הבדיה הופכת למציאות – טריילר ראשון ל"האיש שהרג את דון קישוט" מפעל החיים של טרי גיליאם

לפני כמעט שנה דיווחנו כי אחרי 17 שנה, טרי גיליאם סיים את צילומי "האיש שהרג את דון קישוט" (שם עברי לא רשמי) ובמהלך סוף השבוע זכינו לקבל את הטריילר הראשון לסרט.

להוציא העובדה שהטריילר מהמם, מדובר במאורע משמח במיוחד לאור העובדה שטרי מנסה לעשות את הסרט הזה כבר זמן רב ונתקל במכשולים כה רבים לאורך השנים, עד שהיה נדמה כי אולי הסרט יישאר כבדיה בלבד. אבל הטריילר יצא, וזה הוכחה שיש סרט (או לפחות מספיק ממנו ערוך). ולאנשים כמוני שמחכים לסרט הזה כבר הרבה זמן, ההוכחה הזאת נחוצה ביותר.

טרי גילאים התחיל את הניסיון הראשון שלו לצלם את הסרט בשנת 2000, עם ג'וני דפ בתפקיד הראשי. לאחר שרשרת של בעיות כגון סטים לא מתפקדים, גשם בלתי צפוי ששטף את הציוד, ושחקנים חולים, נאלץ טרי לבסוף לוותר על ההפקה. תלאותיו הרבות של גיליאם בניסיון להרים את הסרט הזה עומדים במרכזו של סרט תיעודי מרתק שנקרא, "Lost in la mancha".

מאז ניסה גיליאם מספר פעמים להחזיר את הפרויקט לחיים, לרוב ללא הצלחה, עד לפני מספר שנים, כשהוא התחיל סוף סוף לצלם את הסרט בכיכובו של אדם דרייבר וג'ונתן פרייס. כנגד כל הסיכויים, הצילומים נגמרו ביוני של שנה שעברה.

אולם, התלאות לא נגמרו עם סיום הצילומים. לאחרונה אחד ממפיקי הסרט, שטוען זכויות על הסרט, למרות שלכאורה לא שילם את מה שהיה דרוש ממנו, נכנס למחלוקת משפטית עם טרי גילאים וזה כנראה יעכב את יציאת הסרט, שהיה אמור להציג בפסטיבל קאן השנה.

אפשר להסתכל על זה בתור הקש שישבור את גב הגמל, אבל אני מקווה שמדובר רק בעוד מכשול בשורה הארוכה של המכשולים שהסרט הזה התגבר עליהם בקרב המתמשך נגד המציאות. אני חושב שהסרט עוד יראה את אור היום והשאלה הגדולה היא, כמובן, האם הוא היה שווה את ההמתנה?אבל זאת שאלה ליום אחר. בינתיים יש לנו את הטריילר החדש, ולדעתי הוא נראה מבטיח ביותר.

השאר תגובהלבטל