ביקורת, "על טבעי" עונה 11, פרק 14: הכלי

אזהרה: הפרק כולל ספויילרים, מסע בזמן, לוציפר ונקרומנסרים נאצים!

עשר שניות אחרי פתיחת הפרק ידעתי שהולך להיות לנו כיף. תקציר הפרקים הקודמים הציג את אנשי הספר, מסע בזמן, לוציפר ונקרומנסרים נאצים! את כל זה אנחנו הולכים לקבל בארבעים דקות!? מה עוד אפשר לבקש?! נראה שאנחנו עומדים לא רק בפני פרק טוב אלא גם בפני פרק שהולך לקדם את העלילה.

הפרק, שמתחיל בתקופת מלחמת העולם השנייה, נפתח בצרפת הכבושה. קצין נאצי משיג חפץ מיסטי עתיק שכנראה, לפי נרטיב ברור של "שודדי התיבה האבודה", יעניק לרייך השלישי ניצחון במלחמה. הטון משתנה מהר מאוד כשהקצין נרצח בסגנון "ממזרים חסרי כבוד" על ידי אישה שמוסרת דרישת שלום מאנשי הספר.

מסתבר שהפריט שנגנב על ידי אנשי הספר נקרא "יד האלוהים", אשר מכיל תמצית מכוחו של אלוהים, טוב זה די ברור מהשם. נראה שבכוחה של היד לתת לאחים צ'אנס ראוי נגד אמארה. העלילה מסתבכת כשהם מגלים שאנשי הספר העבירו את היד מצרפת בחזרה לארה"ב בצוללת שטבעה ומיקומה לא נמצא.

לאור הגילויים החדשים, האחים מגייסים את לוצי-קאס למשימה. כוחות הארכ-מלאך מאפשרים לו לשלוח את דין בחזרה לעבר כדי להשיב את הפריט ולצאת מן הצוללת לפני שהיא טובעת. דין, שנשאר ללא לוצי-קאס מגלה שהיד היא חלק מארון הקודש בו היו לוחות הברית והיא אכן מכילה חלק מכוחו של אלוהים. וואו, סטיבן ספילברג הולך לתבוע פה מישהו. החגיגה נגמרת כאשר הנאצי-נקרומנסר חוזר עם ספינת קרב ומאיים להטביע את הצוללת אם הפריט לא יוחזר אליו.

supernatural season 11 episode 14 The Vessel 02

כל ההתרחשות על הצוללת מבוצעת בצורה מעוררת השראה וקולעת בול. למרות שמדובר באולפן קנדי, הצילום והבימוי הצליחו להעביר, בצורה אמינה, את העובדה שאנחנו נמצאים בשנות הארבעים, בתוך צוללת ושאנחנו באמצע קרב ימי. לא רע אם מבינים שמדובר בתקציב של סדרת טלוויזיה שבועית ולא מיני סדרה או סרט. לאורך כל הפרק הסיטואציה בצוללת גרמה לבניית מתח טובה וגרמה לפרק לרוץ קדימה.

בחזרה בברו-קייב, לוצי-קאס וסאם עובדים על דרכים להחזיר את דין מהעבר. לוצי-קאס מבין בשלב מסוים שעוד מעט יהיה לו כל מה שהוא צריך: נשק נגד אמארה ואת דין שכנראה יכול למצוא אותה. הוא מחליט לחשוף את זהותו בפני סאם, טוויסט עלילתי מעניין, הייתי בטוח שישמרו את הגילוי הזה לקראת סוף העונה. כנראה שהכותבים החליטו פשוט לזרוק לפח את הנקודה המרכזית של עונה 5, סאם הוא הכלי היחיד שיכול להכיל את לוציפר!!! לפחות מישה קולינס מצליח להעביר יפה את השינויים בהתנהגות בין לוציפר לקאס, הוא מחליף בין השניים כמו חולצות נקיות ביום חם.

supernatural season 11 episode 14 The Vessel 01

הפרק נגמר בעוד טוויסט קטן נוסף, השימוש ביד האלוהים בצוללת גמר את האנרגיה של החפץ. לוציפר נשאר לא מרוצה שהוא הפסיד את הנשק מול אמארה. אישית, אהבתי את השינוי הזה, הנשק שמגיע בסוף העונה והיחיד שיכול להוריד את הביג-באד של אותה עונה נהיה קצת תפל. הפרק נגמר עם לא מעט שאלות פתוחות

ציון: 5
ratings-tv-5

One thought on “ביקורת, "על טבעי" עונה 11, פרק 14: הכלי”

  1. הפרק הזה היה מעולה, ללא ספק. מאוד נהניתי מהחזרה בזמן, דין נמצא שם מבלי כל כך הרבה לעשות, והתסכול שלו בסוף הפרק הזכיר לי נשכחות על מהות הסדרה בתחילתה- להציל אנשים ולהרוג מפלצות.

השאר תגובה