הסרטים הטובים ביותר במחצית הראשונה של 2017 על פי בחירת צוות מולטיוורס

אנחנו שנייה לפני סוף חודש יולי, וזה זמן מצוין להושיב את כל צוות האתר (שמונה למעלה מ-10 אנשים) ולברר מהו הסרט הטוב ביותר שהוקרן בבתי הקולנוע בחצי הראשון של 2017. שימו לב, הכוונה היא לסרטים (סרטי ז'אנר, מדע בדיוני, פנטסיה, קומיקס) שהוקרנו בישראל בבתי הקולנוע במהלך חודשים ינואר – יוני (מה שאומר, למשל, ש"ספיידרמן: השיבה הביתה" לא נכנס לרשימה הזו, כי הוא הוקרן בתחילת יולי. עם זאת "אמונת המתנקש" שיצא בארצות הברית בדצמבר 2016, עלה בישראל רק בתחילת ינואר 2017 ועל כן נכנס לרשימה).

כמו כן, חשוב לציין, שמכיוון שמדובר בצוות האתר, לא כולם ראו את כל הסרטים, ולא כולם חושבים את אותו הדבר על הסרטים. יש אצלנו אנשים שחושבים שוונדר וומן הוא סרט נהדר ויש כאלה שיגידו… meh. חלק מהסרטים שהוקרנו בבתי הקולנוע זכו להתעלמות מוחלטת מצד צוות האתר, שלא העניק להם ולו נקודה אחת לרפואה. הסרטים שזכו להתעלמות מוחלטת הם: "האויב שבפנים: פרק הסיום", "מכוניות 3", "קינג ארתור – אגדת החרב", "הרוח במעטפת", "המומיה", "סימן חיים" (האעלק הנוסע השמיני עם ריאן ריינולדס וג'ייק ג'ילנהול) וגם "7 אחרי חצות" (A Monsters Calls) לו לא נעשתה הקרנת עיתונאים ורוב אנשי האתר פשוט לא ראו אותו.

עוד כמה סרטים זכו לנקודה אחת, מאדם אחד (בקושי) והם: "פאוור ריינג'רס", "הצב האדום" (סרט אנימציה ללא מילים), "אמונת המתנקש", "החומה הגדולה", "גנוב על העולם", "בייבי בוס", ו"שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר". וכעת, אחרי שניפינו את הילדים החורגים והלא מהנים של מחצית השנה הראשונה, הגיע הזמן לרשימת הסרטים הטובים ביותר שהוקרנו בבתי הקולנוע בישראל בין החודשים ינואר ליוני 2017:

מקום 7 – ג'ון וויק 2

למרות שלא מדובר בסרט ז'אנר פר סה, ג'ון וויק, תודות להופעתו המחושבת של קיאנו ריבס וקטעי האקשן הריאליסטים והאלימים בטירוף, הצליח להיכנס לרשימה. טל מיכלס, שראה את הסרט, כתב עליו: "במידה ותהיתם האם המשחק, כתיבה, אקשן ואפילו פס קול חביב ביותר, הופכים את "ג'ון וויק פרק 2" להצלחה? תשובה היא: באופן חד משמעי, שאינו משתמע לשני פנים, כן! זה לא משנה שהסרט ממחזר בדיחות באופן מדויק מהסרט הקודם, זה לא משנה שהאקשן הופך רפטטיבי לא מעט. זה לא משנה שזה קיאנו ריבס! ג'ון וויק הוא דמות שראויה להיכנס לפנתאון סרטי האקשן."

מקום 6 – היפה והחיה

האמת? חשבנו שהסרט יגיע למקום גבוה יותר. בסופו של דבר, נכון לכתיבת שורות אלו, מדובר בסרט הריווחי ביותר של 2017 עם הכנסות של למעלה מחצי מילארד דולרים בתחומי ארצות הברית בלבד ולמעלה מ-1.2 מיליארד! דולרים ברחבי העולם. עיבוד הלייב אקשן של דיסני לקלאסיקה המצויירת של החברה זכה גם לביקורות טובות בדרך כלל. ניצן ניקי מור, בביקורת שלה, הגדירה את הסרט, בו מככבים אמה סטון ודן סטיבנס ("לגיון") כלא פחות ממושלם. "גם אם אתם מעריצים של המקור או מעולם לא ראיתם את הסרט, אל תפספסו את "היפה והחיה". לכו לדייט, עם חברים, עם הילדים, עם המשפחה ותהיה לכם חגיגה לעיניים."

מקום 5 – הנוסע השמיני קובננט, קולוסאל

שני סרטים הגיעו למקום החמישי, שניהם שונים בתכלית אחד מן השני. יש לציין כי עם כל הציפיות, "הנוסע השמיני: קובננט" אכזב את צוות האתר, שחלקו היה בטוח (או לפחות קיווה) שיהיה אחד הסרטים הטובים של השנה, עם מסע פרסום מרשים שכלל כמה קטעים שצולמו במיוחד לקמפיין הפרסומי ולא נכנסו לסרט הסופי. כחמישית מאנשי האתר חשבו שהסרט מספיק ראוי כדי להגיע למקום החמישי. הסרט שחולק עם "הנוסע השמיני" את המקום החמישי הוא "קולוסאל", בכיכובה של אן האת'אווי. סרט שקשה להגדיר אותו במילים, מכיוון שהוא מתחזה לקומדיה רומנטית אך הופך מהר מאוד למשהו הרבה יותר רציני, אפל, הזוי וביזארי, שמעלה מחשבות על מהות האדם והחיים. הסרט עלה לבתי הקולנוע בלי הקרנות עיתונאים, מה שגרם לו קצת לנחות מתחת לרדאר, אך עם זאת, בהחלט מדובר בסרט השונה בנוף הסטנדרטי וכזה שיש לשים אליו לב.

מקום 4 – ספליט, לגו באטמן, שומרי הגלקסיה חלק 2

שלושה סרטים הגיעו למקום הרביעי, שניים מהם צבעוניים, מצחיקים ומלאי קטעי הומור ואקשן, והשלישי הוא סרטו של מ. נייט שאמאלן על זהויות מרובות (וככזה, הוא גם מתקשה להחליט אם הוא דרמה, סרט אימה, קומדיה שחורה או כל דבר אחר). "לגו באטמן", אגב, הוא סרט האנימציה היחיד ברשימת הסרטים הטובים ביותר שזכה ליותר מקול אחד. הדר תומס פרי, שראה את "ספליט" ו"לגו באטמן" כתב על "לגו באטמן" (אותו הוא פחות אהב): "אין ספק שלסרט לגו באטמן היה את כל המרכיבים הנכונים לגרום לי לצאת ממנו צוהל ומשבח. יש בו לגו! ויש בו באטמן!! תוסיפו עוד רפרנסים והומור מטא שקשור לבאטמן וללגו(!!!) ואני בשמיים. אולם למרות הרפרנסים, הבדיחות וההומור הנהדר שהיו בסרט, מבחינה עלילתית – הסרט כשל, כי הוא לא ידע לאיזה קהל לפנות, וחבל, באמת רציתי שהוא יהיה מושלם." על "ספליט" כתב פרי: "מה שמאוד תרם לאווירת הסרט היו הצילום והעריכה. כל שוט של שאמאלאן נראה כאילו הוא מנסה לספר סיפור דרך נקודה מאוד מצומצמת וספציפית. הוא יודע שיש עוד מה להראות ולחקור, אבל הוא בוחר להראות הכל בצורה מינימליסטית ומסתורית. בכך הוא נותן לצופה לגלות, רק לקראת הסוף, למה כל הדברים שלא היו מובנים במהלך הסרט הם בעצם הגיוניים, והיו שם מלכתחילה עם סיבה טובה." רועי ברדה ניתח את הסצינה הסופית של הסרט (סקירה שכמובן כוללת ספוילרים). טל מיכלס, יחד עם חלק גדול מצוות האתר, יצא עם חיוך גדול על השפתיים מ"שומרי הגלקסיה חלק 2" וכתב: "לא רק שנהניתי מ"חלק 2", בעיניי מדובר בהמשכון המתעלה על המקור. נהניתי אפילו יותר ולא הייתי צריך לחכות לסרט שלישי כדי לקבל דברים שהסרט הזה גרם לי לרצות".

מקום 3 – קונג: אי הגולגולת, וונדר וומן

כן, זו לחלוטין ההפתעה של הרשימה, כי היינו בטוחים שגברת גדות תגיע לאחד משני המקומות הראשונים, אולם, היא תאלץ להסתפק במקום השלישי המכובד לצידו של הקוף המוכר ביותר בעולם הקולנוע, קינג קונג. טל מיכלס, שראה את "קונג: אי הגולגולת", כתב עליו: "כחובב נלהב של ז'אנר סרטי המפלצות, הקטעים הללו ב"אי הגולגולת" גרמו לי אושר עילאי וכיאה לחלק מיקום סרטים, סצנת פוסט הקרדיטים הייתה זהה בעוצמתה להופעתו של ניק פיורי בסופו של "איירון מן". בסופו של דבר אומנם מדובר בעיבוד לפרשנות אסייתית של סרט אמריקני זול, אבל האבולוציה שעבר "קינג קונג" עד לתוצר הנוכחי, היא דבר מרתק ביותר, שמוצג לנו בסרט מהנה, מצחיק, מרגש ונהדר." ניצן ניק מור, אשר ראתה את "וונדר וומן", גם לא הצליחה להסתיר את התלהבותה: "לא יכולתי שלא לחייך ולא רק בגלל אינספור הבדיחות לאורך הסרט, אלא כי כל דמות נשית על המסך (והיו המון כאלו) הייתה חזקה בדרכה שלה. אם זה באי האמזונות – הלוחמות הדגולות והגנרלית שבראשן, או האמא המלכה ששלטה ביד רמה, או המזכירה השנונה של סטיב או אפילו הנבלית – דוקטור פויזון הכימאית המבריקה, הן כולן היו יוצאות מן הכלל ומעוררות השראה."

מקום 2 – בייבי דרייבר, תברח

שני סרטים שמשחקים על גבול המציאות. האחד, אקשן כייפי מקורי ומגניב שמשלב מוסיקה עם מכוניות מתעופפות, יריות ששורקות לך מילימטר מהקרקפת ועוד. והשני, דרמת, מתח אימתית קומית (כן, הסרט לא ממש יודע מה הוא) עם ביקורת נוקבת על החברה האמריקאית. שני הסרטים הללו, שלא נעשו בתקציבים ענקיים ואין בהם אפקטים מטורפים, הצליחו להתגנב ללב צוות האתר ולהתמקם בנוחות מרובה במקום השני. גל פלודה, שהוא אולי אחד ממקטרגי הקולנוע העכשווי הגדולים שיש לנו באתר, הצליח להתלהב מ"תברח", ואפילו פתח את הביקורת שלו במשפט: "אם יש לכם כסף לכרטיס אחד השנה, תוציאו אותו על "אל תברח". בהמשך הביקורת כותב גל: "לחלוטין נפלתי בקסמי הסרט הזה. זה לא קורה לי הרבה, אך אין לי ברירה אלא להעניק לו ציון של 5 כוכבים, שלדעתי מגיעים לו בצדק גמור." ההתלהבות נשמרה גם בביקורת של טל מיכלס ל"בייבי דרייבר": "אם נתעלם מסיפור האהבה הפשוט של בייבי ודברה, ורגעי הפלאשבק לעברו של בייבי, נקבל סצנות אקשן מהנות, יפיפיות, ובתוספת פס-קול מושלם מכל הבחינות, גם מבריקות. כמו שעשה ב"סקוט פילגרם" עם צבעים ואפקטי נאון, רייט בוחר לתת לסרט הזה גוון "מוזיקלי" מאוד, הפסקול מורכב מרוק קלאסי, סמבה, טכנו סולו תופים פשוט ועוד ועוד ועוד."

מקום 1 – לוגאן – וולברין

לא היה ספק מה הוא הסרט שהצליח לעבוד הכי טוב לכל צוות האתר. מופע הפרידה של יו ג'קמן מדמותו של וולברין, אותו גילם לראשונה לפני 17 שנה בסרט "אקס-מן" נגע בלב צוות האתר שבחר בו, ורק בו, כסרט הטוב של מחצית 2017 (ומעניין לראות אם ישמור על המקום שלו בסיכום השנתי). הסרט, שמצליח להיות גם מותח, גם מדמם ובעיקר מרגש, הציג בפנינו את X-23, ה"בת" של וולברין. שי גבסו, שראה את "לוגאן – וולברין", כתב עליו: "במקום הבחירה להיפרד מהיקום של אקסמן במעט מחוות מרגשות שהיו מוסיפות טון אחר, בחרו יוצרי הסרט לייצר סרט שמרכז הכובד שלו הוא האלימות. העלילה בנויה יפה וטוב, הרגעים בהם אקסוויר מאבד שליטה על כוחותיו מצמררים ברעיון, קאליבן מוסיף רגש וסצנות הקרב של לורה ולוגאן עשויות מעולה."

זהו, הגיע לסיום סיכום מחצית 2017. אנחנו נשוב לכאן בסוף השנה ונבדוק אילו מהסרטים שרדו את הסינון ויופיעו גם בסיכום שנה. ובינתיים, נצלו את הזמן והשלימו את הסרטים שלא ראיתם.

 

השאר תגובהלבטל