ביקורת "גות'אם" עונה 2 פרק 8: הלילה הוא הלילה

הביקורת השבועית של "גות'אם" מוגשת בחסות ננסי טראוויס.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים וכלות מהגיהנום.

♫She's a maniac, maniac on the floor♪
♫She's a maniac, maniac on the floor♪

את שנאתי לברברה קין לא הסתרתי מעולם. מי שהתחילה כמושא אהבתו של ג'ים גורדון עם עבר הרסני ועתיד גרוע לא פחות. חוסר ההחלטיות שלה בנוגע למערכות יחסים שהסתיים בפרידה הבלתי נמנעת, התגלגל להחלטות הזויות, רומן עם רוצח סדרתי והפיכתה לפסיכופתית בעצמה.

מאז תחילת העונה ברברה פעלה עם המאניאקס של ת'יאו גלאבאן (נראה שהקבוצה התפרקה, אה?) ואז הושמה בצד מבלי לעשות מאום, מלבד לשמש כמאהבת לת'יאו ולאחותו טביתה. לא היה ברור אם ת'יאו תכנן משהו מיוחד עבור ברברה, אבל השבוע זה הגיע, ולא בטוח שכלל היינו מגיעים לכאן לולא גורדון היה הופך את ראש העיר הטרי לאויבו האישי.

געגועיי ל"המגן"
געגועיי ל"המגן"

האובססיה של ברברה לג'ים משוחררת ע"י ת'יאו במטרה להוציא את הבלש הנודניק מהמשוואה. בדיוק כשגורדון מנסה לשכנע את קפטן בארנס שגלאבאן הוא הנבל שעומד מאחורי כל האירועים האחרונים בעיר, ברברה מסגירה את עצמה במזימה ברורה לפתות את גורדון לזרועותיו של הבוס שלה. גורדון מתעקש להשתתף במשחק שלה, בניגוד להוראותיו של בארנס, ומסיים בכנסייה בה היה אמור להינשא לברברה, לבושה בשמלת החתונה שלה.

גם לזלי מצטרפת אליהם בעל כורחה, נאלצת לחזות באישה שניסתה להרוג אותה מנופפת שוב בסכין מול פניה, ומציגה סיבות משכנעות מאוד לכך שהיא וג'ים צריכים להיות ביחד. תודות להארווי, השותף המצטיין, המשטרה מגיעה ברגע האחרון ומפריעה לתכניותיה של ברברה (רגע אחרי שגורדון מצליח להשתחרר), ולאחר עימות עם ג'ים היא קופצת מחלון הכנסייה. למרבה הצער, ברברה כושלת גם בניסיון ההתאבדות, ובתירוץ אידיוטי: השיחים בלמו את נפילתה.

?What Would Batman Do
?What Would Batman Do

לפחות גורדון השיג משהו הלילה: ראיות מספקות נגד ראש העיר גלאבאן. כל זאת דווקא כשת'יאו עומד לבצע את המהלך הגדול שלו ולשכנע את ברוס להעביר לו את ההחזקות שלו בתעשיות וויין בתמורה למידע על רוצח הוריו, אולם ברוס מחליט שלא לעשות זאת. לא חושב שיהיה קשה לשכנע את ברוס בנכלוליותו של גלאבאן (אחרי שנעצר מולו והשליך את המידע-לכאורה על הרוצח אל האש), אבל מה יהיה עם תושבי העיר שכה מעריצים אותו? או הארווי דנט האידיוט?

ניגמה ממשיך בשלו ולא עושה משהו מעניין למעט שיחות עם מיס קרינגל המנוחה על פיקניק רומנטי, לפני שהוא קובר אותה ביער, ואז נאלץ להרוג צייד שנקלע למקום, שותף לקבר העתידי של אהובתו. העניין האמיתי מגיע בסיום הפרק, כשניגמה מגיע אל קרוון בו שוהה פינגווין הפצוע. הנה זוגיות עם פוטנציאל.

?What Would Luthor Do
?What Would Luthor Do

למרות ההתמקדות בברברה, הפרק היה לא רע. כאמור, אני מתוסכל בעיקר מתוצאות קו הסיפור שלה, בסיומו נותרה בחיים. דווקא זו הייתה הזדמנות מצוינת לדלל את הקאסט, בפרט דמות גרועה.

ציון: 3
ratings-tv-3

– ניגמה נוהג במכונית ירוקה עם לוחית הרישוי "RIDL LVR". מעודן כתמיד, "גות'אם".

השאר תגובה