("כרוניקה בזמן אמת").

Samuel Bennet 01

כמו כן, אתר חדשות הבידור Deadline מדווח כי השחקנית האנה מארקס (הסדרה הקומית Awkward) מצטרפת לצוות השחקנים ותגלם את אמנדה ברוצמן, אחותו של טוד (אלייז'ה ווד), עוזרו של דירק ג'נטלי.

הבמאי דין פריסוט שביים את להיט הקאלט "גלאקסי קווסט", יביים את שני הפרקים הראשונים בסדרה שתכלול, בעונתה הראשונה, שמונה פרקים. רוברט סי קופר, אשר הביא את היקום של סטארגייט לטלוויזיה (הסדרה המרכזית ושלל הספין אוף שלה), ישמש כשאו-ראנר של הסדרה. העונה הראשונה תעסוק בתעלומה אחת שתתפרש על פני העונה כולה (ובמידה והעונה תצליח ברייטינג, הקונספט ימשיך, שכל עונה תהיה תעלומה חדשה). בהפקה מעורבת גם חברת הוצאת הקומיקס IDW שהוציאה בשנה שעברה מיני סדרה של חמש חוברות המבוססות על הספרים שכתב אדמס.

Hannah Marks 01

דירק ג'נטלי הוא דמות ספרותית שיצר דאגלס אדמס המוכר בעיקר תודות לסדרת ספרי "מדריך הטרמפיסט לגלקסייה", ומופיעה בספריו "סוכנות הבילוש של דירק ג'נטלי" ו"שעת התה הארוכה והאפלה של הנפש". אדמס היה באמצע כתיבת ספר שלישי בסדרה לפני מותו.

דירק הוא בלש פרטי הוליסטי המפעיל סוכנות בילוש, הפועלת על פי גישה הוליסטית המבוססת על ראית מכלול ההקשרים בין הדברים. דירק אינו עוסק ב"דברים קטנוניים כמו אבקה לטביעות אצבעות, דבלולי צמר אוצרי סוד בכיסים וטביעות רגליים מטופשות", אלא מאמין כי "הפתרון לכל בעיה, טמון בדפוס ובמארג של המכלול". לכן, שיטות העבודה שלו משלבות את מכניקת הקוונטים עם מעשי קסמים, היפנוזה, ותקשור.

"סוכנות הבילוש של דירק ג'נטלי" יצא בשנת 1987 ואפילו תורגם לעברית על ידי דפנה ארנולד עמית (הוצאת כתר). "שעת התה הארוכה והאפלה של הנפש" יצא שנה מאוחר יותר, ב-1988 וגם הוא תורגם לעברית, הפעם על ידי עמנואל לוטם (גם בהוצאת כתר). זו לא תהיה הפעם הראשונה שדירק ג'נטלי מעובד למסך הקטן, היו מספר נסיונות בעבר כשהאחרון היה בשנת 2010 בצורת מיני סדרה של ארבעה פרקים.

השאר תגובה