ביקורת, "על טבעי", עונה 11 פרק 17 – "בשר אדום"

מי היה מאמין שאנחנו כבר בפרק 17, זאת אומרת שסוף העונה ממש לא רחוק מאיתנו וצריך להכין את הקרקע לבואו. יש לנו לא מעט קצוות פתוחים בעונה הזאת – קאס ולוציפר, אמארה וידי האלוהים ועוד. בגלל זה אני לא מצליח להבין למה אנחנו מקבלים עוד פרק פילר, כל שאר הסדרות שאני צופה בהן כבר מתחילות לסגור את הארקים הסיפוריים העונתיים וכאן… בלאט.

הביקורת כוללת ספויילרים לפרק ולעונה!

מה שכן, בשביל פרק פילר קיבלנו סצינת פתיחה מפתיעה למדי. היא מתחילה בשיחה די משעממת בין סאם ודין שלא מצליחים למצוא שום רמז בנוגע לאמארה או לוציפר. אז, בנוהל ברגיל, נשלף התירוץ הותיק ביותר ממחסני "על טבעי", סאם ודין צריכים לנקות את הראש. זה כבר פרק רביעי ברציפות שהתירוץ לפרק פילר הוא שסאם ודין צריכים לנקות את הראש, באמת?! כמה אפשר!? יש מספיק תסריטאים מוכשרים שיכולים לתת סיבות מספיק מגוונות כדי לשלוח את האחים לצייד, כמה עצלנים הם יכולים להיות כדי להשתמש באותו תירוץ שוב ושוב.

בזמן הצלה של זוג תמים מאנשי זאב (רגע מפתיע שהצליח להקפיץ כל צופה מנוסה) סאם חוטף כדור ונראה שהוא לא הולך לצאת מזה, חייב לומר שלא ראיתי את זה מגיע בכלל. כנראה שאת הכתיבה העצלנית הכותבים הפעם לא רק השתמשו בחומר ממוחזר של הסדרה אלא גם מסרטים הוליוודים עכשווים. הפעם "האיש שנולד מחדש" הוא מקור ההשראה, סאם פצוע על סף מוות וכדי לתת צ'אנס ראוי להישרדות, אחד הניצולים מחליט להרוג אותו כדי שלא יעכב אותם. סאם "נחשב" למת, דין נכנס לדיכאון, מסע ההישרדות של סאם מתחיל ודין צריך למצוא דרך להחזיר את אחיו לחיים.

dean-struggles-between-rescuing-his-brother

דין מחליט "למות" גם כדי לשוחח את מלאך מוות, לסגור עסקה ולהחזיר את סאם לחיים. אהבתי את העובדה שאנחנו בתור הצופים חשופים ליותר מידע מהדמויות. בילי, מלאך המוות, מעדכן את דין שסאם חי אבל לדין אין סיכוי להתחמק מאחיזתו (אחרי שבתחילת העונה הוא הודיע לשני האחים שהטובות נגמרו והם לא חוזרים יותר לחיים). מישהו לרגע האמין שדין או סאם יסיימו את הפרק מתים?! אכן, הופתעתי בזמן שירו בסאם אבל ידעתי שלא משנה מה, בסוף הפרק שניהם הולכים לצאת ממנו רק עם כמה צלעות שבורות וחתכים.

כתיבה מעניינת הרבה יותר היתה יכולה להיות אם באמת היו מעיזים להרוג את אחד מהם (ולו רק למספר פרקים) ולתת לאח השני להתמודד לבד עם האיומים הגוברים של לוציפר והאפילה. חיסול אמיתי (גם אם זמני) היה גורם לתדהמה גדולה אפילו יותר, לא היינו מאמינים שפרק יסתיים ואחד מהם לא חזר לחיים, ככה בונים קליפהאנגר טוב.

can-dean-live-on-without-sam

חייבים לציין לטובה את ג'ארד פאלדקי ששיחק בפרק בצורה משובחת. הוא הצליח להפגין לאורך כל הפרק סבל וכאב אמיתי כמישהו שנורה בצורה פאטאלית וכרגע צריך לשרוד.

איפשהו בעלילה הבחור שסאם ודין הצילו ננשך על ידי אנשי הזאב והתחיל להשתנות. לא הבנתי למה כיוון העלילה הזאת היה טוב. אני מניח ששינו אותו לאיש זאב כדי שיוכלו לחסל אותו כי עכשיו הוא מפלצת. אבל על מי אנחנו עובדים? דין היה יורה בלי ללא היסוס ברגע שהיה מגלה שהוא "הרג" את סאם. סתם קו עלילה מינורי ולא רלוונטי.

supernatural-the-cw

בסך הכל מדובר בפרק שהלך המון לכיוון הדרמטי אבל פספס בכל נקודה אפשרית. מלבד סצינת הפתיחה המרשימה לא מצאתי את הפרק מעניין או מרגש.

ציון: 1
ratings-tv-1

השאר תגובה