ביקורת קומיקס, Heroes in Crirsis#1 – פוטנציאל לקלאסיקה

כתיבה: טום קינג, אמונות: קליי מאן,  הוצאה: DC קומיקס.

דיסי מביאים לנו את האירוע החדש שלהם חם חם מהתנור, מבית היוצר של טום קינג (Batman, Vision) וקליי מאן (טריניטי, נינג'אק). המילה  Crisis  מככבת מאז ומתמיד באירועים של דיסי. אם כי בדרך כלל כשהמילה הזאת נמצאת בכותרת של אירוע, יש להניח שמדובר בסיפור בקנה מידה ענקי, עם המון דמויות, שבדרך כלל עוסק בניסיון לעצור את סופו של המולטיוורס (לא האתר, אל תדאגו). היוצא מן הכלל של החוק הזה הוא האירוע Identity crisis שיצא ב2004.  האירוע הזה במקום להתמקד בסוף העולם, סיפר סיפור אישי יותר, עם תעלומת רצח, בגידה, שקרים, סודות, וכל מיני עניינים כיפיים כאלה.

החוברת הראשונה של heroes in crisis   דומה בסגנונה הרבה יותר לidentity crisis  מאשר לשאר האירועים של דיסי עם המילה crisis  בכותרת. ברור לנו כבר עכשיו שמדובר בסיפור יותר מרוסן,  אישי, אפל ורציני.

בלי להרוס את התגליות והטוויסטים העלילתיים של החוברת הראשונה, נגלה שהסיפור מתקשר למקום בשם sanctuary   (מקלט) שנבנה על ידי המשולש הקדוש של חברת דיסי, סופרמן, וונדר וומן ובאטמן. המקום נועד להעניק טיפול לסופר גיבורים שעברו חוויות טראומטיות או ראו יותר מדי וקשה להם להתמודד עם מה שסגנון החיים שלהם מציב מולם. לא כולם יכולים  לעקל את השיט שבאטמן עושה בסוף שבוע.  המקום אמור לשמש כמקלט, מקום ריפוי והחלמה לגיבורים הפצועים נפשית. מפה לשם יש תעלומת רצח שמעורבת במקלט, ויותר מזה אני לא רוצה לפרט כדי שתהנו מהפרטים בעצמכם.

הכתיבה של טום קינג תמיד מינימלית. הוא לא חופר יותר מדי. הוא משתמש בדיאלוגים קצרים, נגישים, וקלים. הכתיבה שלו קלה לעיקול, ומתרכזת יותר בסצנות קצרות וחזקות, במקום דיאלוגים וקשקושים בלתי פוסקים וחסרי משמעות. בעזרת הדייקנות הזאת מצליח קינג לתת לחוברת הרגשה מאוד קולנועית, ולתת לכל סצנה כובד ומשקל משמעותי. הקצב הפנימי של כל סצנה הוא נכון ושקול, וכך באותה מידה הקצב של כל החוברת מאוד זורם ומאוד מדויק בשביל מה שקינג מנסה להעביר.

האומנות של קליי מאן היא פשוט ממתק לעיניים, הוא מצליח להעביר את האווירה הרצינית אבל בעלת היופי הפואטי של הסיפור בצורה מושלמת. החוברת מלאה בפנאלים פשוטים למדי, אך בעלי עוצמה. אני מתרגש ומצפה לראות את העבודה שלו על שאר הסדרה.

אין ספק שהחוברת הראשונה עושה חשק לעוד. הסיפור כאן הוא ממש בסיסי ורק מניח את היסודות לקשת הסיפורית שתיפרש על פני 9 חוברות ונראה שיהיה מרתק. אני יכול רק לקוות ששאר הסדרה תשאר ברמה הזאת  ושהסקרנות והמתח ישארו תמיד בטונים גבוהים. אם הסדרה תצליח לשמור על רמת האיכות של החוברת הראשונה לכל אורכה, מדובר באירוע שיזכר בעתיד לטובה.

ציון 4.5

השאר תגובהלבטל