ביקורת: "החץ" עונה 5, פרק 10: מי את?

שבוע החזרה לשגרה מסמן גם את חזרתה של "החץ" מפגרת החגים. אולם, לפני שנתחיל בביקורת, בואו נרענן את הזיכרון לגבי המצב בו עזבנו את הסדרה בפרק 9. פרומיתיאוס, שמסתמן כאחד הנבלים הטובים של הסדרה מתעלל באוליבר ומוכיח לו שהרוצח שבו עדיין קיים בכך שהוא גורם לו להרוג, בשוגג, את בילי, החבר של פלסיטי.

דיגל נעצר שוב על ידי הצבא בהאשמות כוזבות של בגידה ורצח. אבלין חשפה את נאמנותה האמיתית לפרומיתיאוס, בגדה בצוות וקרטיס ננטש על ידי בעלו עקב עיסוקיו בצוות ה"חץ". סיום הפרק הוא זה שהשאיר את כולנו הממומים, אוליבר חוזר למערה ומוצא שם את לוראל.

המשך הביקורת, כולל ספוילרים לפרק:

הפרק נפתח עם חזרתה של לוראל והסבר על איך היא עומדת שם בנינוחות. לוראל מסבירה שברגעי המוות האחרונים שלה, שרה (אחותה) הצילה אותה באמצעות מסע בזמן וביכולות הריפוי המתקדמות שעל סיפון ה Waverider. הסבר יפה מצד אחד, הגיון תסריטאי חסר מצד שני. מי מכם שרואה את "אגדות המחר" יודע שההסבר של לוראל לא עומד עין בעין עם מה שראינו בתחילת העונה השנייה כאשר שרה (אחותה) מחליטה לוותר על כל ניסיון לשנות את העבר ולהציל את לוראל.

נראה שלמרות שהצוות חוגג את "חזרתה" של לוראל, אין שום שמחה באירועים אלו. הצוות מפורק והסצינה הזאת ממחישה זאת באופן מדוייק, אף אחד לא מחייך, קרטיס מדוכדך, פלסיטי לא מאמינה בחזרתה של לוראל ואוליבר מנסה לשדר עסקים כרגיל.

כמובן ששום דבר טוב לא יכול להחזיק הרבה זמן בעולמו של אוליבר ויחסית מהר (לזכותו של הפרק) התחבולה נחשפת, זוהי אינה לוראל אלא הכפילה שלה מכדור הארץ 2, "הסירנה השחורה". השחקנית קייטי קסידי עושה עבודה נהדרת ביכולת שלה לעבור בין לוראל לבין הסירנה השחורה.

להפתעתי הרבה, פרומיתיאוס שוב עומד מאחורי הכל. הוא זה ששחרר את הסירנה השחורה מהכלא שלה במעבדות ס.ט.א.ר., הוא ממשיך לעבוד כאדון הבובות, מפעיל את כולם כדי למלא את המטרה שלו – אוליבר.

arrow-0510-07

מסתבר שפרומיתיאוס עדכן את לוראל בנושא האגדות ואיזה סיפור למכור לצוות החץ, הוא ידע על מעבדות ס.ט.א.ר וכנראה גם על צוות פלאש (למרות שכרגע לא ברור איך הוא היה מודע לכל אלו). אני מקווה מאוד שאלו לא חורים בעלילה ושפרומיתיאוס הוא דווקא מישהו שמכיר את שני הצוותים בצורה קצת יותר אינטימית, מה שהופך אותו לסיכון משמעותי ואת החשיפה שלו, כשתגיע, למגניבה יותר.

הפרק מצליח גם לתת דגש לא רע על השינוי בדמויות של אוליבר ופלסיטי. בעוד שאוליבר רוצה להוכיח שהרוצח בו לא קיים, הוא מנסה לתת את הצ'אנס לסירנה השחורה למצוא את האדם הטוב שבתוכה ובכך חושף את אחת החולשות העיקריות שלו – לוראל.

arrow-0510-04

מצד שני, פלסיטי יותר עצבנית, יותר נקמנית ויותר פזיזה. אני מקווה שימשיכו את הקו הזה, הפרק אכן נגמר בטון חיובי בין השניים אבל אני מצפה שככל שנתקדם בעונה הפער בניהם יגדל. אשמח לראות את פלסיטי מאמצת צד קצת יותר אפל.

קו העלילה של דיגל גם כן המשיך הפרק, לא היה שינוי משמעותי חוץ מהעובדה שהתובע המחוזי של סטאר סיטי, שבנתיים לא כל כך מעניין, ולכן אני לא זוכר את שמו מנסה לעזור. הפלאשבקים גם כן לא תרמו יותר מידי מידע או סצינות מעניינות. רק הסיום שלהם הציג סוף סוף את את טליה אל גול, שעושים לנו טיזינג לשמה כבר מתחילת העונה. היא זאת שעזרה לאמן את אוליבר וגם את פרומיתיאוס.

הפרק נחתם בכך שאוליבר מציין שהם צריכים מישהי שתמשיך את המורשת של לוראל, הם צריכים "כנרית שחורה" חדשה. סצנת הסיום מציגה את הכנרית החדשה שכנראה תצטרף בפרקים הבאים לצוות החץ. זה היה סוג של אנטיקליימקס, אין לנו מושג מי זאת, אנחנו לא יודעים מה הסיפור שלה אז גם לא אכפת לנו יותר מידי ממנה.

ציון: 4
ratings-tv-4

 

השאר תגובה