השחקן אלן ריקמן, סוורוס סנייפ בסרטי הארי פוטר, מת

השחקן אלן ריקמן, המוכר לחובבי סרטי הפנטסיה כפרופסור סוורוס סנייפ, מת ממחלת הסרטן, והוא בן 69 בלבד.

ריקמן, שגילם את הפרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל ואחת הדמויות היותר מרתקות בעולם "הארי פוטר", היה בחירה אישית של הסופרת ג'י ק. רולינג והופיע בכל חלקי הסדרה. השחקן הבריטי בעל הקול הייחודי, החל את קריירת המשחק שלו בתחילת שנות השמונים והופיע בסדרות בריטיות, אולם לקח לו עשור שלם כדי להגיע לתודעה הבינלאומית.

התפקיד שהקפיץ לו את הקריירה, היה תפקידו הקולנועי הראשון, זה של האנס גרובר, הנבל הראשי ב"מת לחיות" (1988). דמות שעד היום מככבת ברשימת הנבלים הטובים ביותר בהיסטוריה של הקולנוע ב-1991 גילם את השריף מנוטינגהם בעיבוד הקולנועי המרהיב לסיפור רובין הוד בגילומו של קווין קוסטנר. ריקמן זכה בפרס האקדמיה הבריטית (ה-BAFTA) כל משחקו בסרט. בסוף שנות התשעים, ב-1999 גילם בחן רב בפרודיה Galaxy Quest את דמותו של אלכסנדר דיין, השחקן אשר גילם את החייזר דוקטור לזרוס מ"טבמאק". ב-2007 גילם את דמות השופט המרושע, ב"סוויני טוד" שביים טים ברטון לצידו של ג'וני דפ.

ריקמן גם נידב את קולו הייחודי למספר סרטי וסדרות אנימציה, אולם הוא ייזכר בעיקר כמרווין, הרובוט הדכאוני בעיבוד הקולנועי לספרו של דאגלס אדמס "מדריך הטרמפיסט לגלקסייה" (2005). ריקמן גם תרם את קולו לזחל הכחול ב"אליס בארץ הפלאות" שביים טים ברטון ב-2010 וגם בסרט ההמשך שייצא השנה.

One thought on “השחקן אלן ריקמן, סוורוס סנייפ בסרטי הארי פוטר, מת”

השאר תגובה