"חולית" – הדמויות נחשפות וזה נהדר

"ואניטי פייר" מבטיחים ומקיימים – שלל תמונות חדשות מההפקה של "חולית", שחושפים הרבה יותר מהתמונה האניגמטית ששוחררה אתמול.

גל פלודה לוקח על עצמו את המשימה הלא כל כך קלה, להסביר לנו את מי אנחנו רואים בתמונות (במיטב יכולתו):

תמונה 1:

לחצו להגדלת התמונה – צילום CHIABELLA JAMES

כל בית אטראיידס – במרכז הדוכס לטו (אוסקר אייזק) עם פילגשו הליידי ג'סיקה (רבקה פרגוסון), משמאלו המנטאט (אסטרטג שמוחו עובד כמו מחשב) ת'אופיר חוואט (סטיבן מקינלי הנדרסון), מימינו אחראי הנשק גורני האלק (ג'וש ברולין), מימינו ולפניו אמן הלחימה דאנקן איידהו (ג'ייסון מומואה). על הקיר אפשר לראות את סמל בית אטראיידס.

תמונה מספר 2:

לחצו להגדלת התמונה – צולם על ידי CHIABELLA JAMES

הדוכס לטו אטראיידס (אוסקר אייזק) ולפניו  גורני האלק (ג'וש ברולין) לבושים במה שנראה כמו חליפת לחימה של בית אטראיידס. בעתיד הרחוק בו מתרחשת העלילה (עשרות אלפי שנים מהיום), ישנם בתי אצולה, המאוגדים ב"לאנסראאד" (מעין מועצה) תחת השלטון הקיסרי וקשורים אחד בשני בבריתות שונות. יקום עתידני אך פיאודלי למעשה.

בכוכב אראקיס, המכונה "חולית", ישנו המשאב היקר ביותר לאנושות – "התבלין", שמופק מתולעי הענק שחיות בחולות. כאשר בית אטראיידס מקבל שליטה מהקיסר על העולם הזה, פורצת מלחמה בינו לבין בית הארקונן ששלט בכוכב עד אותו רגע. לכל בית יש חליפות קרב מסוגננות משלו.

תמונה מספר 3:

לחצו להגדלת התמונה – צולם על ידי CHIABELLA JAMES

גורני האלק (ג'וש ברולין) הוא אחת הדמויות החשובות בבית אטראיידס – חייל נאמן לדוכס לטו, אחראי על כל החימוש והנשק של בית האצולה, מוזיקאי שמנגן על כלי בשם "באליסט" והמנטור של פול אטראיידס הצעיר. ברקע של התמונה אני מניח שאנו רואים חלק מ"אורניתופטר" – כלי התעופה העיקרי על אראקיס.

תמונה מספר 4:

לחצו להגדלה – צולם על ידי CHIABELLA JAMES

דאנקן איידהו ( ג'ייסון ממואה) הוא דמות חשובה לא פחות, אשר התחבבה מאוד על הקוראים והמשיכה להופיע גם בלא מעט מספרי ההמשך של הסאגה. גם הוא חייל נאמן של אטראיידס שמתעב את בית הארקונן עד העצם. מתואר כאדם מושך במיוחד, בעל רפקלסים מהירים, טייס מוכשר ולוחם שאין שני לו.

תמונה מספר 5:

לחצו על התמונה להגדלה – צולם על ידי CHIABELLA JAMES

 

הליידי ג'סיקה (רבקה פרגוסון), היא הפילגש של הדוכס והאם של בנו הבכור פול. היא גם חברה בכת המסתורית של "בנות גישרית", אשר מקיימות תוכנית הרבעה סודית שנמשכת מזה אלפי דורות.

תמונה מספר 6:

 

לחצו על התמונה להגדלה – צולם על ידי CHIABELLA JAMES

 

פול אטראיידס (טימות'י שאלמה) וג'סיקה (רבקה פרגוסון) לבושים בחליפות סינון מיוחדות של "הדררים", אנשי המדבר, אשר מאפשרות להם להתקיים בתנאים הבלתי אפשריים של "חולית".

תמונה מספר 7:

 

לחצו על התמונה להגדלה – צולם על ידי CHIABELLA JAMES

 

סטילגאר (חאבייר בארדם) הוא ראש "סיטש טאבר", שבט של דררים, לבוש בחליפת סינון. לצידו של בארדם אפשר לראות כמובן את הבמאי דני ווילנב.

תמונה מספר 8:

לחצו להגדלת התמונה – צילום  CHIABELLA JAMES

צ'אני (זנדייה) היא משבט הדררים. אפשר לראות בתמונה שגם היא לבושה בחליפת סינון ויש לה את העיניים הכחולות שיש לכל הדררים על אראקיס (תוצאה של "התבלין" שמצוי בכל).
אם כי, העיניים אמורות להיות כחולות לגמרי, לא רק האישון. מניח שזה יקרה בשלב הפוסט של ההפקה.

עדכון: זנדייה חשפה תמונה נוספת של עצמה בתור צ'אני בחשבון האינסטגרם שלה.
בתמונה אפשר לראות אותה בחליפת סינון מלאה, כנראה בין הסלעים של סיטש טאבר.
קוראי הספר יודעים כבר כי הסכין שהיא מחזיקה היא "קריס" – סכין חדה אותה נושא כל דררי שעשויה משן של תולעת ענק:

 

תמונה מספר 9:

ד"ר לייט קיינס (שרון דאנקן ברוסטר) היא הפלאנטולוגית\אקולוגית שנשלחה ע"י הקיסר לאראקיס והפכה לדמות נערצת ע"י הדררים. זהו שינוי עיקרי מהספר, שם קיינס הוא גבר וגם אביה של צ'אני. אני מניח שכאן הדמות היא למעשה האמא. ווילנב רצה לתת מקום לעוד דמויות נשיות חזקות.

עריכה: תוספת מה-16.3 היא דמותו של ד"ר וולינגטון יואה (צ'אנג צ'ן).
יואה הוא הרופא של בית אטראיידס שעבר הכשרה של רופא "סוק", מוסד הרפואה הנחשב ביותר ביקום "חולית", בו הרופאים עוברים התניה היפנוטית קיסרית המונעת מהם לפגוע באדם חי.
בתמונה אפשר לראות בקושי את הקעקוע בצורת יהלום שיש לכל רופאי ה"סוק" על המצח, המראה שהם עברו את אותה ההתניה.
לד"ר יואה יש תפקיד קטן אך חשוב ביותר בעלילה

מי שרוצה ויכול (זמן הרי יש לכם בשפע) מוזמן לחזור לגרסת 1984 ולהשוות בין הליהוקים לדמויות השונות. התבלין חייב לזרום (לחצו על התמונה):

 

השאר תגובהלבטל