ביקורת, "על טבעי", עונה 13, פרק 10 – Wayward Sisters

אז איפה היינו?  לפני כחודש וחצי, כאשר עזבנו את האחים, פרק היציאה לפגרה השאיר אותנו עם קליפ-האנגר לא קטן. סאם, דין וג'יק נעזרו ביכולותיה של קאיה (לא הכלבה של ביבי) כדי להגיע לעולם שבו מארי מוחזקת, רק שהכל הסתבך בצורה כל כך קלאסית: קאיה נשארה ביקום שלנו, ג'ק אכן אצליח להגיע ליקום הנדרש ונראה שסאם ודין נזרקו ל"פארק היורה" (לא באמת, זו מטפורה).

המשך הקריאה כולל ספוילרים לפרק:

כבר מספר חודשים ידוע כי הפרק הזה יכין את הקרקע לספין אוף החדשה של "על טבעי", Wayward Sisters. הסדרה תעסוק בדמויות נשיות שהכרנו במהלך הסדרה: ג'ודי, דונה, אלכס, קלייר, פיישנס וקאיה כאשר הן מתמודדות כמו שניחשתם, מול איומים על טבעיים (שקד קרין סקרה את הדמויות הראשיות בכתבה מפורטת).

זוהי אינה הפעם הראשונה שרשת ה-CW מנסה ליצור סדרת ספין אוף ל"על טבעי". הניסיון הראשון היה לסדרה בשם Supernatural : Bloodlines  שהוצגה בעונה העשירית וניסתה לחקור את שיקאגו, עיר שמנוהלת על ידי חמש משפחות פשע של מפלצות. למרות הקונספט המעניין, הרשת החליטה לא להזמין פרקים של הסדרה.

כבר מהפרק הנוכחי, Wayward sisters מצליחה לבסס את עצמה בצורה מצוינת, היא פורטת על מיתרי הרגש בכך שאחד המשפטים שמוביל את הסדרה החדשה הוא מה שהתחיל את כל ההרפתקה שלנו כבר 13 שנה, סאם ודין במסע צייד ולא שמעו מהם כמה ימים. בנוסף התחבבה עלי העובדה שאני מכיר את כל הדמויות, כל אחת שונה מהשנייה וכאל אחת מהן מגיעה עם הסיפור והטרגדיה שלה שקשורה בעולם העל טבעי, כל אחת מהן פגומה בדרכה שלה.

הבנות נדרשות להתאגד על מנת להציל את סאם ודין מ"פארק היורה" בזמן שמפלצות משם שמזכירות הן במראה וברעש שהן מייצרות את "הטורף", זולגות מהעולם האחר. אנחנו בקושי רואים את סאם ודין בפרק הזה, החלטה נבונה מאוד, זה הפרק של הבנות והם צריכות להוביל. קלייר וג'ודי ללא ספק מקבלות את ההובלה, אנחנו מכירים אותן ועברנו איתן לא מעט, אבל גם כל אחד משאר חברות הצוות מקבלת את הרגע שלה לזהור: פיישנס מאמצת צד תקיף, דונה הופכת להיות הבובי של החבורה, אלכס בתור הצד הרגיש וגם קאיה מקבלת את שלה.

ההחלטה להרוג את קאיה וגם להחזיר אותה בתור הנבל של הסדרה מצוינת. לקלייר יש את המשקל הרגשי, היא רוצה נקמה ואחרי הכל מה זה "על טבעי" ללא נקמה מהסוג הישן והטוב. הגיוני מאוד שקאיה מהיקום השני יודעת לעבור בין עולמות, אחרי הכל זה סוג של הכוח שלה. היא נראית גם כמו איום לא רע בכלל וכזה שיכול לעשות לבנות צרות לא קטנות.

בסך הכל הפרק השאיר טעם של עוד, אני רוצה לדעת מה יקרה עם הצוות הזה בעתיד, אני רוצה לראות מול אלו איומים הן יתמודדו וכמובן שכל דבר נוסף מעל טבעי הוא מבורך.

השאר תגובהלבטל