ביקורת, "פיקארד" עונה 1 פרק 3 – "הסוף הוא ההתחלה "

הגענו לפרק 3 בסדרת הספין אוף האחרונה של "מסע בין כוכבים", "פיקארד" והעניינים מתחילים לצבור תאוצה. שוב, אנחנו חוזרים בתחילת הפרק לאותו פלאשבק לארוע המכונן שאיתו נפתח הפרק הקודם – השמדת מספנת הצי על המאדים בידי אנדרואיד מתמרד וספינות לא ידועות.

אנו נשארים בזמן עבר, 14 שנים לפני ההתרחשויות של הפרק הנוכחי, כאשר פיקארד (שעבר "הצערת" CGI, אבל מוצלחת) יוצא ממפקדת הצי בסן פרנסיסקו ומבין שהשמדת המספנה משאירה אותו ללא ספינות כדי לחלץ את הרומולאנים מהשמש שהופכת לספורנובה. הוא נפגש עם קצינה שנאמנה לו בשם ראפי (מישל הרד) ומספר לה שבצי העדיפו להדיח אותו מהפיקוד מאשר לאשר את החילוץ מרומולאן.

המשך הקריאה כוללת עוד ספויילרים לפרק, אבל מהותיים יותר מאשר בשתי הפסקאות הראשונות:

ראפי, אשר אמרה קודם לפיקארד כי היא חושדת שהרומולאנים עצמם לקחו חלק במזימה, הרוסה מהידיעה על פיטוריו של פיקארד. ראפי מכנה אותו בחיבה "JL" (ז'אן לוק כמובן) ומי שקרא את הקומיקס המקדים לסדרה יודע כי היא היתה הסגנית של פיקארד על ה"טיטאן". הסדרה מדגישה פה עוד יותר את המוטיבים הפוליטיים האקטואליים שנשתלו עוד בפרק הראשון, כאשר הפחד והשנאה מפני הרומולאנים מנצחים את אותם ערכים אוניברסליים של קבלת האחר והשונה שהטמיע היוצר ג'ין רודנברי באתוס של צי הכוכבים. כמובן שראפי היא אותה דמות מתבודדת במדבר שפיקארד הגיע לבקש את עזרתה בסיום הפרק הקודם, ועתה אנו מבינים כי פיטוריו של פיקארד השפיעו עליה בצורה הרסנית הרבה יותר מאשר עליו, והיא הפכה לטיפוס חשדן ופרנואידי אף יותר, כאשר היא נוטרת טינה לפיקארד על כך שאכזב ונטש אותה לכאורה.

(אנקדוטת "מסע בין כוכבים" לדורותיה – ראפי מתגוררת בטריילר ב"צוקי וואסקז", הידועים גם בתור "הסלע של קירק", שהם לוקיישן ידוע בהיסטוריה של "סטאר טרק". בסדרה המקורית זה המקום שבו צולם הקרב של קירק בגורן דמוי הלטאה, והם המשיכו לככב לאורך השנים, גם ב"דיסקאברי").

עתה פיקארד מנסה לשכנע את ראפי לעזור לו למצוא את ד"ר ברוס מאדוקס החמקן (דמות שהופיעה כבר ב"דור הבא", כאשר ביקש לפרק ולחקור את דאטה) ואומר לה שיש מצב שהיא צדקה בקשר לקונספירציה של הרומולאנים וניסיון ההסתננות שלהם לתוך הפדרציה (דבר שאנו כצופים יודעים כבר שאכן קרה).

ראפי מחברת בין פיקארד לטייס חשאי אותו חיפש, בחור מסוקס בשם ריוס ׁ(סנטיאגו קרברה, זוכרים אותו כאייזק מנדז מהסדרה "גיבורים"?), אשר מתבודד על הספינה שלו יחד עם הולוגרמת רופא בדמותו וצלמו – רעיון שימושי כנראה, מאחר וכבר בפגישה הראשונה שלנו עם הדמות, חתיכה גדולה של מתכת תקועה בכתפו. ריוס מזמין אותו להתיישב איפה שהוא רוצה ופיקארד כמעט מתיישב בכיסא המפקד, אך נמנע מכך ברגע האחרון (קריצה לצופים).

למרות התדמית הקשוחה שריוס מחצין, פיקארד מזהה בו את התבנית המסודרת של מפקד בצי הכוכבים, מאחר וריוס היה בעבר המפקד של חללית בשם "איבן מאג'יד", שמשהו מאוד רע קרה לה כנראה, כי היא נמחקה מרשומות הצי. לאחר שפיקארד עוזב, אנו מבינים מהשיחה בין ריוס להולוגרמה שלו כי ריוס גדל על המיתוס של פיקארד ומכיר את כל עלילותיו. באוקינאווה, במכון המחקר "דייסטורם", אנו רואים כי קומודור או אותה משחקת טמלין טומיטה, מפקדת הצי, מגיעה עטויה במשקפי שמש חשודים, לבקר את ד"ר ג'וראטי (אליסון פיל), כדי לשאול אותה על ביקורו של פיקארד במקום. וזהו, אנו מייד קופצים הלאה…

בקוביה המפורקת של הבורג, אנחנו מתחילים לקבל רמזים למה שהתרחש עליה – מי שמופקד כאחראי עליה הוא לא אחר מאשר יו (ג'ונתן דל ארקו), אותו בורג שפיקארד שחרר לפני עשורים במהלך "הדור הבא". למרות שהוא יודע שהרומולאנים מתייחסים על "בורגים משוחררים" כחפצים במקרה הטוב או איום של ממש במקרה הרע, הוא משתף איתם פעולה.

יו לוקח את סוג'י לראות אסירה סודית, המתבררת כחלק מקבוצה של רומולאנים שקוביית הבורג ניסתה להטמיע, והפלא ופלא – הקובייה (כנראה) החלה להתפרק מהקולקטיב בגלל שניסתה להטמיע אותם. האם יתכן כי לרומולאנים יש מנגנון גנטי כלשהו המגן עליהם מהטמעות? ואם כן, מה הקשר בינו לבין סלידתם ממכונות חושבות?

הרומולאנית ששמה ראמדה (רבקה ויסוקי) נראית לא מחוברת למציאות, כמו שאר הרומולאנים, ועסוקה בעולם משלה הכולל סוג של קלפי טארוט\דומינו משולשים. סוג'י מתשאלת את ראמדה על מה שהתרחש כאשר הבורג ניסה להטמיע אותם, ומגלה בקיאות רבה לגבי הנושא, אך ראמדה אומרת לסוג'י כי היא "כבר פגשה אותה מחר". ראמדה יודעת כי לסוג'י יש אחות שמתה והיא לפתע מתפרצת עליה באלימות ומכנה אותה "המשמידה".

סוג'י תמהה על מה שקרה במהלך השיחה עם ראמדה וטוענת בפני נארק שהיא אינה יודעת מהיכן צץ במוחה חלק מהשאלות ששאלה. מסקרן יותר – אנו רואים כי כאשר סוג'י מתקשרת ל"אמא" (אותה אמא שהופיעה גם במסך הטלפון של דאג') ומתחילה לשאול שאלות מסובכות, האמא מרגיעה אותה במשפט אחד וסוג'י מיד נרדמת. מעניין…

נארק, שאמר לסוג'י שהוא מתחיל להתאהב בה, נפגש בחשאי עם אחותו שבינתיים חזרה למראה רומולאני. אנו יודעים, לפחות לגבי האחות, שיש לה את כל הכוונות להפטר מסוג'י לאחר שתוציא ממנה את המידע שהיא מבקשת. במקביל לכך, על כדור הארץ חולית מחסלים של "ז'אט וואש" מנסה לחסל את פיקארד ואת עוזרי הבית הרומולאנים שלו – לאריס וז'אבן, שמתגלים כיעילים בניקוי יסודי של חיילי קומנדו כמו שהם יעילים בניקוי הבית. מדובר בקטע אקשן מהוקצע שנשמח לראות עוד ממנו גם בהמשך הסדרה, כאשר פיקארד גם מראה שיש לו עוד מה לתרום בקרב. הם מנסים לחקור את אחד מהמחסלים, אך זה מעדיף להתאבד עם שן חומצה מאשר למסור מידע, תוך כדי שגם הוא זועק משהו לגבי "המשמידה". מעניין (2). ברגע המכריע ביותר צצה באחוזה גם ד"ר ג'וראטי שנראית מאוד נלהבת להצטרף לפיקארד בחיפושיו אחר מאדוקס.

פיקארד עולה על ספינתו יחד עם ד"ר ג'וראטי ומופתע לגלות שם גם את ראפי המתעקשת להצטרף לטיסה מאחר ומסיבותיה שלה היא רוצה להגיע ל Freeload, המקום שגילתה כי מאדוקס מסתתר בו. סיום הפרק ישאיר אותנו כאשר פיקארד אומר את הפקודה המזוהה ביותר איתו –Engage, ספינתו של ריוס תצא לדרך על רקע הנעימה האייקונית של "מסע בין כוכבים" שתעלה דמעה אפילו אצל הציניקנים.

ציון סופי: 5.
הסדרה לגמרי ממריאה מכאן והסוף פשוט עושה חשק לשמוע את הנעימה בפול ווליום ולהמשיך ישר לפרק הבא.

 

השאר תגובהלבטל