ביקורת "סוכני שילד" עונה 3 פרק 8: ראשים מרובים, מעשייה אחת

הביקורת השבועית של "סוכני שילד" מוגשת בחסות הבונים החופשיים.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים וכוכבי אקשן מהניינטיז מנוערים מנפטלין!

כשישבתי באולם הקולנוע לצפות ב"קפטן אמריקה: חייל החורף" ציפיתי לטוויסט עם היידרה, רק לא ידעתי עד כמה רחוק יעמיקו עם הגילוי. ובכן, השבוע כל האלמנט של הארגון הנאצי לשעבר תפח עוד יותר.

הפרק מתחיל בשיחה בין וורד לגדעון מאליק, במהלכה מתגלה הסיבה למעקב של וורד אחר משפחת פון סטראקר ולמה מאליק רצה להעלים את המשפחה הבכירה של היידרה. מסתבר שוורד חיפש אחר הכספת המשפחתית במטרה למצוא חפץ בעל סגולות מיוחדות.[1] גדעון, כמיטב ראשי היידרה הוותיקים, מנסה לטרפד את ניסיונותיו של וורד ולחסל אותו. כמובן שהוא נכשל ו-וורד יוצא למסע חיפושים סוער אחר הכספת הסודית.

[1] בתחילה חשבתי שמדובר ב"יד האבדון", כפפה מיוחדת בה השתמש הברון פון סטראקר כדי לשאוב את נעורי קורבנותיו.

"אנחנו כמו סיינטולוגיה, רק בלי טום קרוז ושירי פופ"
"אנחנו כמו סיינטולוגיה, רק בלי טום קרוז ושירי פופ"

בחזית של שילד, לאחר שקולסון שובה את ליבה של רוזלינד, הוא חושף בפני אנשיו כי הגיע הזמן לסרוק כל חור אפל במערכת של ה-ATCU ולבטל או לאשר את חשדותיו. בעוד רוזלינד תבקר במפקדת שילד, בובי והאנטר יסתננו למטה ATCU בו מחוזק אנדרו – בגיבויים של דייזי ומאק על המרכות הממוחשבות ומיי מלווה בלינקולן על מטוס – וינסו לגלות מה רוזלינד מסתירה.

הצוות מגלה מחלקה סודית מתחת למטה ה-ATCU בו ,מסתבר, משתמשים בטריג'ן כדי ליצור איניומנס חדשים, בניגוד לטענתה של רוזלינד כי הם מנסים למצוא תרופה לתופעה. פיל מתעמת עם רוזלינד, שאחרי שבירת מחסומים רבים, חושפת כי מאליק היה זה שמשך בחוטים ללא ידיעת ה-ATCU. אחרי עימות עם אחד גיירה, איניומן תוצרת היידרה ויד-ימינו של מאליק, מצליחים חברי הצוות להימלט.

בזמן שחבריהם נמצאים במשימת הריגול, ליאו וג'מה ממשיכים למצוא דרך לחלץ את וויל מהעולם האחר. אנחנו זוכים לראות את הר הגעש שהוא מערכת היחסים הרומנטית בין השניים מתפרץ, כשג'מה בוחנת את סבלו וסבלנותו של פיץ. התוצאה: נשיקה שכל כך ייחלנו לה, רק כדי לסכם הכל ב"אוף, זה מסובך". אך זה לא הכל. במהלך החיפושים מגלים השניים כי הסמל של סוכנות הבת של נאס"א ששלחה את וויל לחלל, שייך לכת עתיקה שבעצם הקריבה אותו לכוכב הכחול, כפי שעשו במשך דורות רבים.

"יש לכם מקלדת קומפי?"
"יש לכם מקלדת קומפי?"

איך הכל מתקשר? ובכן, בהגיעו לכספת של פון סטראקר, וורד מוצא את מאליק ממתין לו ומספר על ערכי היסוד האמיתיים של היידרה, אפילו טרם "הגולגולת האדומה". לפני אלפי שנים נולד איניומן על כדור הארץ שהיה כל כך חזק, עד שהצליח לשכנע קבוצה מסוימת של אנשים כי נועד להנהיג את העולם. בשל כך, הוא גורש ע"י אחרים לכוכב המיסתורי והיידרה קמה מתוך המאמינים שלו כדי להחזירו מהגלות.

שוקינג? בהחלט! שוב לוקחים באולפני מארוול קונספט פשוט כמו הדיביזיה הנאצית של היידרה ומפתחים אותה לכיוונים שלא העזנו לדמיין. בכל פעם שאני מוצא את עצמי עולה על הסוד הגדול של הסדרה, לכאורה, באים היוצרים, קושרים לי את העיניים, מסובבים אותי, ושולחים אותי להצמיד את הזנב לתחת של החמור – בצורה שנונה וסוחפת!

אני בהחלט מחכה לראות איך יימשך קו העלילה הזה, שמחבר את העלילות המרכזיות של שלוש העונות עד כה (נפילתה ועלייתה של שילד, שובה של היידרה, צמיחת האיניומנס).

ציון: 4
ratings-tv-4

– סוף סוף קיבלנו אישור לזהותו של פאוארס בות'גדעון מאליק והיותו חבר המועצה המפקחת על שילד ב"הנוקמים".
– האובססיה של קולסון לממורביליה ומידע מיושמת כעת גם בדמותו בקומיקס (שהוצגה ליקום 616 לאחר שדמותו התבססה ב-MCU). לפי הביוגרפיה הנוכחית שלו, פיל העריץ גיבורי על מילדות ולמד כל מה שיכל עליהם, מה שהוביל לגיוסו לשילד בקולג' ולבסוף להובלת צוות משותף לסוכנים אנושיים וגיבורי על, בהתאם למשימה.
– קשה להימנע מהתחושה שסמל הכבש הוא רפרנס ווידוני. פירמת עורכי הדין שעמדה במוקד "אנג'ל" שלו נקראה וולפראם אנד הארט, למעשה שלישיית שדים עתיקים. כבר ב"הנוקמים: עידן אולטרון" היה רפרנס לשלישייה, בדמות שלושה אנשים מחופשים לזאב, כבש וצבי בחלומו של ת'ור.

One thought on “ביקורת "סוכני שילד" עונה 3 פרק 8: ראשים מרובים, מעשייה אחת”

  1. די!! גם אני ישר חשבתי על הסמל של וולפרם והארט!

    פרק מעולה ! 🙂 אהבתי כל שנייה ממנו, כולל את הטוויסט הריטקוני של הידרה
    ואיך שכרגיל במארוול, "its all connected "

השאר תגובה