ביקורת, Re Creators – סדרת אנימה שכדאי לכם לראות

תחילת הצפיה בסדרת האנימה Re: Creators לוותה בלא מעט חששות. הניסיון הקודם שלי עם אנימה פופולארית שמתחילה במילה Re (והסדרה המדוברת היא Re:zero) לא היה מוצלח במיוחד. חששתי שזו תהיה עוד סדרת אנימה שהרבה אוהבים אבל שאני אחשוב שאין בה באמת מה לאהוב.

למזלי, הסדרה התגלתה כמאוד מהנה עם אקשן טוב, דמויות די טובות שהתחבבו עליי ואפילו הייתה שם קצת פילוסופיה ועומק. הסדרה היא סדרת אנימה מקורית (שלא מבוססת על מנגה, לייט נובל וכדו') בעלת עונה אחת של 22 פרקים והיא מהנה מאוד כמעט מתחילתה עד סופה (להוציא כמה תלונות קטנות שיש לי עליה) ובהחלט מומלצת לכל צופה וחובב  אנימה. אם אתם רוצים לנסות אנימה ולא יודעים במה להתחיל, זו יכולה להיות נקודת פתיחה טובה ומהנה.

המשך הקריאה כולל ספויילרים לסדרה:

ערב אחד הנער סוטה מיזושינו יושב לצפות באנימה האהובה עליו מז'אנר הפנטזיה/מדב. להפתעתו מופיעה שם דמות מסתורית שלא הייתה בסדרה עד עכשיו ושלא מתאימה ל'אווירה' של הסדרה. הדמות נאבקת בגיבורת הסדרה סלסיה יופיטריה. ואז, במהלך מפתיע, שתי הדמויות יוצאות ממסך הטלוויזיה אל חדרו של סוטה וממשיכות להאבק שמה, סוטה המופתע נגרר למאבק שממשיך לרחובות העיר ומסתיים בכך שדמות 'בדיונית' אחרת- הקוסמת מטאורה ממשחק מחשב המוכר לסוטה מופיעה וגורמת לדמות המסתורית לסגת… לעת עתה.

הקוסמת מטאורה מסבירה לסלסיה שהן בעצם הגיעו מהעולם שלהן לעולם של 'האלים' היוצרים והשולטים בעולמן. עד מהרה מגיעות עוד ועוד דמויות בדיוניות מאנימות, מנגות ומשחקי מחשב, לעולם האמתי וכולם נדהמים לגלות שהעולם שלהם וכל מה שעבר עליהם בחיים בעצם נועד למטרות בידור בעולם שהם מעולם לא שמעו עליו.

חלק מהדמויות זועמות על הגילוי הזה וחוברות לדמות המסתורית, ששמה מתגלה כ'אלטאיר,' בכוונה להשמיד את עולמם של 'האלים' ולנקום. חלק אחר של הדמויות חובר אל מטאורה שמנהיגה אותם יחד עם סלסיה וסוטה שנקלע למצב במטרה להגן על העולם. בשלב כלשהו חוברים ליוצרים של אותם דמויות ואף לממשלה היפנית בניסיון להגן על העולם.

מקורה של אותה דמות, שהתחילה את ה'מרד' ואת התנגשות העולמות נותר בגדר תעלומה, ואף אחד, אפילו לא הממשל מצליחים לגלות מאיפה היא הגיעה עד שסוטה נזכר בחלק מעברו שהוא בחר להדחיק  ונדהם לגלות שהוא יודע מי הדמות ואף מי היוצר שלה. ועכשיו הוא צריך להתגבר על רצונו לשכוח ולהזהיר את חבריו לפני שיהיה מאוחר מדי.

הסדרה מהנה ביותר-העלילה זורמת וכיפית, האקשן טוב והקרבות מגניבים. הסדרה גם מפגישה סטריאוטיפים מאנימות שונות ויוצרות מעין 'מה קורה כש' שמפגישים דמות כמו סאקורה לוכדת הקלפים עם גיבורי פנטזיה אפלה סטייל 'ברזרק' או דמות סטייל 'הלסינג' עם דמות מ'sword art online'.

הסדרה גם משחקת מאוד יפה עם הקונספט והחוקים שלה (למשל האם כותב של סדרה יכול להוסיף עוד כוחות לדמות שכבר כתב באמצע קרב ואיך הוא עושה את זה). מעבר לזה הסדרה גם נוגעת בנושאים פילוסופים כמו התמרדות של ברוא נגד האל שיצר אותו והאחריות של אותו 'אל' ליצירות שלו.

הסדרה היא מעין הלל ליצירה ויצירתיות ובנוסף יש לה שני פתיחים מעולים וכיפים שממש עושים חשק לצפות בה. הסדרה אומנם לא מושלמת ונופלת לקלישאות בחלקים מסוימים, ויש בה פרק מונטאז' שאפשר לוותר עליו, אבל להוציא קטנוניות פה ושם, מדובר בסדרה שהיא בהחלט מומלצת.

השאר תגובהלבטל