בואו להכיר את ה-Wayward sisters מסדרת הספין אוף של "על טבעי"

סקירה מאת: שקד קרין

רגע לפני שאנחנו צוללים/ות ישר לתוך עולמם העל טבעי של האחים ווינצ'סטרס, בואו ניתן הצצה קטנה למה שמצפה לנו בסדרת הספין אוף, Wayward sisters (בתרגום חופשי: אחיות סוררות) שתעלה לאוויר מתישהו במהלך השנה.  פרק הפיילוט של הסדרה, או לפחות יריית הזינוק שלה, הינו למעשה פרק 10 בעונה 13 של "על טבעי", אשר נקרא כך על שם הסדרה החדשה והוא גם פרק החזרה מפגרה.

הסדרה תתרחש בעולם של "על טבעי" ותתמקד במספר דמויות- כולן נשים, אשר הופיעו בסדרה במהלך השנים: ג'ודי מילס, דונה האנסקום, וחבורת הנשים הצעירות, אשר כולן יתומות, כל אחת והטרגדיה שלה. תחת הגנתה והדרכתה של מילס, הנשים הללו יהפכו להיות לוחמות כנגד מפלצות על טבעיות. אמנם הנשים הללו אינן אחיות בדם, כמו סאם ודין, אבל כפי שבובי סינגר כבר אמר בעבר: Family don’t end with blood.

המשך הקריאה כוללת כמה ספויילרים לסדרה:

בואו נכיר את הדמויות הראשיות של הסדרה:

שריף ג'ודי מילס (מגולמת ע"י קים רודס)-

ג'ודי מילס היא השריף של סו פולס, העיירה בה גר גם בובי סינגר. כשפגשנו בה לראשונה, בפרק ה- 15 של העונה ה- 5, זומבים שמתו ונקברו בעיירה יוצאים מקבריהם וחוזרים אל בתי משפחותיהם, וביניהם בנה הקטן של מילס. סוף הפרק כמובן עקוב מדם, והיא מאבדת (שוב) את הילד הקטן שלה, כמו גם את בן זוגה אשר נאכל על ידו.

ג'ודי הופיעה בעוד פרקים, כשהיא עוזרת לסאם ודין בכל פעם, אולם 3 הפעמים החשובות ביותר בסדרה היו כשהיא פוגשת בשריף דונה האנסקום (עונה 10 פרק 8) וכשהיא מאמצת לביתה את קלייר נובאק (עונה 10 פרק 20, ג'ודי לא מופיעה בפרק, אולם קלייר נוסעת לגור אצלה) ואת אלכס ג'ונס (עונה 9 פרק 19). ג'ודי היא קשוחה, חזקה, אכפתית, אמפטית, אמהית ויודעת לכופף את החוקים כשצריך. לג'ודי יש לב זהב, שמתבטא בעיקר בנשים הצעירות אשר היא מכניסה לחייה ולביתה ללא היסוס.

שריף דונה האנסקום (מגולמת ע"י בריאנה באקמאסטר)-

את השריף השנייה שבסדרה החדשה פגשנו לראשונה ב"על טבעי" בעונה 9 פרק 13. כשדונה לוקחת חופשה מהעבודה ומגיעה לספא מיוחד שעוזר לאנשים לרדת במשקל בזריזות, באמצעות מפלצות שניזונות משומנים. בעונה 10 פרק 8 היא מגיעה לנופש של שריפים באזור, ופוגשת שם בג'ודי מילס (ולצערה הרב, גם בבן זוגה לשעבר, הדושבאג). היא מגלה את עולם העל טבעי כשהן מגלות ומחסלות יחד ערפדים שנמצאים בנופש (ביחד עם סאם ודין כמובן), ואחרי ההלם הראשוני, מתגלה ככוח עזר די טוב בעניין. למרות אופיין השונה מאוד של השתיים, הן מתחברות די מהר, ומשתפות פעולה יפה ביחד.

דונה היא דברנית וחייכנית, נחמדה ואדיבה, קצת מוזרה אך אהובה, ומסתגלת במהירות לעולם העל טבעי. היא גם אוהבת לומר: “You betcha.”

קלייר נובאק (מגולמת ע"י קת'רין ניוטון)-

קלייר היא בתם היחידה של ג'ימי ואמליה נובק. ג'ימי הוא הכלי של קסטיאל, המלאך וחברם הטוב של סאם ודין. כשקסטיאל נזרק אל מחוץ לגופו של ג'ימי בעונה 4 פרק 20, ג'ימי חוזר לשליטה על גופו ומחליט להתאחד עם משפחתו לאחר כשנה של היעדרות. האיחוד קצר, היות ושדימונים רודפים אחריו. למשך מספר דקות, קסטיאל משתמש בקלייר ככלי, עד שג'ימי מבקש לחזור להיות הכלי שלו שוב, על מנת שהוא ישחרר את בתו מהאחריות הזו. פגשנו בה שוב רק בעונה 10 פרק 9, וגילינו שמצבה התדרדר מאוד. אמה השאירה את קלייר לגור אצל סבתה, בזמן שהיא יצאה לחיפוש אחר ג'ימי (שכבר מזמן נמצא בגן עדן). לאחר שסבתה נפטרה, קלייר עוברת לגור במשפחות אומנה שמהן היא בורחת עד שהיא מגיעה למרכז לקטינים שם היא מוחזקת בבידוד. קסטיאל משחרר אותה משם, אולם היא חומקת ממנו, לא לפני שהיא מאשימה אותו בפירוק של משפחתה (ולבסוף משלימה עמו).

בהמשך עונה 10 היא מחליטה לחפש אחר אימה, ובעזרתם של סאם, דין וקסטיאל היא מוצאת אותה, חלשה לאחר שמלאך גריגורי ניזון מנשמתה. אמליה מקריבה עצמה כדי להציל את קלייר בקרב מול הגריגורי. לאחר מכן, סאם ודין שולחים אותה להתגורר עם ג'ודי מילס. בהמשך העונות אנו מגלים שקלייר הפכה להיות ציידת (ולזמן קצוב אף הופכת לאשת זאב, אולם דין וסאם מחזירים אותה להיות אנושית). קלייר היא קשוחה, חסרת פחד, מרדנית, זאבה בודדה שמעדיפה להיות לבדה.. בנוסף להיותה ציידת, היא גם מתנהגת כמו נערה מתבגרת שמנסה להרחיק מעצמה את הא/נשים הקרובים/ות אליה. ולמרות כל זאת, היא עדיין אוהבת ואכפתית, רק שקשה לה לבטא זאת.

הערה: שדימונים הוא שילוב של שד+ demons, השם החדש שניתן לשדים בכדי להבדיל בינם לבין Shedim שצצו בעונה 13.

אלכס ג'ונס (מגולמת ע"י קת'רין ראמדין)-

בעונה 9 פרק 19 אנו פוגשים באנני ג'ונס שגדלה אצל סבתה, ובגיל 8 היא נחטפה ע"י ערפדית בשם סיליה, ששינתה את שמה לאלכס וגידלה אותה בקן הערפדים. היא הפכה לשפחת דם שלהם, ובבגרותה הערפדים היו משתמשים בה בכדי לפתות קורבנות אל הקן וכך "משפחתה" ניזונה. אם לא היה מספיק "מזון" באזור, הם היו ניזונים ממנה.

לאחר שהיא בורחת מהקן, אכולת רגשות אשמה על כל הקורבנות שהיא הביאה למשפחתה, היא נעצרת בסו פולס, וכך פוגשת את ג'ודי מילס לראשונה. המפגש ביניהן לא קל בהתחלה, היות ואלכס/אנני מסרבת לעזור לג'ודי, סאם ודין לצוד את "משפחתה". לאחר עימותים מול משפחתה, ואחרי שסיליה הפכה אותה לערפדית, אלכס מחליטה לבסוף להציל את ג'ודי, וקן הערפדים מחוסל. סאם ודין מצליחים להחזיר את אלכס להיות אנושית, וג'ודי מציעה לה לבוא לגור עמה (בעקבות הידיעה שסבתה נפטרה).

בהמשך הסדרה, אלכס מנהלת חיים שגרתיים יחסית (קולג', חבר ומריבות עם קלייר כמו אחיות, כשג'ודי מתפקדת כאמן), ואף הלכה ללמוד בבית ספר לאחיות. אלכס היא נחמדה, אדיבה, בעלת מוסר גבוה לאחר הטראומה עם הערפדים. היא אסירת תודה לג'ודי אשר הצילה את חייה ובבגרותה הפכה להיות אכפתית מאוד. היחסים בין אלכס לקלייר היו מרובים מתח ומריבות, אולם בסופו של דבר הן למדו לאהוב ולדאוג אחת לשנייה, והתקרבו מאוד כאחיות.

פיישנס טרנר (מגולמת ע"י קלארק באקו)-

פיישנס היא נכדתה של מיזורי מוזלי, ובתם של טס וג'יימס טרנר. את מיזורי פגשנו לראשונה אי שם  בפרק ה-9 של העונה הראשונה! מיזורי היא בעלת כוחות ומסוגלת לחזות את העתיד, ועזרה לג'ון להכיר את עולם העל טבעי, לאחר מותה של מרי, אשתו. בהמשך היא עזרה גם לסאם ודין.

את פיישנס פגשנו לאחרונה (יחסית) בעונה 13 פרק 3. לאחר מות אמה, אביה חתך את כל קשריו עם אמו, מיזורי, וסיפר לפיישנס שהיא נוכלת שנטשה אותם. אולם כאשר היא מגיעה לגיל 18 פיישנס מתחילה לגלות שגם לה יש כוחות לחזות את העתיד, כמו סבתה. בפרק הזה, סאם ודין נעזרים בג'ודי מילס. באותו פרק מיזורי מקריבה את חייה כשהריית', מפלצת אשר ניזונה ממוחות של אנשים, רודפת אחר אנשים עם כוחות חיזוי, בכדי למנוע ממנה לפגוע בפיישנס.

הדרמה לא מסתיימת כאן, פיישנס מצילה את חייהם של אביה, ג'ודי, סאם ודין, לאחר שהיה לה חיזיון על עתידם המר מול הריית'. לאחר שפיישנס מגלה את האמת על סבתה, היא מתקשה לבחור בין החיים הרגילים עם אביה לבין התמודדות עם הכוחות שלה. ג'ודי מילס מציעה לה להישאר בקשר בכדי לעזור לה.

פיישנס היא תלמידה מצטיינת בבית הספר, ואתלטית מאוד. היא נערה רצינית, צייתנית ואוהבת, ולמדה לקבל ולהתמודד בעוצמה עם הכוחות החדשים שלה.

קאיה ניאבס (מגולמת ע"י יאדירה גאוורה-פריפ)-

את קאיה פגשנו בעונה 13 פרק 9, בפרק האחרון שלפני ההלטוס (הלטוס- שילוב של המילים hell+ hiatus, תקופת הפגרה בתקופת החגים). קאיה היא "מהלכת בחלומות" ומסוגלת להגיע לעולמות אחרים בזמן שהיא חולמת. היא גדלה עם אמה, עד שהייתה בת 12, אז אמה מתה בתאונה. קאיה עברה להשגחת דודתה שגידלה אותה עד השדודה אובחנה כחולת סרטן ומתה. מאז קאיה לבדה. היא נמצאת במחלקה סגורה, בגמילה מסמים, שאותם היא צורכת לא להנאתה, אלא כדי לא לישון כדי שלא תיאלץ לחלום ולהגיע אל "המקום הרע"- עולם אכזרי שתמיד רודף אותה בחלומותיה.

ג'ק, בנו של לוציפר, משחרר אותה מהמחלקה, ומבקש את עזרתה. הוא מנסה להגיע אל העולם בו מרי ווינצ'סטר כלואה, וקאיה היא היחידה שיכולה לעזור לו להגיע לשם. קאיה לא ששה לעזור לו, ונמלטת, אולם מספר מלאכים שמנסים לתפוס את ג'ק חוטפים אותה על מנת להשתמש בה כפיתיון. כשג'ק, סאם ודין מגיעים להצילה, הם מנסים לשכנע אותה שוב לעזור להם להחזיר את אמם לעולם הזה, וכשזה לא עוזר, דין מאיים עליה עם אקדח. בספינה נטושה, כאשר המלאכים רודפים אחריהם, ג'ק וקאיה משתפים פעולה על מנת ליצור פתח לעולם שבו מרי נמצאת, אולם הדברים משתבשים, והאחים מגיעים לעולם אחר לחלוטין, בעוד ג'ק מגיע למרי. קאיה מתעוררת יום המחרת לצידי הדרך… ההמשך בפרק הפיילוט.

קאיה היא נערה צעירה אשר בראש ובראשונה מנסה לדאוג לעצמה ולבעיות שלה. היא מתוסבכת מאוד מהחלומות על "המקום הרע", ונראה עד כה שזה גורם לה לפחד ולברוח.

ונסיים עם סרטון קצר (שתי דקות וחצי) שנותן לנו הצצה לדמויות, לשחקנים ולמאחורי הקלעים של הסדרה המתקרבת (אולי, תלוי, אם התגובות טובות, יש סיכוי שנראה אותה אולי אפילו השנה):

השאר תגובהלבטל