הפלאש 1.10: נקמת הנבלים

ספוילר "הפלאש" עונה 1 פרק 10

ממתינים לטלפון מראלף באקשי

החזרה של בארי אלן מהפגרה והמפגש הראשון עם ריברס-פלאש התחילה רע. הוא ממקד את זמנו ומרצו על ניסיונות לשיפור והפיכה למי שהוא מתיימר להיות, "האיש המהיר בעולם", כדי להתמודד כראוי עם האיש המיסתורי שרצח את אמו. בעצת ד"ר וולס בארי נמנע מסיבוב שני מול קפטן קולד, הפעם עם שותף חדש בעל יכולות הפוכות משלו, היט ווייב. השילוב בין המוח הקרימינלי והמחושב של סנארט והטירוף חם המזג של רורי עבד ברובו, למרות ובגלל הצ'יזיות של הסצנות המשותפות להם. סנארט מצא לעצמו ייעוד אחד בלבד, הבסתו של הפלאש, וככל שהקרב החוזר נמנע ממנו, הרעב שלו גדל. רורי היה שם בעיקר בשביל הכסף, אך לבסוף השתכנע להצטרף לאג'נדה של שותפו, אך ברגע המכריע הם הובסו ע"י מוחות דגולים יותר והנחישות של הפלאש.

בניגוד מוחלט לתחילת הפרק, הפלאש יוצא עם ניצחון לא רק על צמד הנבלים, אלא גם הופך רשמית לגיבור על ידוע בציבור וגבורתו מוכרת ע"י אנשי המשטרה. בארי עוזב את התחנה עם חיוך גדול כשהוא שומע שוטרים מתארים את מעשיו ומהללים אותו. לא רק בארי, גם צוות מעבדות ס.ט.א.ר. זוכה לעדנה, אחרי שהשוטרים התקשו לקבל את סיועם נגד אקדח הקרח של סנארט, וקפטן סינג בעצמו מוקיר תודה לסיסקו.

עלילת היחסים של בארי ואייריס ממשיכה להיות החולשה של הסדרה, ואם הם ימשיכו הלאה כולם ירוויחו מכך. בארי עשה את ההקרבה הגדולה ותמך בצעד הגדול של אייריס, מגורים משותפים עם אדי, למרות ההודאה ברגשותיו כלפיה. הרווח הכי גדול מהסיפור הוא שובו של בארי לגור בבית בו גדל (אף שלא זכור לי שאי פעם ציינו היכן בארי גר עד עכשיו) כשותף החדש של ג'ו.

הופעתו של פיירסטורם בפרקים האחרונים מובילה את קייטלין לחקירה אחר עקבותיו של ארוסה הלא-כל-כך-מנוח, דרך פרויקט אוניברסיטאי שנפל בגלל יומרותיו של מדען שנעלם במקביל לרוני, מרטין סטיין. יש פה שני אלמנטים שהסדרה כבר עסקה בהם, מעורבות פדרלית במדעי על (גנרל איילינג) ואושיות מדעיות שנגעו בתקרת זכוכית שהתנפצה בידיהם (וולס). לא מן הנמנע שהקצוות האלה יתקשרו זה אל זה, כך או אחרת.

מיק רורי\היט ווייב: שותפו הקבוע לפשע של קפטן קולד\סנארט וחבר ב-Rogues בהנהגת קולד.
– "אש וקרח": בליגת הצדק חברות Fire הברזילאית ו-Ice הנורווגית, סוג-של הגרסה הנשית והטובה לציוות הלא טבעי של סנארט ורורי.
פרופ' מרטין סטיין: החצי השני של פיירסטורם, יחד עם תלמידו רוני ריימונד.
ג'ייסון רוש: "המארח" של פיירסטורם לאחר מותו של רוני. בגרסה הנוכחית של גיבור העל הם חולקים את הזהות.
אוזגוד ורייצ'ל ראת'אוויי: זוג עשיר והורים לבן מנוכר, הארטלי, זהותו האמיתית של הנבל Pied Piper.
– בארי מחזיק גיליון קומיקס של Space Ghost, גיבור על בסדרה מצוירת משנות ה-60 של האנה ברברה, וכוכב סדרת קומיקס מבית DC שראתה אור ב-2005.
– "פינת פורטר ומיין": הווארד פורטר הוא צייר קומיקס שעבד על סדרת הסולו של הפלאש ומזוהה בעיקר עם הקומיקס של ליגת הצדק במחצית השנייה של שנות ה-90.
– Scarlet Speedster, משהו שנאמר ע"י אחד השוטרים כשהפלאש מגיע לפגוש את סנארט ורורי ברחוב, הוא אחד אחד מכינוייו הידועים של הפלאש.
– אחותו של סנארט, ליסה, הייתה מחליקה על הקרח שהפכה לאויבת של הפלאש אחרי שאהובה הפושע נהרג כשנאבק בו.

ציון: 3.5

פורסם במקור ב"קפה+טלוויזיה"

2 thoughts on “הפלאש 1.10: נקמת הנבלים”

השאר תגובהלבטל