עשרת הסרטים שיסגרו לנו את 2016

תקופת הקיץ הסתיימה ואנחנו עומדים לפני הרבע האחרון של השנה, עונת החגים. אולם אם חשבנו שהקיץ היה גרוע, נראה כי שלושת החודשים הקרובים יהיו יבשים, ברובם, מסרטי ז'אנר מסקרנים. את הסרטים המעניינים, או המצופים ביותר אפשר לספור על כף יד אחת. עם זאת, החלטנו לעשות רשימה של עשרת סרטי הז'אנר שיסגרו לנו את השנה, אם מדובר בסרטי אנימציה, פנטזיה, קומיקס או סרט שמתרחש אי שם בגלקסיה רחוקה.

מכיוון שהליין אפ של הסרטים עד סוף השנה הוא באמת דל, (ארבעה מתוך עשרת הסרטים הם סרטי אנימציה המיועדים בעיקר לילדים ולמשפחות), אנחנו מתחילים עם סרט שייצא בישראל בסוף ספטמבר (הערת מערכת: תאריכי היציאה הם תאריכי היציאה בישראל, ממה שידוע לנו בזמן כתיבת שורות אלו, התאריכים עשויים להשתנות):

סוף ספטמבר – אוקטובר

"המעון של מיס פרגרין לילדים משונים"
תאריך יציאה: 29 בספטמבר

MissPEREGRINESHOME trailer - Header

"המעון של מיס פרגרין לילדים משונים", סרטו החדש של טים ברטון מבוסס על ספריו של רנסום ריגס, אשר יצאו לתרגום בעברית בהוצאת "כתר". הסרט זוכה ברשת האינטרנט לכינוי "גרסת האקס מן של טים ברטון" ונראה כי הטריילר והעובדה שאת הסרט כתבה ג'יין גולדמן שכתבה את "אקס-מן ההתחלה", רק מחזקים את התחושה הזו. בסרט סוללה מכובדת של שחקנים בראשותה של אווה גרין ("פני דרדפול"), אסא (כמעט הייתי ספיידרמן) באטרפילד, רופרט אוורט, סמואל ל. ג'קסון, דיים ג'ודי דנץ' ועוד. התקציר העברי של הסרט: כאשר סבו האהוב של ג'ייק משאיר לו רמזים לתעלומה חובקת עולמות וזמנים שונים, הוא מוצא מקום קסום המכונה המעון של מיס פרגרין לילדים משונים. המסתורין והסכנה מעמיקים כאשר הוא לומד להכיר את דרי המעון ולומד על הכוחות המיוחדים שלהם ואת האויבים החזקים שלהם. ג'ייק מגלה כי רק המוזרות המיוחדת שלו יכולה להציל את החברים החדשים שלו.

"חסידודס"
תאריך יציאה: 06 באוקטובר

storks-2016-001

כולם יודעים שתינוקות מגיעים לעולם על ידי חסידות (כן, כן, האמת המרה)…. אבל בעידן האינטרנט, מקומן של החסידות הוא לא בדיוור תינוקות, אלא בדיוור חפצים של אתר מכירות ענקי סטייל "אמאזון". ג'וניור, הוא חסידה ממן זכר והוא המוביל המצטיין של החבר'ה. אולם, יום אחד, בטעות, הוא מפעיל את המכונה שמייצרת תינוקות, ולראשונה מזה שנים רבות, נוצרת תינוקת קטנה ומופלאה. עכשיו, ג'וניור, שכנראה עובד בחברות ישראליות ולא רוצה להודות בטעות שעשה, מחליט לצאת למסע, יחד עם חברתו טוליפ, הבן אדם היחיד שעובד בחברת השליחויות, ולמצוא לתינוקת בית חם ואוהב. כמובן שהמסע שלהם ילווה בלא מעט הרפתקאות, חלקן מסמרות שיער, רובן מאוד מצחיקות. בגרסה האנגלית נשמע את קולותיהם של אנדי סמברג, ג'ניפר אניסטון, וקלסי גריימר.

"טרולים"
תאריך יציאה: 13 באוקטובר

Trolls first trailer - Header

בשנות התשעים הם היו הדבר הכי חם בעולם, בובות טרולים קטנות שמצאתם בכל בית ובכל מכונית שכיבדה את עצמה. עכשיו, אחרי שהטרנד (שאגב, נוצר באמצע שנות החמישים בכלל) כבר מזמן לא איתנו, מגיע הסרט, שנראה צבעוני במיוחד. אולפני דרימוורקס לוקחים את היצורים החביבים הללו ומקווים להפוך אותם לדרדסים החדשים. ג'סטין טימברלייק ואנה קנדריק מדבבים שני טרולים, השונים מאוד זה מזה, אך מוצאים את עצמם חייבים לשתף פעולה בהרפתקה שתיקח אותם הרחק מעבר לעולם המוכר להם.

"התופת"
תאריך יציאה: 13 באוקטובר

inferno_1sh-new

רוברט לנגדון (טום הנקס), הפרופסור לסימובולוגיה דתית, פרי מוחו של הסופר דן בראון, חוזר להציל את העולם בפעם השלישית. באופן מוזר, החליט הצוות שעומד מאחורי "צופן דה וינצ'י" ו"מלאכים ושדים", ברשות הבמאי רון האוורד, לעבד את הספר הרביעי בהרפתקאותיו של לנגדון ולדלג על הספר השלישי, "הסמל האבוד". כאשר לנגדון מתעורר בבית חולים איטלקי ואינו זוכר דבר, הוא חובר לרופאה אשר לנגדון מקווה שתעזור להשיב לו את זיכרונו. ביחד הם במירוץ נגד השעון ברחבי אירופה כדי לחשוף מזימה גלובלית קטלנית.

נובמבר

"דוקטור סטריינג'"
תאריך יציאה: 03 בנובמבר

Doctor-Strange-Comic-Con-trailer - Header

סרט הקומיקס הגדול (והיחיד) שיסגור את השנה. היקום הסינמטי של מרוול מתרחב ומציג לנו גיבור חדש, דוקטור סטריינג'. בנדיקט קאמברבץ' הוא סטריינג, מנתח מבריק שבעקבות תאונה נשאב לעולם הקסם והמיסטיקה. הסרט, שמבטיח להיות ייחודי, גם מבחינה צורנית, מציע לנו כמה אימג'ים נהדרים, ה"התחלה" סטייל, ומסע שנע בין ממדים ומציאויות שונות. לצידו של קאמברבץ' נמצא את טילדה סווינטון, רייצ'ל מקאדמס, מאדס מיקלסן, ציווטל אג'יפור ועוד. את הסרט מביים סקוט דריקסון שנכון להיום הרזומה הקולנועי שלו מתבטא בעיקר בבימוי סרטי אימה ("השדים של אמילי", "רוח זדונית") ורימייק אחד, לא מאוד מוצלח, "כשהעולם עמד מלכת".

"חיות הפלא והיכן למצא אותן"  
תאריך יציאה: 17 בנובמבר

FANTASTIC BEASTS AND WHERE TO FIND THEM trailer - Header

סדרת ספין אוף של "הארי פוטר" וזהו החלק הראשון מתוך שלושה שמתוכננים. "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" הוא ספר לימוד בבית הספר לקוסמים של הוגוורטס בסדרת ספרי הארי פוטר. הספר מסביר על חיות הפלא בעולם הקוסמים וכולל גם מדריך זואולוגי. את הסרט מביים דייויד ייטס, אשר מכיר היטב את העולם של הארי פוטר מכיוון שהוא ביים את חלקים 5 עד 7 (על שני חלקיו) בסדרת הסרטים. ג'י קי רולינג, הסופרת שהפיחה חיים בהארי פוטר, כתבה את התסריט. הסרט מתרחש בניו יורק של 1926 כאשר המאגיזואוליסט ניוט סקאמנדר (אדי רדמאיין) מסיים את המסע שלו ברחבי העולם לאיתור מפלצות וחיות פלא אחרות. אולם, ניוט לא יוכל לנוח אחרי מסעותיו הרבים, בעיקר בגלל נו-מאג' (המונח האמריקאי למאגל) בשם ג'ייקוב, תיבה קסומה שנעלמת, וכמה יצורים מופלאים שברחו להם.

"המפגש"  
תאריך יציאה: 24 בנובמבר

Arrival trailers - Header

"המפגש" הוא סרט המדע בדיוני ל"מבוגרים" של השנה. אין בו גיבורי על, או חיות חמודות, אבל כן יש בו הרבה חשיבה ורעיונות פילוסופיים. את הסרט מביים אחד הבימאים הייחודיים והנחשבים שפועלים היום, דניס וילנב שביים את המותחן "אסירים" בכיכובו של יו ג'קמן, ואת סרט האקשן "סיקריו". "המפגש" מבוסס על סיפור קצר של טד צ'יאנג ומתאר עולם שבו הגיעו אובייקטים מן החלל החיצון אשר התפרשו ברחבי העולם במקומות פחות שגרתיים ממה שאנחנו רגילים לראות בסרטים כאלה (זאת אומרת, אין חללית מעל הבית הלבן, אלא בפקיסטן וגרינלנד). הסרט עוסק במאמצי התקשורת של בני האדם עם החייזרים, לפני שהפחד מהם יגרום למתקפות צבאיות חסרות גבולות (או לפחות, ככה זה נראה). לויס ליין והוקאיי… זאת אומרת, איימי אדמס וג'רמי רנר, משחקים בתפקידים הראשיים.

דצמבר

"מואנה"
תאריך יציאה: 08 בדצמבר

moana-trailer-2-header

השמות שעומדים מאחורי את סרט האנימציה החדש של אולפני דיסני, "מואנה", מעלים חיוך גדול. את הסרט מביימים רון קלמנטס וג'ון מאסקר שביימו את "בת הים הקטנה", ו-"אלאדין" והוא נכתב על ידי ג'ארד בוש, אשר כתב את הסיפור (והתסריט) של "זוטרופוליס", ולצידו הכותבת הקומית פמלה ריבון והבמאי הניו זילנדי טאיקה וואיקיקי שבימים אלו מביים את "ת'ור: ראגנרוק". הדובדבן שעל הקצפת הוא שאת המוסיקה של הסרט והשירים כתב זוכה פרס הטוני לין מנואל מירנדה, שאחראי על אחת ההצלחות הבימתיות הגדולות של השנים האחרונות, "המילטון". על פי התקציר העברי הרשמי הסרט הוא סיפור הרפתקה על נערה שמפליגה למשימה נועזת כדי להוכיח את עצמה ולהשלים את משימתם של אבות אבותיה. במהלך מסעה, היא פוגשת את האל מאווי ויחדיו הם חוצים את האוקיינוס הפתוח במסע אשר יפגיש אותם עם יצורים עצומים והתמודדות אל מול הבלתי אפשרי.

"רוג אחד: סיפור מלחמת הכוכבים"  
תאריך יציאה: 15 בדצמבר

Rogue One: A Star Wars Story Ph: Film Frame ©Lucasfilm LFL

ללא ספק אחד הסרטים הכי מצופים של השנה, הספין אוף הראשון של סדרת סרטי "מלחמת הכוכבים" לוקח אותנו חזרה בזמן. הסרט מתרחש קצת לפני ארועי "מלחמת הכוכבים תקווה חדשה" (מספר 4 בסדר הכרונולוגי, אך הסרט הראשון שיצא, אי שם ב-1977). הסרט מספר את סיפורם של חבורת גיבורים המתאחדת כדי לקחת על עצמה את המשימה המסוכנת והכמעט בלתי אפשרית לגנוב את התוכניות של כוכב המוות. את הסרט מביים גארת אדוארדס שביים את גרסת 2014 של "גודזילה". צוות השחקנים כולל את פליסיטי ג'ונס, דיאגו לונה, בן מנדלסון, דוני ין, מדס מיקלסן, פורסט ויטקר ועוד.


"לשיר"  

תאריך יציאה: 22 בדצמבר

sing-pigs-image-1

"לשיר" ממשיך את מגמת החיות החמודות שכובשות את המסך, לב הילדים וכיסם של ההורים. הפעם החיות גם ישירו. ערב כישרונות צעירים מקבץ אליו חבורה מוזרה של חיות: גורילה שרוצה לצאת מחיי הפשע, חזירה שרוצה לצאת מחיי השגרה חילזון שרוצה לצאת מהקונכייה ועוד. הפרט המעניין הוא שמאחורי התסריט ומי שביים את הסרט עומד הבמאי הבריטי גארת' ג'נינגס, שעיבד למסך הגדול את "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" ב- 2005. בין המדובבים והמזמרים נוכל לשמוע את קולותיהם של סקארלט ג'והנסון, מתיו מקונוהי, ריס וית'רספון, טארון אגרטון, סת' מקפרלן, לסלי ג'ונס ועוד.

ולקינוח:

"הנוסעים"
תאריך יציאה: 29 בדצמבר

Chris Pratt; Jennifer Lawrence

את הבשורה המשמחת על תאריך היציאה של "הנוסעים" אחד מסרטי המדע בדיוני המצופים של השנה, בכיכובם של כריס פראט וג'ניפר לורנס, קיבלנו מספר ימים אחרי שהעלינו את הכתבה הזו. הסרט לא נכנס לא נכנס לרשימת עשרת הסרטים, זה רק בגלל עניין טכני. אנחנו בהחלט מצפים לו. לחצו על התמונה (או על הלינק המקושר לשם הסרט) כדי להגיע לטריילר של "הנוסעים.

 

השאר תגובה